Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse WRC oficiálně: 408,84 km/h za 1,99 milionu Eur
11.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Předchozí únik fotografií a informací nelhal, poslední novinkou Bugatti je zvláštní verze Veyronu Grand Sport Vitesse s certifikovanou maximální rychlostí.
Na začátku tohoto týdne se nám chvíli zdálo, že na obzoru vidíme přízrak nového, superrychlého Bugatti, hned záhy se ale z nejasného avíza vyklubalo „jen” nové provedení současného Grand Sportu Vitesse. Tehdy jsme tak soudili na základě uniklých informací a fotografií, a tak jsme si nemohli být zcela jisti, jestli realita nakonec nebude poněkud odlišná, dnes ale můžeme s jistotou říci, že nikoli. Bugatti totiž odhalilo přesně to, co se dostalo ven předčasně - Veyron Grand Sport Vitesse WRC.
Pokud vás i napodruhé zmátla zkratka WRC, raději znovu dodáváme, že značí slova World Record Car, neboli auto, které zaznamenalo světový rekord. A čím je vlastně výjimečné, odlišné od dosavadní nabídky tohoto modelu Bugatti? To je velmi prosté, ničím. Ať čtu tiskovou zprávu automobilky jakýmkoli směrem, vidíme jen zmínku o tom, že „pro rekordní jízdu byl Vitesse oděn do výkonného dvoubarevného schématu sestávajícího z černé a oranžové, které dokonale vyjevuje jeho vnitřní kvality do vnějšího vzhledu.” Jinak zkrátka nic a to předpokládáme, že zákazníci si vůz budou moci vůz beztak navléci i do poněkud méně „výkonného” šatu.
Auto je tedy ve všech ohledech totožné s dosavadním Veyronem Grand Sport Vitesse a nejzajímavější je na jeho uvedení nakonec hlavně to, že přichází krátce po odnětí světového rychlostního rekordu Veyronu Super Sport. Bugatti tím o jeden rekord přišlo, ale právě provedení Vitesse WRC oslavuje zisk jiného - s 408,84 km/h se sundaným střešním panelem je to daleko nejrychlejší otevřený vůz světa. O certifikaci se tentokrát postaralo německé TÜV (když si guinessovci „zkazili”) a... a to je všechno, Vitesse WRC opravdu neznamená nic jiného než oslavu certifikované maximální rychlosti rok prodávaného auta bez jakýchkoli změn.
Je tedy otázkou, za co si v tomto případě chce nechat automobilka připlatit, neboť omezenou edici osmi kusů Grand Sport Vitesse World Record Car hodlá prodávat po 1,99 milionu Eur (cca 50 milionů Kč) bez lokální daně hned po premiéře na autosalonu v Šanghaji začínajícího na konci minulého týdne. Něco se možná najde, ale pokud to existuje, dostupné zprávy se o tom nezmiňují.
Pokud se pídíte po dalších informacích, můžeme ještě dodat vyjádření Anthonyho Liu, čínského závodního jezdce, který zmíněné rychlosti dosáhl na testovací trati Volkswagenu v Ehra-Lessien. „Je to velmi vzrušující moment. Už při našich trénincích jsme překonali rychlost 400 km/h, ale fakt, že jsem dokázal tuto neuvěřitelnou rychlost překročit znovu a ještě více, mě naplňuje pýchou. Auto je i při tak vysokých rychlostech neuvěřitelně stabilní a rychlé. S otevřenou střechou si můžete opravdu užít zvuku motoru a přitom jsem ani ve vysokých rychlostech nebyl vůbec obtěžován proudícím vzduchem,” řekl Liu ve zřetelně marketingové tónině.
Nechceme pochopitelně znevažovat jistě úžasné schopnosti Veyronu Vitesse, ale pokud má, a to má, Bugatti problém s rozprodáním veškeré plánované výroby otevřeného Grand Sportu, asi by na to mohlo jít chytřeji než s pomocí edice, která za peníze navíc přináší jen punc nejrychlejšího otevřeného auta světa, který ale přirozeně náleží i všem dalším vyrobeným exemplářům Vitesse, ať už doteď, nebo v budoucnu. Tohle nám zkrátka nedává velký smysl.
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse WRC již na kvalitních oficiálních snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 11 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva