Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi naráz prodalo 38 kusů posledního modelu bez turba, to už se dnes nevidí
18.6.2019 | Petr Prokopec
Většina automobilek dnes nenabízí bez turba jediné auto a ani Audi k tomu nemá daleko. Předání 38 exemplářů faceliftované R8 s atmosférickou V10 si tak náležitě užilo.
Loni v říjnu Audi představilo faceliftovaný model R8. Kupé i Spyder přitom osadilo novými nárazníky, bočními prahy či přepracovanými bočními „kapsami“. Pod kapotou pak sice zůstal atmosférický 5,2litrový desetiválec, jeho výkon však u základního provedení vzrostl na 570 koní (+30 k). Verze Plus pak byla přejmenována na provedení Performance, přičemž v jejím případě pohonná jednotka posílá na všechna čtyři kola 620 koní (+10 k). Mimo to dorazily ještě pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, větší brzdy či přepracované řízení.
Jakkoliv ovšem k premiéře došlo již před takřka tři čtvrtě rokem, první exempláře začínají majitelé přebírat nyní. Audi přitom jako jedna z mála automobilek umožňuje předávku přímo v továrně, čehož se někteří zájemci rozhodli využít. A rozhodně jich nebylo málo, v jeden den totiž do Ingolstadtu zamířilo hned 38 zákazníků. A jelikož veškeré jejich vozy byly pro tuto příležitost svezeny pod jednu střechu, došlo na setkání více než 21 tisíc atmosférických koní, jenž se skrývají pod kapotami kupátek i otevřených verzí. To je dnes nevídaná věc.
Je přitom třeba dodat, že oněch 38 lidí muselo souhlasit s některými restrikcemi, jinak by nemohli být prvními zákazníky, kteří si faceliftovanou R8 převezmou. Zapovězeny jim tak byly veškeré prvky, které běžně řeší divize Audi Exclusive. Místo toho mohli volit doplňky ze standardního ceníku, jakkoliv samozřejmě přitom mohli sáhnout i po příplatcích. Díky tomu třeba jeden ze Spyderů dostal do vínku žlutý odstín Vegas Yellow se saténovým povrchem, který dále doplňuje hromada karbonu.
Necháme přitom na vás, jaká verze se vám líbí nejvíce. Za nás jen dodáme, že Audi původně plánovalo rozšíření nabídky také o 2,9litrovou šestiválcovou twin-turbo verzi. Nakonec ji ale poslalo k ledu, přičemž totéž velmi pravděpodobně čeká za pár let i samotný supersport. Aby totiž přežil, měl by dle značky přepřáhnout z atmosférické spalovací jednotky na elektřinu. Něco takového tu ale již bylo a zájem klientely byl prakticky nulový.
Vidět pohromadě 38 nových aut s atmosférickými motory, navíc takových, je skutečná pastva pro oči
Zdroj: Seen Through Glass@Youtube
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před hodinou - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před hodinou - „Pitomá vize” Fordu s rychlým přechodem jen na elektromobily se zhroutila i v Evropě. Až příliš pozdě zjistil, že to nepůjde
před 2 hodinami - Bentley odhalilo své poslední auto s legendárním motorem W12, jeho náhrada mu nesahá ani po kotníky
před 3 hodinami - Tento nenápadný 32 let starý kompakt se právě prodal za 1,35 milionu Kč. Není to vtip ani výsledek aukce pro charitu
před 4 hodinami - Audi by se mělo zbavit svého šéfa, než firmu skutečně přivede ke krachu, jak na 50 procent očekává jeho kolegyně
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 10:04 - abgx1
- Koupě lakované Octavie 05.10. 09:39 - NedIam
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 09:19 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 14:04 - pavproch
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.09. 10:10 - Předseda