Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW i8 2014: unikla sériová podoba zevnějšku i interiéru, s konceptem sdílí jen siluetu
3.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sportovní hybrid se prozatím ukazuje jen na dvou fotkách. V kombinaci s dříve zveřejněnou technikou ale již o BMW i8 víme prakticky vše.
Tak tu konečně máme to, po čem jste toužili. A ne, teď opravdu nemáme na mysli sériovou podobu hybridního sporťáku z Mnichova, ale způsob, jakým se fotografie dostaly na světlo světa. Samotná automobilka s tím opravdu nemá co do činění, pročež můžeme zas jednou použít slovo „únik“, na které se mnozí již stali alergickými. Bohužel, jen pár dní před zahájením autosalonu ve Frankfurtu se ale s ničím jiným než se stále častějšími úniky počítat nedá.
Jen jednomu slovu se ale věnovat nebudeme, proto pojďme rovnou na podobu BMW i8. Ta sice na první pohled připomíná koncept opravdu výraznou měrou, drobné nuance ovšem najdeme všude od přídě až po záď. Čelní nárazník je tak vystouplejší, kola nyní dokážou propustit trochu vzduchu a vzhůru výklopné dveře již nezasahují až do blatníků. Prosklené jsou navíc pouze v oblasti oken, na rozsáhlý skleněný panel odhalující celou postavu řidiče tak můžete zapomenout.
Interiér pak do značné míry připomíná běžné sériové modely BMW, o unikátní prvky ovšem není nouze. Stačí jen mrknout na sedadla, jejichž část čalounění imituje karbonové vlákno. Tedy materiál, kterého mnichovská automobilka využívala ke stavbě vozu hojnou měrou. Plně digitální přístrojový štít podsvícený modrou barvou, jež u BMW symbolizuje efektivitu a alternativní pohon, pak také jinde nenajdete.
Shodné jsou ale naopak prvky jako ovládání iDrive nebo středový displej, o celé řadě dalších detailů ani nemluvě. Jejich rozbor si ale ponecháme až na oficiální představení, během kterého budeme mít k dispozici nejen kompletní fotogalerii, ale také veškeré technické údaje. I když v tomto směru asi BMW mnoho nového nepředstaví. Náš samostatný článek srovnávající hybridní model i8 s Porsche 911 Carrera 4S byl přeci jen poměrně obsáhlý.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.


Sériové BMW i8 se od konceptu liší v mnoha ohledech. Např. jeho výklopné dveře nesahají až do blatníků
Foto: Autowp.ru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Dodnes nejeté monstrum rallyové skupiny smrti je k mání v silniční verzi, stojí už víc než spousta Ferrari
před 9 hodinamiProfesor ekonomie přesně popsal, jak si evropské automobilky zničily svou vlastní budoucnost výměnou za krátkodobý zisk
před 11 hodinamiVietnamec, který vydělal miliardy na nudlích prodávaných i v Česku, chystá novou vlajkovou loď a útok na další trh
včeraPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva