Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Legend Jean Bugatti Edition je přesně tak „o ničem”, jak se čekalo
8.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Připomenout světu smutný osud Gianoberta Bugatti je jistě chvályhodné, samotný Veyron nesoucí jeho jméno ale příliš zajímavý není.
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse nejenže platí za nejrychlejší otevřené auto světa, poslední době se snaží bodovat i na poněkud odlišném poli. Jsme si celkem jisti, že jeho nejnovější edice z řady Bugatti Legends jsou i vozy s nejdelšími jmény na světě, neboť k obvyklému označení Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse Legend Edition přidávají ještě jméno té či oné persony, která se zasloužila o dobrou pověst značky. Ta druhá po Jeanu-Pierru Wimillovi byla zatím tajena, ještě před frankfurtským autosalonem ale víme, o koho jde a dokonce také to, jak celý vůz vypadá.
Už včera jsme tušili, že odhalovat tu nebude co a první fotka, kterou získali kolegové z GT Spirit, to potvrzuje. Vůz je specifický pouze tím, že odívá černou barvu historického modelu 57 SC Atlantic, který byl jedním z dětí člověka, jehož jméno Veyron ponese. Uvnitř se pak má držet stejného vzoru a vsadil hlavně dva odstíny hnědé kůže a pár dalších specifických doplňků. Více v tomto případě nečekejte.
Zajímavější je tak jméno člověka, kterého se u VW rozhodli s touto edicí spojit. Jde o dnes do značné míry zapomenutého syna Ettore Bugattiho jménem Gianoberto Maria Carlo, kterému ale nikdo za jeho života neříkal jinak než Jean. Odtud označení Jean Bugatti, které nese i nový Veyron Grand Sport Vitesse a měl by tak činit s patřičnou úctou. Jean byl velmi talentovaný člověk a od útlého věku se podílel na designovém i technickém vývoji modelů firmy svého otce. Stojí například za designem Bugatti Typ 41 Royale, Typ 57 Ventoux, Stelvio nebo Atalante a zřejmě největší slávy se alespoň v posledních letech dočkal Typ 57 SC Atlantic. Na starosti měl ale i část vývoje šasí nebo motorů.
Není tak nakonec divu, že vyvíjená auta chtěl přes odpor svého otce i testovat, ale právě to se mu stalo osudným. Když v roce 1936 sice přezval vedení celé firmy, zdál se být jeho osud nalajnován poněkud veselejšími barvami, než které o tři roky později lemovaly tečku za jeho životem. Přesně 11. srpna 1939 při testech závodního modelu Typ 57 C Tank se na silnici nezvládl vyhnout cyklistovi, který mu zkřížil cestu, údajně v rychlosti okolo 200 km/h opustil trať a po nárazu do stromu na místě zemřel. Bylo mu pouhých 30 let.
Uvidíme, co dalšího nám k této edici řekne samotné Bugatti, velká překvapení ale ve Frankfurtu nečekáme.
Toto je první fotka Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Legend Jean Bugatti Edition - ukazuje, že vůz se bude držet dosavadního přístupu „jiná barva, slavné jméno a dál nic”
Jean Bugatti si vzpomínku zaslouží, svůj život autům obětoval, bohužel doslova
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 59 minutami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 2 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 3 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva