Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bentley Mulsanne Convertible: otevřená verze nebude, není dost masovou záležitostí
21.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Hovořit v případě Bentley o masovosti se může zdát nemístné, slova šéfa firmy ale mnoho jiných interpretací nedovolují. Otevřený Mulsanne by se prý prodával jen někde.
Když Bentley loni před celý světem poodhalilo Mulsanne Convertible, neměli jsme mnoho pochyb o tom, že takový model pošle do výroby. Zdálo se to být nutností už s ohledem na nabídku konkurenčního Rolls-Royce a nakonec i na poptávku po tomto provedení v některých koutech světa. Budoucí sériové provedení vozu jsme vám dokonce ukázali i na realistické ilustraci a čekali jsme jen na chvíli, kdy Britové alespoň virtuálně odhalí produkční nebo předprodukční verzi. Jenže zatím to neudělali a podle šéfa Bentley už to ani neudělají.
Wolfgang Schreiber totiž v rozhovoru pro Car and Driver rezolutně řekl: „Tohle auto nebudeme vyrábět. (...) Poptávka po něm je pouze regionální.” To se nám zdá na extrémně úzkoprofilovou značku, jakou je Bentley, jako docela dobrý důvod takový model nabídnout a za nedostatečný stav bychom považovali jen takový, kdy by poptávka byla nulová. Jenže dnes každý hraje „globální hru” a co nemůže zaujmout v USA, Evropě i Číně nemá šanci na existenci. A proto plány na Mulsanne Convertible skončily v koši, neboť od něj bylo možné očekávat výrazné prodejní úspěchy hlavně v USA a pár dalších koutech Země.
Američtí kolegové Schreiberovo rozhodnutí odůvodňují také prodejem pouze necelých 1 200 sedanů Mulsanne v minulém roce, což by z verze Convertible udělalo skutečnou popelku. Nemáme ale pocit, že by na vůz tohoto typu šlo o nízké číslo. Vzhledem k ceně a pravděpodobné nenáročnosti konverze existujícího auta v kabriolet, by nešlo o ztrátový projekt už při relativně malém zájmu. Pravým důvodem tedy bude spíše fakt, že britská značka soustřeďuje své nutně omezené vývojové možnosti jinam, na podstatně masovější SUV, které bezpochyby vznikne. Jak takovou preferenci hodnotit, budete dozajista nejlépe vědět sami...





Tohle mohl být otevřený Mulsanne, teď už je jisté, že žádný takový model nepřijde
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
před hodinou
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
před 6 hodinami
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
včera
Nejnovější články
Mazda kdysi postavila auto, které se vešlo do cestovního kufru. Vidíte ho vážně celé, na fotce nic nechybí
před 8 minutami
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
před hodinou
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před 2 hodinami
Interiéry bez tlačítek jsou ta nejnebezpečnější věc v moderních autech, říká studie. Potřebovali jsme na to ale vůbec studii?
před 4 hodinami
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
