Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW i3 Range Extender: mnichovská Ampera míří do Ženevy, známe první specifikace
8.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Bavorská automobilka představí v Ženevě elektromobil i3, doplněný konvenčním spalovacím motorem, který prodlouží jeho dojezd na 300 km.
Mnichovský projekt „i“ byl dosud prezentován pouze ve formě konceptů s příslibem představení produkčních aut a zahájení jejich prodeje v průběhu letošního roku. Který z trojice prezentovaných modelů na sebe vezme nelehké břímě a jako první se stane lakmusovým papírkem testujícím skutečný zájem o elektromobily BMW, automobilka přesně nespecifikovala, tipujeme to ale na minivan (nebo hatchback, chcete-li) jménem i3 a jeho třídveřovou variantu i3 Coupé.
Na ženevském autosalonu každopádně můžeme očekávat přítomnost celé flotily „íček“, včetně plug-in hybridu i8 Spyder a dosud neviděné novinky i3, vybavené podpůrným spalovacím motorem v roli prodlužovače dojezdu ve stylu Opelu Ampera. Podrobné technické parametry jsou prozatím neznámou, alespoň část ale zveřejněna byla.
Generátor bude poháněný dvouválcovým motocyklovým motorem a nádrž s benzínemzřejmě nebude největší. Dojezd čistě na elektřinu, který podle BMW teoreticky činí 130 až 160 kilometrů, se prodlouží pouze na 300 kilometrů - půjde tak o jednotky litru paliva. To opravdu není mnoho, každopádně vůz by se i díky tomu mohl alespoň zčásti zbavit nálepky „elektromobil do města“. Jeho reálnou využitelnost to nesporně zvýší, jakkoli předpokládáme, že za cenu méně atraktivního zvukového i dynamického projevu.
Mnichov další detaily v tiskové zprávě neuvádí, máme ale za to, že i3 doplněné malým spalovacím agregátem si ponechá elektromotor s výkonem 170 koní a točivým momentem 250 newtonmetrů, včetně původního paketu lithium-iontových akumulátorů. BMW to potvrdí nebo vyvrátí nejpozději do měsíce.

































BMW i3 se díky spalovacímu motoru vymaní ze sevření města, otázkou ale je, co udělá z jeho beztak vysokou cenou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Potopená obří loď zapálená podle všeho elektromobily pohřbila na dně oceánu auta za miliardy. A účet za celé fiasko dál roste
1.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Uniklé e-maily ukazují, jak zoufalé kroky musí Nissan podnikat, aby se vyhnul totálnímu kolapsu
1.7.2025Mercedes chybu prostě nepřizná. Jeho propadák prý nikdo nekupuje jen proto, že příliš předběhl dobu
1.7.2025Nový Duster se dál šíří světem jako Renault. Líp tak vypadá, líp tak působí a ještě ke všemu je citelně levnější
1.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva