Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chevrolet 6,2 V8 LT1: srdce pro novou Corvette poprvé na videu
23.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Pod kapotou Corvette C7 se objeví nová 6,2 V8. Vývoj motoru LT1 trval šest let a investice do příprav jeho výroby přesáhly částku 7,6 miliardy korun.
Současná základní Corvette šesté generace je poháněná vidlicovým osmiválcem LS3 small-block, který vznikl převrtáním původního 6,0 V8 LS2 z modelu před faceliftem na 6,2 litru. Produkuje 436 koní při 5 900 ot./min a nejvyšší točivý moment 575 newtonmetrů při 4 600 ot./min, jeho dny pod kapotou Corvette jsou však už sečteny. Nová C7, která bude mít premiéru 13. ledna 2013 na detroitském autosalonu, dostane pohonnou jednotku s interním označením LT1.
Jde o pátou generaci small-blocku V8, kterou jsme si už díky uvolnění oficiálních informací koncernem GM představili. Objem motoru se nezměnil, LT1 má 6,2 litru, jeho výkon ale narostl na 450 hp, tedy 456 koní a maximální točivý moment poskočil na 610 newtonmetrů, přičemž v rozmezí od 2 000 do 4 000 otáček se motor udrží nad hranicí 542 newtonmetrů.
General Motors parametry do kontextu s hmotností a převodovkou C7 nedal, přesto se odhaduje, že nový základní model by měl být schopen nabídnout dynamiku srovnatelnou se sedmilitrovou LS7 z Z06 s výkonem 513 koní. Odhaduje se, že příští Corvette akceleruje z 0 na 60 mil v hodině (97 km/h) za cirka čtyři vteřiny, nejvyšší rychlost vozu by mohla být kolem 290 až 300 km/h.
Vývoj motoru LT1 trval šest let a GM se kvůli výrobě rozhodlo investovat do masivní modernizace „supermoderní továrny“ ve městě Tonawanda ve státě New York, ležícím severně od Buffala. Nově zveřejněný videosnímek zachycuje nejen samotný motor a momenty z jeho výroby, ale i samotnou fabriku rozkládající se na ploše téměř 77 hektarů. První budovy vyrábějící motory zde byly postaveny již v roce 1938, poslední hala č. 5 byla otevřena v roce 2001 a do roku 2011 se zde celkem vyrobilo 70,7 milionu motorů. Čistě do produkce nového LT1 investoval největší americký koncern až 400 milionů dolarů, v přepočtu 7,6 miliardy korun.















Nejslabší motor v Corvette C7 nabídne 456 koní
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
dnesČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
1.4.2025Dodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
2.4.2025Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
2.4.2025EU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
2.4.2025Hezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
2.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva