Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Auta pro 24h Nürburgingu budou letos 10 % slabší, nařídil organizátor
21.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Kromě stavebních úprav trati budou pro větší bezpečnost mít auta méně přítlaku a méně přilnavé pneumatiky. A budou o desetinu slabší co do výkonu.
Příští ročník čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu se pojede se slabšími vozy. Organizátoři budou vyžadovat desetiprocentní snížení výkonu ve čtyřech nejvyšších třídách - SP9/GT3, SP7, SP-Pro a SP-X. Cílem je auta zpomalit a tím zvýšit bezpečnost na trati. I tohle je jedna z reakcí na tragickou nehodu z letošního března, podobně jako probíhající stavební úpravy trati.
Během příštího roku přibudou také další omezení na aerodynamice a světlá výška aut bude muset být větší, což by mělo snížit přítlak. Změní se i pravidla pro pneumatiky; nebude již možno používat experimentální směsi a „extrémní”, extra přilnavé pneumatiky. Detaily zatím nejsou známy.
Podle Hanse-Joachima Stucka, dlouholetého závodního jezdce a člena vyšetřovacího týmu u výše zmíněné nehody, musí dodavatelé a týmy spolupracovat tak, aby auta nebyla každý rok o několik vteřin rychlejší. To ovšem jde zcela proti principu závodění, kdy každý chce být co nejlepší a vývoj techniky s tím musí kráčet ruku v ruce.
Podobně také nařízení používání pneumatik s nižší než maximální možnou přilnavostí je diskutabilním krokem, protože na rovinkách to auta zpomalí jen stěží. A menší přítlak také znamená na rovinkách větší rychlost. Se současnými omezeními rychlosti týmy zvyšovaly přítlak svých aut, aby ho využily také v zatáčkách. Cílem opatření je tak patrně zejména zpomalit auta právě zde či na horizontech, nejsme si ale jisti, jestli samotné zpomalení - jistě ne zásadní - něco podobného změní. Jezdci budou řešit stejné situace na té samé hranici možností, akorát v o pár km/h nižších rychlostech. To teoreticky následkům potenciální nehody pomoci může, jestli ale na Flugplatzu ztratíte nad vozem kontrolu ve 207 nebo 200 km/h se nezdá být zase tak podstatné.
I dnes pochopitelně existují určité regulace, tyto lze vnímat jako jejich zpřísnění, nikoli zavedení úplně nových. Jaký budou mít reálný přínos, se nechme překvapit.






V příštím roce budou vozy GT3 na Ringu pomalejší
Zdroj: Motorsport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 5 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 7 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 8 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 10 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
