Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW i3 Range Extender: mnichovská Ampera míří do Ženevy, známe první specifikace
8.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Bavorská automobilka představí v Ženevě elektromobil i3, doplněný konvenčním spalovacím motorem, který prodlouží jeho dojezd na 300 km.
Mnichovský projekt „i“ byl dosud prezentován pouze ve formě konceptů s příslibem představení produkčních aut a zahájení jejich prodeje v průběhu letošního roku. Který z trojice prezentovaných modelů na sebe vezme nelehké břímě a jako první se stane lakmusovým papírkem testujícím skutečný zájem o elektromobily BMW, automobilka přesně nespecifikovala, tipujeme to ale na minivan (nebo hatchback, chcete-li) jménem i3 a jeho třídveřovou variantu i3 Coupé.
Na ženevském autosalonu každopádně můžeme očekávat přítomnost celé flotily „íček“, včetně plug-in hybridu i8 Spyder a dosud neviděné novinky i3, vybavené podpůrným spalovacím motorem v roli prodlužovače dojezdu ve stylu Opelu Ampera. Podrobné technické parametry jsou prozatím neznámou, alespoň část ale zveřejněna byla.
Generátor bude poháněný dvouválcovým motocyklovým motorem a nádrž s benzínemzřejmě nebude největší. Dojezd čistě na elektřinu, který podle BMW teoreticky činí 130 až 160 kilometrů, se prodlouží pouze na 300 kilometrů - půjde tak o jednotky litru paliva. To opravdu není mnoho, každopádně vůz by se i díky tomu mohl alespoň zčásti zbavit nálepky „elektromobil do města“. Jeho reálnou využitelnost to nesporně zvýší, jakkoli předpokládáme, že za cenu méně atraktivního zvukového i dynamického projevu.
Mnichov další detaily v tiskové zprávě neuvádí, máme ale za to, že i3 doplněné malým spalovacím agregátem si ponechá elektromotor s výkonem 170 koní a točivým momentem 250 newtonmetrů, včetně původního paketu lithium-iontových akumulátorů. BMW to potvrdí nebo vyvrátí nejpozději do měsíce.

































BMW i3 se díky spalovacímu motoru vymaní ze sevření města, otázkou ale je, co udělá z jeho beztak vysokou cenou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
Nejnovější články
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 56 minutami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před 2 hodinami
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 3 hodinami
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před 5 hodinami
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
