Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti Chiron se konečně utkalo ve sprintu s Veyronem. Skončilo to slušným debaklem
5.6.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Nikoli „obyčejný”, ale vzácný Veyron Super Sport s výkonem 1 200 koní vyzval na souboj novější, 1500koňový Chiron. Zrovna vyrovnaný souboj z toho nebyl.
Značka Bugatti je odjakživa synonymem těch nejvýjimečnějších aut světa a platí to i dávno po smrti jejího zakladatele. V roce 2010 automobilka už pod křídly Volkswagenu představila limitovanou edici Veyron Super Sport osazenou přeplňovaným osmilitrovým šestnáctiválcem o výkonu 883 kW (1 201 koní) při 6 400 ot./min a točivém momentu 1 500 Nm v rozmezí 3 000 a 5 000 ot./min. Automatická sedmistupňová převodovka a pohon všech kol dovedou tento výkvět motorismu hnát vpřed do rychlosti 415 km/h. Potom zasáhne preventivně instalovaný omezovač, pár exemplářů ale vzniklo bez něj - ty umí jet až 431 km/h, což ze Super Sportu dělalo svého času nejrychlejší auto světa.
Nástupce tohoto skvostu dostal jméno po závodníkovi Louisovi Chironovi. Čest mu vyjadřuje „jaderný reaktor” znovu v podobě přeplňovaného osmilitru se šestnácti válci a brutálním výkonem 1 103 kW (1 500 koní) při 6 700 ot./min. Neméně obrovský točivý moment 1 600 Nm nastupuje od 2 000 do 6 000 ot./min. Automatická převodovka se sedmičkou na konci spojená s pohonem všech kol vypálí Chiron na 100 km/h za 2,5 sekundy (stejně jako Veyron SS). Elektronický omezovač dohlíží, aby zákazníci nepřesáhli 420 km/h, ale potenciál je jinde. Třicet kilometru navíc by mělo být uskutečnitelných.
Během setkání klubu Driving Force se tito sourozenci vůbec poprvé postavili proti sobě ve sprintu, aby změřili své síly. Na improvizovaném závodišti mezi loukami nedostaly šanci zazářit všechny koně najednou, nicméně po prvním zahřívacím kole klání jasně opanoval Chiron. Kdo by čekal, že rozdíl mezi oběma auty bude malý, ten by se mýlil - samo Bugatti říká, že ač jsou tyto stroje ve zrychlení na stovku srovnatelné, od 100 km/h dále má jasně dominovat Chiron. A přesně to je tu vidět.
Před mávnutím startovacího praporku je jasně vidět i mezigenerační posun v designu. Starší Veyron najednou vedle nového konkurenta stejné značky působí odule. Není obvyklé vidět obě drahocenné Bugatti tváří v tvář a všímat si zajímavých detailů. Dva členové Driving Force nám takovou možnost nabídli, proto se už nenechte rušit dalším povídáním a podívejte se na to sami. Je to vážně výjimečná příležitost...










Svého času nejrychlejší automobily na světě se postavily proti sobě na sprint. Mládí vpřed tady platí jasně
Zdroj: Turnpike Racing League@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 33 minutamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 33 minutamiCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
před 8 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
před 10 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 11 hodinami