Audi Q7 2015: druhá generace shodí 350 kilo, ukáže se v Paříži

Německá novinka bude větší, ale zároveň lehčí a úspornější. Dorazit má i hybrid nebo čtyřválcová verze, která výrazně srazí základní cenu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi Q7 2015: druhá generace shodí 350 kilo, ukáže se v Paříži

4.11.2013 | Petr Prokopec | 3 příspěvky

Audi Q7 2015: druhá generace shodí 350 kilo, ukáže se v Paříži

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá novinka bude větší, ale zároveň lehčí a úspornější. Dorazit má i hybrid nebo čtyřválcová verze, která výrazně srazí základní cenu.

O nové generaci Audi Q7 jsme se již pomalu rok nezmínili. Svým způsobem však nebylo o čem informovat, neboť špionážní fotografie doprovázely vždy jen spekulace nebo všeobecné či ničím nepodložené dohady. Nyní je ovšem na světě několik dat, která si o článek vyloženě říkají - víme totiž, kdy bude premiéra, jaká bude technika a co lze očekávat v interiéru.

Začít bychom měli hmotností, která má jít podle vzoru Range Roveru dolů. A to razantním způsobem, neboť při 350kilové dietě nepřekročí Audi Q7 dvě tuny. Na sedmimístné SUV jde opravdu o dobrý výsledek, který slibuje jak snížení spotřeby, tak zlepšení jízdních vlastností. Pozoruhodné přitom je, že zatímco Britové dospěli ke shazování kil jen pomocí hliníku, Němcům postačil mix oceli a hliníkových komponentů, které dohromady tvoří platformu MLB.

Tato nová platforma se samozřejmě objeví i pod karoserií nových generací Volkswagenu Touareg a Porsche Cayenne, s nimiž bude Audi Q7 sdílet také výrobní linku v bratislavské továrně koncernu. Obdobné komponenty pak máme očekávat také u SUV od Bentley, tento model však bude na rozdíl od zbývajícího trojlístku vyráběn v britském Crewe. A to od roku 2016, zatímco v případě Audi se mašiny rozjedou do nějakých 12 měsíců.

Veřejné odhalení modelu se totiž chystá na zářiový autosalon v Paříži, přičemž do prodeje by rival BMW X5 měl zamířit ještě na podzim příštího roku. Podle všeho se přitom máme dočkat zcela nové čelní masky, jíž doplní diodová světla představená faceliftovaným Audi A8 a litá kola v 19palcovém provedení, které prý bude nejmenší velikostí.

Nový model by v rámci délky neměl o mnoho překročit stávajících 5 088 mm, šířka 1 984 mm však bude o poznání větší. Druhá generace tak bude působit mnohem vyváženějších dojmem, přičemž zároveň nabídne i více prostoru až sedmi pasažérům (standardem ovšem bude konfigurace s pěti sedadly).

Již v základní výbavě pak máme očekávat připojení k internetu pomocí sítě 4G, pohon všech kol či osmistupňový automat. Pod kapotou pak dorazí tří a 4,2litrové turbodiesely, které doplní přeplňované benzinové tří- a čtyřlitry. Posléze by pak měla dorazit hybridní verze Q7 e-tron, která slibuje i elektrodojezd.

Po vzoru nové generace BMW X5 pak i Audi plánuje zamířit s nabídkou pohonných jednotek patřičně nízko. Dočkat bychom se tedy měli také čtyřválcového dieselu, který by měl pomoci srazit cenu. A to někam k milionu a čtvrt, což vůči stávajícímu modelu představuje slevu 250 000 Kč.


Audi Q7 2015: druhá generace shodí 350 kilo, ukáže se v Paříži - 1 - Audi Q7 2015 render 01
Spekulativní ilustrace chystaného Audi Q7 nemůže chybět

Audi Q7 2015: druhá generace shodí 350 kilo, ukáže se v Paříži - 2 - Audi Q7 2015 spy foto 01Audi Q7 2015: druhá generace shodí 350 kilo, ukáže se v Paříži - 3 - Audi Q7 2015 spy foto 02Audi Q7 2015: druhá generace shodí 350 kilo, ukáže se v Paříži - 4 - Audi Q7 2015 spy foto 03Audi Q7 2015: druhá generace shodí 350 kilo, ukáže se v Paříži - 5 - Audi Q7 2015 spy foto 04Audi Q7 2015: druhá generace shodí 350 kilo, ukáže se v Paříži - 6 - Audi Q7 2015 spy foto 05Audi Q7 2015: druhá generace shodí 350 kilo, ukáže se v Paříži - 7 - Audi Q7 2015 spy foto 06
Nová generace je momentálně pod velkou vrstvou maskovací fólie. Ta by měla zcela zmizet v září na autosalonu v Paříži

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze 3 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.