Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi s 415koňovým TDI zbaveným katalyzátorů a tlumičů ukázalo své zrychlení i zvuk, zní jako stíhačka
10.1.2022 | Petr Miler
Dieselové motory neprosluly svým zvukovým projevem, v podstatě platí, že čím méně je patrný, tím lépe. Odstranění klíčových částí tlumení tak působí kontraproduktivně, ale není, zvláště když pomáhá dostat výkon až na úroveň 415 koní.
O určitých motorech máme jisté zažité představy a obvykle nevychází z ničeho. Benziny zní, jedou, ale „žerou”. Diesely nezní, jet umí, ale nikdy ne tak jako benziny, odvděčí ovšem se vysokou provozní efektivitou. Nebudeme říkat, že to platí vždy bez ohledu na cokoli dalšího, v případě zvuku to lze ale označit za axiom - diesel může zajímavě znít jen tehdy, kdy není slyšet. A nebo ne?
Po shlédnutí přiloženého videa si tím možná nebudete úplně jisti. Jeho hlavním aktérem je Audi A6 generace C7 s motorem 3,0 Bi-TDI, už v sériové podobě tedy verze s více jak 300 koňmi výkonu na všech kolech. Sériová podoba tu ale není úplně důležitá, neboť majitel si nechal vůz dost neobvyklým způsobem upravit. Že má mít ve výsledku 415 koní, je zajímavé, neboť je to na třílitrový diesel obecně hodně, ovšem zajímavější je, že auto je podle popisu videa „straight piped”.
To obvykle znamená zbavení motoru resp. jeho výfuku katalyzátorů a tlumičů, což se u benzinů stará o (o dost) slyšitelnější zvukový projev. U dieselu by to mělo udělat v mnoha ohledech spíš paseku, výfukovému systému ale zjevně zůstal filtr pevných částic, a tak nekouří, k tomu se přidal zvuk, který... je těžké popsat slovy.
Hvízdání turba spolu s naftovým rachotem a ve vyšších otáčkách v podstatě benzinovým zvukem je něco tak neobvyklého, že nevíme, jestli se nám to líbí. Ale je to zajímavé. Auto zní jako stíhačka při startu, navíc je opravdu rychlé, jak za chvíli uvidíte. Stovka bezpečně pod 5 sekundy, dvoustovka pod 19 s, maximálka obvyklých 250 km/h (ovšem auto je na nich za méně než 36 s...), to nezní vůbec špatně. Podívejte se na to sami na videu níže, taková úprava je u dieselu opravdu výjimečná.



Audi A6 V6 TDI je v sériové podobě dálniční tahoun, upravené na 415 koní s výfuky s omezenými restrikcemi je to spíše stíhač tělem i duší. Ilustrační foto: Audi
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
před 4 hodinami
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Lamborghini udělalo další krok zpět, svůj nový čtyřlitrový osmiválec bude prodávat i po roce 2035
26.11.2025
Chystaná Škoda Octavia Combi od Dacie byla nachytána při testech, na současném trhu to může být převratné auto
26.11.2025
Centrální plánování 2.0 selhává stejně jako to první, bublina baterek pro elektromobily je na pokraji prasknutí
26.11.2025
Řidič to při jízdě 150 km/h městem napálil do cihlového domu. Přežil, spolujezdec o 25 metrů dál též, jeho auto ne, řidičák ne, svoboda ne
26.11.2025
Poslední nové BMW s tlačítky v interiéru a displejem menším než Afrika končí, zůstane po něm jen prázdnota
26.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
