Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW i3 dorazilo na český trh, obslouží jej zatím jediný autorizovaný servis
22.11.2013 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Včera bylo na český trh uvedenou první novodobé elektrické BMW, model i3. Jeho základní cena začíná na částce 900 tisíc korun.
Začátek prodejů BMW i3 na českém trhu je ale spojen s mnoha otázkami. Zaprvé systém rychlého dobíjení Charge Now nemá mnoho dobíjecích míst a o počtu vozů, které budou brázdit příští rok české ulice, nechce nikdo ani spekulovat (podle slov zdejších zástupců bavorské značky bude spíše problém se k nim dostat) a servisní síť je zatím omezena na jednoho autorizovaného partnera (Invelt Praha). V budoucnu se plánuje rozšíření až tři autorizované servisy po logické linii Praha-Brno-Ostrava, termín tohoto posunu ale zatím rovněž není znám.
Podle slov zástupců značky se jedná o přelomový model v jejím výrobním programu, což neslyšíme poprvé. Máme-li shrnout klíčová fakta, pak plně elektrický hatchback s protisměrně umístěnými dveřmi a pohonem zadních kol využívá dvě nové stavby karoserie Life a Drive. První modul je použit pro kabinu a využívá CFRP polymery (Carbon Fiber Reinforced Plastic Polymer), druhý hliníkový Drive modul obsahuje hnací soustavu, akumulátor a podvozek. Design tohoto městského kompaktu je opravdu neotřelý - krátké převisy i originální boční linie s větší plochou okna u protisměrně umístěnému páru zadních dveří. Čtyřmetrový vůz určitě nepřehlédnete také díky modernímu pojetí charakteristické mřížky chladiče se stříbrným nebo modrým rámečkem i originálnímu designu devatenáctipalcových litých kol s pneumatikami o rozměru 175/60, které dodává Bridgestone a díky nimž se daří držet nízkou spotřebu energie.
Čtyřmístný interiér nabídne možnost vybrat si ze čtyř různých designových stylů interiéru pod názvy Atelier, Loft, Lodge a Suite. designově čistá přístrojová deska nemá příliš zbytečných tlačítek, volič převodovky je umístěn na sloupku volantu a použité materiály vypadají velmi hodnotně, i když jsou vyrobeny vesměs z přírodních vláken. Vpředu je prostoru opravdu hodně, zadním cestujícím usnadňují přístup na jejich místa protisměrně otevírané bezrámové dveře. Objem zavazadlového prostoru ukrytého pod pátými dveřmi je pak průměrných 260 litrů, tedy něco podobného jako u klasického Mini Cooperu. Pokud vám to nebude stačit, pak je možné sklopit zadní sedadla dostanete až 1 100 litrů úložného prostoru.
BMW i3 váží 1 195 kilogramů (i3 REX s dodatečným spalovacím agregátem 1 315 kg), má jednotku o výkonu 125 kW a jeho dojezd udává výrobce 130-200 kilometrů v závislosti na zapnutí klimatizace a dalších agregátů na palubě. Plný stav baterií dosáhne tento vůz za 8 hodin při použití standardní zásuvky. Druhý nabízený model vybavený systémem REX (Range Extender), tedy přídavným zážehovým dvouválcem, který výrazně zvýší dojezd, sice přijde na 1 017 500 Kč, ale jeho akční rádius se zvýší ze 190 na 340 km. Co se týče jízdních parametrů, zrychluje třímetrový automobil z klidu na 100 km za 7,2 sekundy a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 150 km/h. Provedení doplněné spalovacím motorem je vzhledem k vyšší hmotnosti logicky o něco pomalejší (7,9 s). Pokud byste však chtěli jezdit na elektromotor a poté si prodloužit dojezd na klasický dvouválec s malou nádrží, budete zklamáni. To i3 REX neumí. Lze jezdit pouze v kombinovaném režimu, tedy plný plyn s podporou zážehového motoru a zbytek na baterky.
BMW i3 se vyrábí v Lipsku, přičemž americký závod BMW ve Washingtonu dodává karbonový skelet karoserie. Záruka na baterie je 8 let nebo 100 tisíc kilometrů. Dalšími benefity nákupu tohoto vozu by měly být kompletní asistenční služby. Tedy různé druhy nabíjení AC a DC, flexibilní mobilitu (půjčení běžného vozu se spalovacím motorem pro absolvování třeba cesty na dovolenou) nebo zajímavé aplikace do vašeho smartphonu. Kompletní český ceník obou provedení i3 si můžete stáhnout z webu místního zastoupení BMW (PDF, 220 kB).


















BMW i3 už si můžete koupit u nás, jak se ale dalo čekat, není to „jen tak”
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdy se co jede ve finále v Jerezu včera 15:33
- Časový program na Phillip Islandu včera 15:10
- Vespa koncept store Miláno: The Empty Space včera 08:00
- Diogo Moreira zkompletoval grid MotoGP 2026 14.10.2025
- Pol Espargaro za Viňalese 13.10.2025
Nejnovější články
Byznsmen dekády kupoval nová auta týden co týden, aniž by je prodával. „Nasyslil” jich 1 300, teď se jich všech zbavuje
včeraNěmecký profesor dokonale popsal, proč elektrická sázka Porsche skončila fiaskem. A dopadne tak každý, kdo se chová stejně
včeraJedno z nejošklivějších aut posledních let je okamžitě propadák, automobilka musela hned po začátku prodejů výrazně zlevnit
včeraAutomobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
včeraNové řešení nabíjení elektromobilů v Austrálii vypadá jako žert, je to ale smutná skutečnost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva