BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak

Výsledný čas je působivý, v kombinaci s pořád docela civilním charakterem auta a jeho schopností pobrat až 1 510 litrů nákladu obzvlášť. Škoda jen, že cenu vozu poslaly provedené úpravy do poněkud absurdních výšin.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak

před 3 hodinami | Petr Prokopec

BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak

/

Foto: BMW

Výsledný čas je působivý, v kombinaci s pořád docela civilním charakterem auta a jeho schopností pobrat až 1 510 litrů nákladu obzvlášť. Škoda jen, že cenu vozu poslaly provedené úpravy do poněkud absurdních výšin.

Z překonávání rekordů na Nordschleife udělali někteří výrobci slušnou šaškárnu. Nic proti jejich samotné snaze se svými sportovními modely na tomto místě něco dokázat, ovšem někteří toho zase tak moc nepředvedou, a přesto kolem toho dělají velký humbuk. Cílem je slovo „rekord”, prostě zdolat nějaký nejlepší zápis, ať je sebenesmyslnější. Tak třeba Volkswagen nedávno se svými Golfem GTI Edition 50 stanovil „rekord” tak, že se stal nejrychlejším VW na Ringu. To je vážně kategorie... Že se německý hatchback ani po zvýšení výkonu a úpravách podvozku nedokázal vyrovnat roky staré Hondě Civic Type-R, automobilka raději vynechala.

Nyní tu pro změnu máme nový nejrychlejší kombík, což je trochu smysluplnější zápis. Ať už ale tuto situaci vnímáte jakkoli, BMW dokázalo 20 832 metrů dlouhý okruh zajet s kombíkem za 7 minut a 29,49 sekundy. Stalo se tak s modelem M3 CS Touring, přičemž předchozí rekord, který držela základní verze M3 Touring, překonala varianta CS o víc než pět sekund. Čas sám o sobě je samozřejmě působivý, 5 sekund na Ringu ale zase není tolik, zvlášť vzhledem k ceně. Ale k tomu se teprve dostaneme.

Výsledek je to zajímavý tím spíš, že jej nezajel profesionální závodník, ale jeden z techniků BMW jménem Jörg Weidinger. Ten se musel 7,5 minuty prát s 1 850 kilogramů vážícím vozem (a jeho odporným umělým zvukem, který dráždí i přes video), jenž pracuje s 550 koňmi přenášenými osmistupňovým automatem na všechna čtyři kola vodil. Jako první se pak dostat pod metu sedmi a půl minut s vozem, který dokáže pobrat až 1 510 litrů nákladu.

Méně už tleskáme BMW, které verzi CS zase tak moc nepřidalo, její cenu ale poslalo až na 3 987 100 Kč v základu. A ta nereflektuje provedení, které sedlal Jörg, už věc jako rozpěrná tyč v motorovém prostoru (29 796 Kč) dostane cenu za hranici 4 milionů Kč. Verze M3 Competition M xDrive Touring startuje na 2 758 600 Kč a i s karbon-keramickými brzdami jste na 3 milionech korun. Celý milion navíc za 5 sekund času? Nikdo nikdy neřekl, že zlepšení času auta na okruhu je levná věc, ale milion za pár sekund na Ringu? To bude chtít opravdu hodně nadšení...


BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak - 1 - BMW M3 CS Touring 2025 cas z Ringu 06BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak - 2 - BMW M3 CS Touring 2025 cas z Ringu 02BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak - 3 - BMW M3 CS Touring 2025 cas z Ringu 03
BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak - 4 - BMW M3 CS Touring 2025 cas z Ringu 04BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak - 5 - BMW M3 CS Touring 2025 cas z Ringu 05
BMW M3 CS Touring je nejrychlejším kombíkem na Ringu, čas výchozího provedení ale o moc dál neposouvá. Cenu ale provedení CS ovlivňuje velmi. Foto: BMW

Zdroj: BMW

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše