Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti Galibier je znovu ve hře, nejprve ale musí dorazit nástupce Veyronu
2.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco bývalý šéf Bugatti nebyl fanouškem čtyřdveřového modelu, navrátivší se Wolfgang Dürheimer zastává opačný názor. Oficiální zelená ale chybí.
Ačkoliv koncern VW Group zpočátku počítal v rámci znovuzrození značky Bugatti hned s několika modely, nakonec byly veškeré aktivity postaveny okolo modelu Veyron. Ten jednou provždy změnil svět supersportů, přičemž nastolil i několik světových rekordů. Jeho výroba však pomalu, ovšem nezadržitelně míří ke konci. Bugatti se tak ocitlo na rozcestí, kde si může vybrat hned několik cest vedoucích do budoucnosti.
Momentálně je již známo, že značka hodlá v roce 2016 přijít s novou generací supersportu, která by ten dosavadní měla deklasovat a stanovit nová měřítka. Mimo to ovšem Bugatti rovněž zvažuje jednu z vedlejších cest, která by mohla vést ke vzkříšení projektu čtyřdveřové superlimuzíny Galibier. Tu sice předchozí šéf značky Wolfgang Schreiber odepsal, kapitánem u kormidla je ale aktuálně někdo úplně jiný.
Na místo CEO se vrátil Wolfgang Dürheimer, který Bugatti (a také Bentley) kočíroval v letech 2010 až 2012. Poté zamířil do vývojového oddělení Audi, zde však jeho názory zejména na hybridní a elektrické modely nebyly v souladu s tužbami mateřského koncernu. K prvnímu červnu letošního roku tak Dürheimer zamířil tam, kde to nejlépe zná.
Ve staronovém pracovišti se přitom opětovně začal zabývat plány na představení produkční verze zmiňovaného konceptu Galibier. CEO značky ovšem dodává, že tato aktivita má daleko k oficiálnímu požehnání, odmítavé stanovisko tak nakonec může být potvrzeno. Stejně tak je ale možné pozitivní rozhodnutí, přičemž jistotu bychom měli mít až po zmíněném roce 2016, kdy dorazí nástupce Veyronu.



Koncepční Bugatti Galibier se sice ukázalo již před pěti roky, o výrobě však doposud nepadlo žádné pevné rozhodnutí
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejčtenější články
„Teď děláme do uhlí.” Trumpův „Velký krásný zákon” ruší dotace na elektromobily i pokuty za „nadměrnou spotřebu”, může být zlomový
2.7.2025Toto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
2.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Audi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
2.7.2025Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
3.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.31. 19:16 - Vrooom
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom