Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Britové srovnali vrcholné SUV Škody s obyčejnějším Porsche, výsledek je pozoruhodný
2.3.2023 | Petr Prokopec
Pokud byste tuhle škodovku poslali soupeřit s téměř dvakrát výkonnějším Porsche ve sprintu, bylo by vše jasné od prvních metrů. Jenže Britové zkusili, který vůz je lepší v terénu. A ač se ani do něj tato verze Kodiaqu moc nehodí, výsledek není až tak jednoznačný.
Značnou část moderních SUV nejspíše nikdo soudný nepovažuje za auta zrozená pro náročný terén. Díky vyšší světlé výšce a ochranným lemům karoserie se s nimi sice můžete pustit bez obav na polní cestu či třeba travnatou louku, ovšem takové uzamykatelné diferenciály má jen málokteré. To ostatně platí i o pohonu všech kol, neboť výrobci kvůli snížení ceny i emisí často směřují veškerý výkon pouze na jednu nápravu. Chybějící trakci se pak sice snaží kompenzovat chytrou elektronikou, ovšem ta vám kluzký rozbahněný svah nepomůže překonat ani omylem.
Mat Watson z britského Carwow se nicméně rozhodl otestovat dvě čtyřkolky, i když stále ne až tak pravověrné. Ani Škoda Kodiaq RS, ani Porsche Cayenne E-Hybrid totiž nejsou těmi prvními vozy, na které byste si vzpomněli, pokud by před vámi leželo třeba několik set kilometrů, jenž je třeba zvládnout mimo zpevněný asfalt. Nutno říci, že o to více obě SUV dokážou překvapit. Stále je však patrné, že mají své limity, za kterými mimo jiné stojí elektronická mezinápravová spojka.
Který z vozů je ovšem lepší? To je otázka, kterou si asi nikdo nepoloží, už jen proto, že nejde o přímé soupeře. Kodiaq RS je sice pro většinu lidí drahý, ovšem vedle Porsche jde o chudého příbuzného. Za Škodu totiž musíte zaplatit 1 399 900 Kč, zatímco Cayenne E-Hybrid vychází nejméně na 2 535 744 Kč. Je tedy téměř dvakrát dražší a vlastně i dvakrát výkonnější. Kombinace šestiválce a elektromotoru totiž produkuje 462 koní, zatímco dvoulitr Škody jich nabízí „jen“ 245.
Tohle nicméně není závod na letištní ranveji v přímém směru, nýbrž souboj v terénu. Porsche jej sice zvládlo vyhrát, a to i navzdory své 2,3tunové hmotnosti, ovšem Škoda mu byla důstojným soupeřem. Do jisté míry však i proto, že řidič Cayenne nezvládl aktivovat kontrolu sjezdu svahu, kterou je osazena každá verze. Díky tomu dražší SUV z jedné zkoušky odešlo naprázdno a Kodiaq tak získal své jediné vítězství. Na druhou stranu, také intuitivnost ovládání má svou váhu.



Kodiaq RS je sice zaměřen hlavně na jízdu na silnici, má ale standardně adaptivní tlumiče a jeho téměř 20centimetrová světlá výška je shodná se zbytkem nabídky. Zvládá tedy i lehčí terén, jakkoli ne s takovou grácií jako Porsche. Foto: Škoda Auto



Cayenne V6 e-hybrid je jiná liga SUV, a to i z hlediska předpokladů pro zvládání terénu. Je lepší, přesto Kodiaq vyloženě o parník nepřekonává. Foto: Porsche
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
Nejnovější články
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
včera
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
včera
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
včera
Ford je nepoučitelný. Dál trvá na dosažení „uhlíkové neutrality”, i když konkurenti obrací
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
