Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW i8 na novém videu osvětluje nízkou hmotnost, důraz logicky klade na karbon
26.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na hybrid je novinka mnichovské značky hodně lehká. Důvodem jsou použité materiály, jež mixují uhlíková vlákna s hliníkem či magnéziem.
BMW i8 rozhodně není žádnou žhavou novinou. O sportovním hybridu mnichovské automobilky jsme informovali již před oficiální premiérou, stejně jako články sázíme i po ní. Vůz s bílou vrtulí ve znaku však očividně i nadále skrývá celou řadu tajemství, která BMW postupně odhaluje. V novém videu se tak můžeme podívat na důvod jeho nízké hmotnosti - ta pohotovostní, jež zahrnuje veškeré kapaliny i 75kilového řidiče, totiž činí jen 1 490 kg.
Jak asi sami tušíte, na „vině“ jsou především karbonová vlákna, která se spřádají v americkém Moses Lake (energie na zpracování je přitom získávána z vodní elektrárny). Odtud pak jako dvouvrstvá role míří do Německa, kde dochází ke zpevnění pryskyřicí a formování do požadovaného tvaru. Výsledné panely jsou přitom o 50 procent lehčí než srovnatelné ocelové či o 30 procent lehčí ve srovnání s hliníkem. Mimo to se nové video zaměřuje třeba na zadní okno, které bylo navrženo tak, aby zabránilo proniknutí hluku 1,5litrového benzinového tříválce do kabiny. Nejde tak o klasické sklo, ale chemicky tvrzené, jež je skládáno ve vrstvách jako sendvič. Okno je tak nejen pevné či flexibilní, ale zároveň také o poznání lehčí než konvenční kousky.
Stranou zájmu BMW však nezůstala ani celá řada dalších komponentů včetně palubní desky, kde část prvků je vyrobena z magnézia. Oproti interiéru běžných automobilů tak daná struktura mnichovské značky váží o 30 procent méně, přestože přispívá k celkové vyšší tuhosti (ovšem pouze po řádném napojení na karbon-hliníkový skelet vozu).
Zajímavostí ovšem v pětiminutovém snímku najdete mnohem více, a to včetně jednoho nevyžádaného. Krátce po čtvrté minutě se totiž video na chvíli zasekne, což není závada na vašem přijímači. BMW přitom dodává, že film prostě jen není tak dynamický jako jeho vozy...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
před 2 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025
Nejnovější články
BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
před 2 hodinamiSpalovací auto zas jednou porazilo elektromobily v jejich vlastní hře. Zdánlivě výjimečnou funkci nabízí v ještě lepší formě
před 3 hodinamiMiliardář po 8 letech čekání zrušil svou objednávku silniční Formule 1 Mercedesu, ani po složení 12milionové zálohy nedostal nic
před 4 hodinamiŠéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
včeraPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva