Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse WRC oficiálně: 408,84 km/h za 1,99 milionu Eur
11.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Předchozí únik fotografií a informací nelhal, poslední novinkou Bugatti je zvláštní verze Veyronu Grand Sport Vitesse s certifikovanou maximální rychlostí.
Na začátku tohoto týdne se nám chvíli zdálo, že na obzoru vidíme přízrak nového, superrychlého Bugatti, hned záhy se ale z nejasného avíza vyklubalo „jen” nové provedení současného Grand Sportu Vitesse. Tehdy jsme tak soudili na základě uniklých informací a fotografií, a tak jsme si nemohli být zcela jisti, jestli realita nakonec nebude poněkud odlišná, dnes ale můžeme s jistotou říci, že nikoli. Bugatti totiž odhalilo přesně to, co se dostalo ven předčasně - Veyron Grand Sport Vitesse WRC.
Pokud vás i napodruhé zmátla zkratka WRC, raději znovu dodáváme, že značí slova World Record Car, neboli auto, které zaznamenalo světový rekord. A čím je vlastně výjimečné, odlišné od dosavadní nabídky tohoto modelu Bugatti? To je velmi prosté, ničím. Ať čtu tiskovou zprávu automobilky jakýmkoli směrem, vidíme jen zmínku o tom, že „pro rekordní jízdu byl Vitesse oděn do výkonného dvoubarevného schématu sestávajícího z černé a oranžové, které dokonale vyjevuje jeho vnitřní kvality do vnějšího vzhledu.” Jinak zkrátka nic a to předpokládáme, že zákazníci si vůz budou moci vůz beztak navléci i do poněkud méně „výkonného” šatu.
Auto je tedy ve všech ohledech totožné s dosavadním Veyronem Grand Sport Vitesse a nejzajímavější je na jeho uvedení nakonec hlavně to, že přichází krátce po odnětí světového rychlostního rekordu Veyronu Super Sport. Bugatti tím o jeden rekord přišlo, ale právě provedení Vitesse WRC oslavuje zisk jiného - s 408,84 km/h se sundaným střešním panelem je to daleko nejrychlejší otevřený vůz světa. O certifikaci se tentokrát postaralo německé TÜV (když si guinessovci „zkazili”) a... a to je všechno, Vitesse WRC opravdu neznamená nic jiného než oslavu certifikované maximální rychlosti rok prodávaného auta bez jakýchkoli změn.
Je tedy otázkou, za co si v tomto případě chce nechat automobilka připlatit, neboť omezenou edici osmi kusů Grand Sport Vitesse World Record Car hodlá prodávat po 1,99 milionu Eur (cca 50 milionů Kč) bez lokální daně hned po premiéře na autosalonu v Šanghaji začínajícího na konci minulého týdne. Něco se možná najde, ale pokud to existuje, dostupné zprávy se o tom nezmiňují.
Pokud se pídíte po dalších informacích, můžeme ještě dodat vyjádření Anthonyho Liu, čínského závodního jezdce, který zmíněné rychlosti dosáhl na testovací trati Volkswagenu v Ehra-Lessien. „Je to velmi vzrušující moment. Už při našich trénincích jsme překonali rychlost 400 km/h, ale fakt, že jsem dokázal tuto neuvěřitelnou rychlost překročit znovu a ještě více, mě naplňuje pýchou. Auto je i při tak vysokých rychlostech neuvěřitelně stabilní a rychlé. S otevřenou střechou si můžete opravdu užít zvuku motoru a přitom jsem ani ve vysokých rychlostech nebyl vůbec obtěžován proudícím vzduchem,” řekl Liu ve zřetelně marketingové tónině.
Nechceme pochopitelně znevažovat jistě úžasné schopnosti Veyronu Vitesse, ale pokud má, a to má, Bugatti problém s rozprodáním veškeré plánované výroby otevřeného Grand Sportu, asi by na to mohlo jít chytřeji než s pomocí edice, která za peníze navíc přináší jen punc nejrychlejšího otevřeného auta světa, který ale přirozeně náleží i všem dalším vyrobeným exemplářům Vitesse, ať už doteď, nebo v budoucnu. Tohle nám zkrátka nedává velký smysl.

















Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse WRC již na kvalitních oficiálních snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- IRRC pokračoval ve finské Imatře včera 10:00
- Senna Agius: další hvězda MotoGP z Austrálie? 5.7.2025
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat 4.7.2025
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 4.7.2025
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
Nejnovější články
Nové Audi A6 e-etron vypadá tak lacině, že vás snad ani nenapadne, že jde o drahé auto drahé značky
před 2 hodinamiV této zemi nesmíte autem překročit hranici jinak než se skoro plnou nádrží, jinak riskujete pokutu až 8 000 Kč a povinné dotankování
před 3 hodinami„Deelektrifikovaný” Fiat 500 zná svou cenu, použitelnější auto prodávají Italové dramaticky levněji
před 5 hodinamiPopulární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
včeraOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.08. 10:26 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 07.08. 08:30 - Vrooom
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan