Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Auta pro 24h Nürburgingu budou letos 10 % slabší, nařídil organizátor
21.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Kromě stavebních úprav trati budou pro větší bezpečnost mít auta méně přítlaku a méně přilnavé pneumatiky. A budou o desetinu slabší co do výkonu.
Příští ročník čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu se pojede se slabšími vozy. Organizátoři budou vyžadovat desetiprocentní snížení výkonu ve čtyřech nejvyšších třídách - SP9/GT3, SP7, SP-Pro a SP-X. Cílem je auta zpomalit a tím zvýšit bezpečnost na trati. I tohle je jedna z reakcí na tragickou nehodu z letošního března, podobně jako probíhající stavební úpravy trati.
Během příštího roku přibudou také další omezení na aerodynamice a světlá výška aut bude muset být větší, což by mělo snížit přítlak. Změní se i pravidla pro pneumatiky; nebude již možno používat experimentální směsi a „extrémní”, extra přilnavé pneumatiky. Detaily zatím nejsou známy.
Podle Hanse-Joachima Stucka, dlouholetého závodního jezdce a člena vyšetřovacího týmu u výše zmíněné nehody, musí dodavatelé a týmy spolupracovat tak, aby auta nebyla každý rok o několik vteřin rychlejší. To ovšem jde zcela proti principu závodění, kdy každý chce být co nejlepší a vývoj techniky s tím musí kráčet ruku v ruce.
Podobně také nařízení používání pneumatik s nižší než maximální možnou přilnavostí je diskutabilním krokem, protože na rovinkách to auta zpomalí jen stěží. A menší přítlak také znamená na rovinkách větší rychlost. Se současnými omezeními rychlosti týmy zvyšovaly přítlak svých aut, aby ho využily také v zatáčkách. Cílem opatření je tak patrně zejména zpomalit auta právě zde či na horizontech, nejsme si ale jisti, jestli samotné zpomalení - jistě ne zásadní - něco podobného změní. Jezdci budou řešit stejné situace na té samé hranici možností, akorát v o pár km/h nižších rychlostech. To teoreticky následkům potenciální nehody pomoci může, jestli ale na Flugplatzu ztratíte nad vozem kontrolu ve 207 nebo 200 km/h se nezdá být zase tak podstatné.
I dnes pochopitelně existují určité regulace, tyto lze vnímat jako jejich zpřísnění, nikoli zavedení úplně nových. Jaký budou mít reálný přínos, se nechme překvapit.






V příštím roce budou vozy GT3 na Ringu pomalejší
Zdroj: Motorsport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
dnesFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
před 8 hodinamiPosedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
před 10 hodinamiElektromobily přišly o další umělou a vpravdě nesmyslnou výhodu, jejich koupě dává ještě menší smysl
před 11 hodinamiUž se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
dnesVW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.17. 21:20 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.17. 21:09 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 08.17. 14:32 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom
- Rychlodotazy 08.16. 09:35 - řidičBOB
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.15. 06:59 - řidičBOB