Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW M3 E92 s 550 k udělá 280 km/h jako nic, motor zůstal atmosférický (videa)
29.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
M3 předchozí generace dostala 0,4 litru objemu navíc a bez turba nabídne 550 koní. Na zrychlení to je vidět a na onboardu z Nordschleife také.
BMW M3 GTS vzbudilo ve své době pozdvižení. Ani ne tak faktem, že dávala ze 4,4litrového atmosférického osmiválce 450 koní, ale spíš tím, že měla být duchovním nástupcem M3 CSL. A že byla na Nordschleife mnohem rychlejší než standardní M3 E92 díky úsporám hmotnosti. A že za ni BMW chtělo pomalu tři miliony korun.
Stroj, který před sebou máme nyní, má pod kapotou stále 4,4litru a žádné přeplňování, ale není to M3 GTS. Podle dostupných informací vznikl v dílnách francouzského tunera DM Performance z klasické M3. Motor pod jeho kapotou doznal úprav pro zvětšení zdvihu, tzv. stroker kit, které je ve zvyšování výkonu a točivého momentu obvykle efektivnější než převrtání motoru, tj. zvětšení vrtání.
Zatímco V8 v M3 GTS má 4 361 ccm, tenhle osmiválec má 4 398 ccm. A také nabízí 550 koní a 528 Nm, což je o pořádný kus více než sériová M3 - ta nabídla „jen” 420 koní a 400 Nm. Kromě toho tu je spousta dalších úprav na karoserii, vidíme např. lízátko pod předním nárazníkem a velké křídlo na víku zavazadelníku. A v kabině je ochranná klec.
Výsledky této úpravy jsou dost působivé, jak ukazuje video níže, na kterém zrychluje z klidu na 280 km/h, což vypadá jako maximální rychlost. Trvá mu to nějakých 22 vteřin a ručička tachometru letí doprava se skutečně velkou dychtivostí i v rychlostech více než 200 km/h. Nicméně maximálka asi nebyla tím hlavním, proč se Francouzi do úpravy tohoto stroje pouštěli.
Na čísla slušně přes 200 km/h se tenhle stroj nemá problém dostat ani na Severní smyčce Nürburgringu, jak se můžete přesvědčit na druhém videu. Netřeba snad dodávat, že obě videa provází velmi působivý yvuk atmosférického osmiválce a už proto stojí za to, i pokud fandíte spíš čtyřem kruhům.

Maximálka 280 km/h tu není tak podstatná jako mamutí zrychlení
Modrá francouzská M3 je na Ringu jako doma, jak ukazuje i video
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězný double Manziho, 16. Vostatek včera 15:58
- Bulegův vítězný hattrick včera 14:37
- Vítězná Herrera, 16. Ouředníčková včera 13:05
- Bulega vyhrál v Cremoně Superpole Sprint Race včera 12:06
- Suverénním vítězem Bulega před Toprakem 3.5.2025
Nejčtenější články
Někdo najel s Audi Q7 s brutálním motorem V12 TDI neskutečných 911 tisíc km. Vypadá pořád dobře, teď je levně na prodej
6.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025Je vymalováno, britský Opel vyrobil poslední auto a zavřel továrnu. Místní pláčou, fungovala 120 let
6.4.2025Kie došla kuráž, po tristním přijetí nejošklivějšího auta posledních let zoufale říká: Tak si s tím aspoň sjeďte, než nás pošlete do háje
6.4.2025K mání je průkopník luxusních německých stíhačů, „podpultový” Mercedes S od AMG mohlo mít jen 70 vyvolených
7.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva