Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW 520d EfficientDynamics Edition má jezdit za 4,5 litru nafty na 100 km
3.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Je libo pětkové BMW optimalizované pro závody o dosažení co nejnižší spotřeby paliva? Pak můžete s nadšením přivítat model 520d EfficientDynamics Edition.
Ne že bychom se tento víkend pětkovému BMW (a BMW obecně) nevěnovali dostatečné podrobně, ale v záplavě všemožných bavorských novinek jsme jednu perličku ze včerejšího představení záměrně vynechali. Jde o provedení 520d EfficientDynamics Edition, které je ryzím ztělesněním současného primárního zájmu BMW při konstrukci aut: dosažení co nejnižší normované spotřeby paliva.
Edice EfficientDynamics pro pětkovou řadu přichází krátce poté, co stejný osud stihl malé SUV X1. Na rozdíl od něj ale pětkový sedan dostane silnější provedení motoru 20d se 135 kW (184 koní) výkonu a 380 Nm točivého momentu, tedy se stejnými parametry jako běžné 520d. Specifické softwarové naladění motoru se pak spolu s delšími převody, mírnou rekuperací kinetické energie přes alternátor, aerodynamickými optimalizacemi (všimněte si třeba i zvláštních kol z lehkých slitin), pneumatikami se sníženým valivým odporem a libůstkami jako systém start and stop postará o ultra nízkou kombinovanou spotřebu paliva.
Ta činí jen 4,5 litru nafty na 100 km jízdy, odpovídající emise CO2 se pak vešly pod hranici 120 g/km a činí přesně 119 g/km. Méně zajímavá je dynamika vozu se zrychlením z 0 na 100 km/h za 8,2 sekundy a maximální rychlostí 231 km/h, k zahození ale jistě není.
Taková provedení BMW nám nevadí, i když by se nemusela tvářit jakožto ekologická, neboť jsou především ekonomická. Problémem je, že se stejným přístupem jsou konstruovány verze, jenž by na prvním místě měly mít něco docela jiného než ekonomiku provozu, tím spíše pak domnělou.


BMW 520d EfficientDynamics Edition
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Elektromobily reálně generují třikrát víc emisí než hybridy, říká šéf Toyoty ve snaze upozornit na nejvíc přehlížený problém
před 3 hodinamiŠéf Renaultu náhle končí, nedokázal se vzepřít nemoci doby. A to se firmě nedávno upsal na další 4 roky
před 4 hodinamiDrahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 06.16. 10:05 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.16. 07:53 - Truck Daškam
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan