Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bentley Bentayga GT3-R by mohlo být rekordmanem Ringu, vznikne-li (ilustrace)
11.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Již standardní provedení britského SUV zvládá stovku za 4,1 sekundy a rozjede se na 301 km/h. S méně kily a více koni by pak mohlo pokořit Porsche.
Britská automobilka ve Frankfurtu představí nový model Bentayga. Jak jsme přitom mohli vypozorovat z vašich komentářů, designem tohoto Bentley zrovna nadšeni nejste. Padají zmínky o přílišné „koncernovosti“ či neoriginalitě, které rozhodně nejsou od věci. Nicméně značka nejspíše po kontroverzích, které rozpoutal koncept EXP 9 Falcon, neměla jinou možnost než se držet mnohem více při zdi.
Dá se ovšem předpokládat, že pro zákazníky to nebude nejpodstatnější. Jednoduše postačí, že jde o novinku, která má na kapotě „létající B“ a v interiéru je zahrne naprostým luxusem. Pod kapotou pak nabízí tolik válců, kolik u konkurence nedostanete. Šestilitrový dvanáctiválec navíc produkuje nemalých 608 koní a 900 Nm, což postačí bez problémů na zrychlení z klidu na stovku za 4,1 sekundy.
Britové ovšem již naznačili, že jde pouze o první fázi naladění motoru W12. Dočkat bychom se tedy mohli ještě mnohem většího výkonu, čímž se dostáváme k „jádru pudla“. Tedy spekulacím o ještě rychlejší verzi modelu Bentayga. To přitom není až taková utopie, jak by se na první pohled mohlo zdát, neboť titul krále Ringu by jistě Bentley nebyl proti srsti.
Momentálně je přitom mezi SUV na Severní smyčce králem Porsche Cayenne Turbo S, tedy vůz stejného koncernu, který dostal do vínku o trochu méně koňských sil. Na druhou stranu se ale chlubí o 200 kilo nižší hmotností, díky čemuž zvládne stovku stejně rychle jako Bentley. Maximálně se pak rozjede na 284 km/h, Bentayga ovšem na 301 km/h.
Pokud by tedy Britové přistoupili k jisté modifikační kúře, která by stála za nemalou dietou, vyšším výkonem a poladěním podvozku, nebylo by dozajista velkým problémem koncernového sourozence na daném písečku porazit. Takový model, byť třeba jen limitovaný, by přitom zákazníci brali všemi deseti. Je ale otázkou, zda to VW Group povolí.
Závěrem pak již můžeme přihodit pouze neoficiální ilustraci, která Bentley Bentayga ohákla do hávu Continentalu GT3-R. Ten vozu dodává mnohem větší agresivitu, přičemž se dá předpokládat, že vaše výhrady vůči němu budou menší než u sériové verze. Jak jsme ale naznačili výše, zatím není příliš jisté, že se takový model stane realitou.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Bentley Bentayga GT3-R vypadá působivě, zatím však potvrzené není
Ilustrace: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 57 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
