Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Britové srovnali vrcholné SUV Škody s obyčejnějším Porsche, výsledek je pozoruhodný
2.3.2023 | Petr Prokopec
Pokud byste tuhle škodovku poslali soupeřit s téměř dvakrát výkonnějším Porsche ve sprintu, bylo by vše jasné od prvních metrů. Jenže Britové zkusili, který vůz je lepší v terénu. A ač se ani do něj tato verze Kodiaqu moc nehodí, výsledek není až tak jednoznačný.
Značnou část moderních SUV nejspíše nikdo soudný nepovažuje za auta zrozená pro náročný terén. Díky vyšší světlé výšce a ochranným lemům karoserie se s nimi sice můžete pustit bez obav na polní cestu či třeba travnatou louku, ovšem takové uzamykatelné diferenciály má jen málokteré. To ostatně platí i o pohonu všech kol, neboť výrobci kvůli snížení ceny i emisí často směřují veškerý výkon pouze na jednu nápravu. Chybějící trakci se pak sice snaží kompenzovat chytrou elektronikou, ovšem ta vám kluzký rozbahněný svah nepomůže překonat ani omylem.
Mat Watson z britského Carwow se nicméně rozhodl otestovat dvě čtyřkolky, i když stále ne až tak pravověrné. Ani Škoda Kodiaq RS, ani Porsche Cayenne E-Hybrid totiž nejsou těmi prvními vozy, na které byste si vzpomněli, pokud by před vámi leželo třeba několik set kilometrů, jenž je třeba zvládnout mimo zpevněný asfalt. Nutno říci, že o to více obě SUV dokážou překvapit. Stále je však patrné, že mají své limity, za kterými mimo jiné stojí elektronická mezinápravová spojka.
Který z vozů je ovšem lepší? To je otázka, kterou si asi nikdo nepoloží, už jen proto, že nejde o přímé soupeře. Kodiaq RS je sice pro většinu lidí drahý, ovšem vedle Porsche jde o chudého příbuzného. Za Škodu totiž musíte zaplatit 1 399 900 Kč, zatímco Cayenne E-Hybrid vychází nejméně na 2 535 744 Kč. Je tedy téměř dvakrát dražší a vlastně i dvakrát výkonnější. Kombinace šestiválce a elektromotoru totiž produkuje 462 koní, zatímco dvoulitr Škody jich nabízí „jen“ 245.
Tohle nicméně není závod na letištní ranveji v přímém směru, nýbrž souboj v terénu. Porsche jej sice zvládlo vyhrát, a to i navzdory své 2,3tunové hmotnosti, ovšem Škoda mu byla důstojným soupeřem. Do jisté míry však i proto, že řidič Cayenne nezvládl aktivovat kontrolu sjezdu svahu, kterou je osazena každá verze. Díky tomu dražší SUV z jedné zkoušky odešlo naprázdno a Kodiaq tak získal své jediné vítězství. Na druhou stranu, také intuitivnost ovládání má svou váhu.



Kodiaq RS je sice zaměřen hlavně na jízdu na silnici, má ale standardně adaptivní tlumiče a jeho téměř 20centimetrová světlá výška je shodná se zbytkem nabídky. Zvládá tedy i lehčí terén, jakkoli ne s takovou grácií jako Porsche. Foto: Škoda Auto
Cayenne V6 e-hybrid je jiná liga SUV, a to i z hlediska předpokladů pro zvládání terénu. Je lepší, přesto Kodiaq vyloženě o parník nepřekonává. Foto: Porsche
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Začalo i MS MotoE včera 15:19
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury včera 14:00
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 11.5.2025
- Vítězem Moto3 Rueda 11.5.2025
Nejnovější články
Nezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
před 11 hodinamiNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraSlovenské létající auto je s novým motorem konečně připravené na sériovou výrobu, jako jediné nevypadá úplně směšně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva