Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Legends: speciální Grand Sport Vitesse připomene závodní piloty Bugatti
24.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První ze série šesti limitovaných edic skládá hold Jean-Pierre Wimillovi. Nic jiného než „exkluzivní“ modro-modrý exteriér ale nečekejte.
Již párkrát na stránkách Autoforum.cz zaznělo, že Bugatti má vcelku problém s prodejem nejrychlejšího automobilu na světě v jeho otevřené verzi. Grand Sport zkrátka netáhne tolik jako standardní Veyron, a to ani za předpokladu, že jakožto edice Vitesse nabízí 1 200 koní namísto základní tisícovky. Proto Bugatti každou chvíli představí nějakou limitovanou sérii, jejíž šance zaujmout jsou nesporně vyšší.
Nově ovšem v Molsheimu nepřipravují edici jednu, ale hned celou řadu nazvanou Bugatti Legends. První z nich se představí již v srpnu na akci Pebble Beach Concours d’Elegance, přičemž oslavovat má Jean-Pierre Wimilla. Tedy nejdéle sloužícího závodního jezdce značky, který byl dvakrát u vítězství v Le Mans. Napodruhé se tak přitom stalo v roce 1939, kdy jeho spolujezdcem byl Pierre Veyron.
Po mechanické stránce ovšem od limitky neočekávejte jediný rozdíl oproti standardu. Osmilitrový motor W16 se čtveřicí turbodmychadel i nadále produkuje 1 200 koní, které stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 2,6 sekundy a nejvyšší certifikované rychlosti 408,84 km/h. Jediným rozdílem je tak nový lak, který kombinuje tmavomodrý karbon se světlemodrou barvou, a interiér ve stejném duchu.
Tato vizáž se přitom klaní prvnímu Wimillovu vítězství v Le Mans, které se odehrálo v roce 1937. Tehdy totiž jezdec společně s Robertem Benoistem pilotoval Bugatti 57C Tank ve stejných válečných barvách, jaké nosí i limitovaná edice. Ta přitom vznikne jen ve třech kusech, cenu ale značka zřejmě ohlásí až během slavnostní premiéry.
V následujících dvanácti měsících bychom se pak měli dočkat ještě dalších pěti exkluzivních sérií, které budou stejně jako tento model odkazovat na závodní jezdce minulosti. Samozřejmě na ty, kteří jsou s Bugatti spojeni. Jsme přitom zvědavi, zda zmíněný Veyron bude mezi nimi.








Nová limitovaná edice Bugatti se klaní závodnímu jezdci Jean-Pierre Wimillovi. Toho naleznete na posledním snímku zcela vpravo. Muž po jeho levici je pak Jean Bugatti, syn zakladatele slavné značky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před 6 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Francie překvapivě končí s nízkoemisními zónami ve městech, z ekologie se prý stal jen sport pro bohaté
9.6.2025Porsche pro jediného člověka na světě postavilo závoďák z Le Mans homologovaný pro běžný provoz, dotyčnému je 88 let
9.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Krasavec od BMW, který málem přivedl automobilku ke krachu, dnes z majitelů dělá boháče. Boří aukční rekordy
9.6.2025Průměrné emise CO2 aut v EU loni vzrostly. Navzdory nekonečnému množství přetvářek, ohnutí, manipulací, přerozdělování i ryzích lží
9.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva