Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW redukuje zmatky. Doplňky Performance končí, budou už jen M Performance
7.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka v posledních letech představila tolik oddělení a doplňků, až se sama ztratila ve své nabídce. Nyní nastal čas na nápravu.
Snad žádná jiná automobilka nemá ve své nabídce tolik derivátů jiných derivátů jako BMW. Ještě na počátku nového tisíciletí přitom bylo vše jednoduché - existovaly standardní modely, jejichž názvy odpovídaly tomu, co najdete pod kapotou, pak speciální verze M. Nic víc nebylo potřeba. Poté se však značka rozhodla, že bude konkurovat všem výrobcům na světě. A to nejen v rámci modelů, ale také doplňků.
V roce 2007 proto vznikla sekce Performance, která začala nabízet poladěné výfukové systémy, řazení s kratšími převody, tužší podvozky, lepší brzdy, větší litá kola či sportovně laděné diferenciály. Vše samozřejmě s tovární zárukou. Úspěch se dostavil záhy, což o tři roky později BMW přimělo k zamyšlení, zda nemohou obdobné doplňky existovat také pro modely divize M. Jejich vývoj by samozřejmě měli na starosti jen technici tohoto oddělení, nikoliv řadoví inženýři BMW.
Výsledkem této snahy se stala divize M Performance, jejíž výrobky zaručovaly vyšší kvalitu a výkon než doplňky BMW Performance. I tento krok zákazníci ocenili, což mnichovskou automobilku vedlo k vývoji nových modelů přímo pod hlavičkou M Performance. Díky tomu jsme již mohli otestovat M550d nebo M135i. Zákazníci však začali být trochu zmatení, což BMW ještě umocnilo prohlášením, že pod novou divizi spadnou i modely dosud značené „is“.
Aktuálně si tak u BMW můžete vybrat ze standardních automobilů, standardních doplňků Performance, sportovnějších komponentů M Performance, samostatných modelů M Performance a samozřejmě vozů divize M. Což kromě mystifikace zákazníků znamená také vysoké náklady na vývoj. Uzavření alespoň jednoho oddělení se tak zdálo být logické. Zvláště, když BMW Performance a M Performance dělají v podstatě totéž.
Na tuningové show v Essenu, kde BMW představilo poladěné kombíky řadu 3 a řady 5, tak byla oficiálně ukončena činnost oddělení se standardními doplňky. Ty si nyní budete moci koupit jen pod hlavičkou M Performance, přičemž značka do budoucna počítá s jejich rozšířením. Stejně jako by mělo vzniknout větší množství modelů vybroušených touto divizí.
Vše ostatní zůstává při starém, nabídka BMW se tak vlastně jen scvrkla na standardní modely, doplňky a vozy M Performance a speciály divize M. Nyní by to ještě chtělo trochu zlogičtit samotnou nomenklaturu (po představení kupé řady 4 by to možná mohlo jít) a budeme spokojeni.
















BMW se v poslední době zaměřuje spíše na divizi M Performance. Zrušení činnosti oddělení BMW Performance se tak zdá být logickým krokem
Zdroj: MotorAuthority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejčtenější články
Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva