Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW i3 Range Extender: mnichovská Ampera míří do Ženevy, známe první specifikace
8.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Bavorská automobilka představí v Ženevě elektromobil i3, doplněný konvenčním spalovacím motorem, který prodlouží jeho dojezd na 300 km.
Mnichovský projekt „i“ byl dosud prezentován pouze ve formě konceptů s příslibem představení produkčních aut a zahájení jejich prodeje v průběhu letošního roku. Který z trojice prezentovaných modelů na sebe vezme nelehké břímě a jako první se stane lakmusovým papírkem testujícím skutečný zájem o elektromobily BMW, automobilka přesně nespecifikovala, tipujeme to ale na minivan (nebo hatchback, chcete-li) jménem i3 a jeho třídveřovou variantu i3 Coupé.
Na ženevském autosalonu každopádně můžeme očekávat přítomnost celé flotily „íček“, včetně plug-in hybridu i8 Spyder a dosud neviděné novinky i3, vybavené podpůrným spalovacím motorem v roli prodlužovače dojezdu ve stylu Opelu Ampera. Podrobné technické parametry jsou prozatím neznámou, alespoň část ale zveřejněna byla.
Generátor bude poháněný dvouválcovým motocyklovým motorem a nádrž s benzínemzřejmě nebude největší. Dojezd čistě na elektřinu, který podle BMW teoreticky činí 130 až 160 kilometrů, se prodlouží pouze na 300 kilometrů - půjde tak o jednotky litru paliva. To opravdu není mnoho, každopádně vůz by se i díky tomu mohl alespoň zčásti zbavit nálepky „elektromobil do města“. Jeho reálnou využitelnost to nesporně zvýší, jakkoli předpokládáme, že za cenu méně atraktivního zvukového i dynamického projevu.
Mnichov další detaily v tiskové zprávě neuvádí, máme ale za to, že i3 doplněné malým spalovacím agregátem si ponechá elektromotor s výkonem 170 koní a točivým momentem 250 newtonmetrů, včetně původního paketu lithium-iontových akumulátorů. BMW to potvrdí nebo vyvrátí nejpozději do měsíce.

































BMW i3 se díky spalovacímu motoru vymaní ze sevření města, otázkou ale je, co udělá z jeho beztak vysokou cenou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včeraMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
včeraNad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
včeraJaguar a Land Rover prodělávají přes 140 milionů denně, neúnosná situace trvá už příliš dlouho
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva