Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Legends: speciální Grand Sport Vitesse připomene závodní piloty Bugatti
24.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První ze série šesti limitovaných edic skládá hold Jean-Pierre Wimillovi. Nic jiného než „exkluzivní“ modro-modrý exteriér ale nečekejte.
Již párkrát na stránkách Autoforum.cz zaznělo, že Bugatti má vcelku problém s prodejem nejrychlejšího automobilu na světě v jeho otevřené verzi. Grand Sport zkrátka netáhne tolik jako standardní Veyron, a to ani za předpokladu, že jakožto edice Vitesse nabízí 1 200 koní namísto základní tisícovky. Proto Bugatti každou chvíli představí nějakou limitovanou sérii, jejíž šance zaujmout jsou nesporně vyšší.
Nově ovšem v Molsheimu nepřipravují edici jednu, ale hned celou řadu nazvanou Bugatti Legends. První z nich se představí již v srpnu na akci Pebble Beach Concours d’Elegance, přičemž oslavovat má Jean-Pierre Wimilla. Tedy nejdéle sloužícího závodního jezdce značky, který byl dvakrát u vítězství v Le Mans. Napodruhé se tak přitom stalo v roce 1939, kdy jeho spolujezdcem byl Pierre Veyron.
Po mechanické stránce ovšem od limitky neočekávejte jediný rozdíl oproti standardu. Osmilitrový motor W16 se čtveřicí turbodmychadel i nadále produkuje 1 200 koní, které stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 2,6 sekundy a nejvyšší certifikované rychlosti 408,84 km/h. Jediným rozdílem je tak nový lak, který kombinuje tmavomodrý karbon se světlemodrou barvou, a interiér ve stejném duchu.
Tato vizáž se přitom klaní prvnímu Wimillovu vítězství v Le Mans, které se odehrálo v roce 1937. Tehdy totiž jezdec společně s Robertem Benoistem pilotoval Bugatti 57C Tank ve stejných válečných barvách, jaké nosí i limitovaná edice. Ta přitom vznikne jen ve třech kusech, cenu ale značka zřejmě ohlásí až během slavnostní premiéry.
V následujících dvanácti měsících bychom se pak měli dočkat ještě dalších pěti exkluzivních sérií, které budou stejně jako tento model odkazovat na závodní jezdce minulosti. Samozřejmě na ty, kteří jsou s Bugatti spojeni. Jsme přitom zvědavi, zda zmíněný Veyron bude mezi nimi.








Nová limitovaná edice Bugatti se klaní závodnímu jezdci Jean-Pierre Wimillovi. Toho naleznete na posledním snímku zcela vpravo. Muž po jeho levici je pak Jean Bugatti, syn zakladatele slavné značky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Věříte Mercedesu byť jen slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
včeraFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
včeraDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1