Chevrolet Corvette C7 přijde s klasickou koncepcí a manuální sedmistupňovou převodovkou

Až rok 2014 se má stát tím, ve kterém začne bojovat o přízeň zákazníků nová generace Chevroletu Corvette. Přesto už nyní známe část očekávaných specifikací.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Chevrolet Corvette C7 přijde s klasickou koncepcí a manuální sedmistupňovou převodovkou

26.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Chevrolet Corvette C7 přijde s klasickou koncepcí a manuální sedmistupňovou převodovkou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Až rok 2014 se má stát tím, ve kterém začne bojovat o přízeň zákazníků nová generace Chevroletu Corvette. Přesto už nyní známe část očekávaných specifikací.

Současný Chevrolet Corvette C6 má na trhu již odkrouceno své, do důchodu se ale ještě nechystá. Ostatně ani nemá důvod, modely Z06 2012 a ZR1 2012 po posledních úpravách citelně zlepšily své časy na Severní smyčce Nürburgringu a v poměru výkon/cena představují nadále zcela jedinečné nabídky. I tak ale General Motors musí myslet na to, co bude úspěšnou C6 následovat. Že to bude provedení C7 až tak nepřekvapí, ale kdy přijde a co nabídne?

Americké média o tom spekulují již dlouho a někdy i dosti divoce. V posledních letech přišla řeč na motor umístěný před zadní nápravou, pohon všech kol, přeplňovaný agregát, hybridní verzi nebo návrat provedení Stingray. A to všechno nejlépe už někdy v roce 2012. Jenže podle všeho z toho bude pravdou máloco.

Rozpovídali se o tom Ed Welburn, designový šéf GM, a Mark Reuss, šéf severoamerické části koncernu. Ti sice na jednu stranu přiznávají, že nový vůz bude muset být zásadně odlišný, aby oslovil více než necelých 13 000 zákazníků, kteří si jej pořídili loni, na druhou stranu si ale rozhodně nepřejí, aby se zcela odchýlil od svých tradic. Welburn ke své části práce na C7 řekl: „Každý by chtěl navrhnout design nové Corvette, ale je to těžký úkol. Chcete, aby vzhled byl nový, ale zároveň jasně říkal, že před sebou máte Corvette. A nechcete být tím chlápkem, který to zkazil...” Tento muž již dříve zmínil dělené zadní okno a další detaily připomínající klasickou Corvette Stingray z roku 1963, a tak se dá předpokládat, že novinka nabídne právě mix této klasiky a současných designových trendů. Ostatně již koncept Corvette Stingray z roku 2009 kráčel touto cestou.

Reuss potvrdil, že po stránce techniky zůstane vůz věrný klasické konfiguraci s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Dále naznačil, že zbylé části pohonu by též měly být spíše evolucí než revolucí - počítá se s atmosféricky plněným osmiválcem, třebaže menšího objemu, kterému k vyšší efektivitě pomůže proměnné časování ventilů a přímé vstřikování paliva do válců.

Nejnovější spekulace pak hovoří o tom, že vůz po vzoru nového Porsche 911 vsadí na sedmistupňovou manuální převodovku, aby se dále zlepšily výsledky vozu při měření normované spotřeby, jenž bude brzy i v USA tvrdě regulována. Mělo by tedy stejně jako u Porsche jít o rozložení převodů (řekněme) 6+1, tedy šest efektivních s jedním „rychloběhem”. Pro americké zákazníky to ovšem nebude nic nového, neboť dnešní Corvette má sice šestistupňový „manuál”, i ten ale disponuje velmi dlouhým posledním převodem následujícím pět standardně rozložených.

Jisté v tuto chvíli je, že s ohledem na plánovanou stavbu vozu ve zcela novém závodě GM v Bowling Green v Kentucky se nové 'Vette nedočkáme dříve než za dva roky, neboť ještě modelový rok 2013 bude vyhrazen současnému provedení. A do poloviny skutečného, tedy kalendářního roku 2013 může GM s jeho nástupcem vozem ještě leccos vymyslet. Počítejte ale s tím, že vás o dalších avizovaných specifikacích budeme průběžně informovat.


Chevrolet Corvette C7 přijde s klasickou koncepcí a manuální sedmistupňovou převodovkou - 1 - Chevrolet Corvette Stingray Concept 2009 - Sideswipe Autobot 01Chevrolet Corvette C7 přijde s klasickou koncepcí a manuální sedmistupňovou převodovkou - 2 - Chevrolet Corvette Stingray Concept 2009 - Sideswipe Autobot 02Chevrolet Corvette C7 přijde s klasickou koncepcí a manuální sedmistupňovou převodovkou - 3 - Chevrolet Corvette Stingray Concept 2009 - Sideswipe Autobot 03Chevrolet Corvette C7 přijde s klasickou koncepcí a manuální sedmistupňovou převodovkou - 4 - Chevrolet Corvette Stingray Concept 2009 - Sideswipe Autobot 04Chevrolet Corvette C7 přijde s klasickou koncepcí a manuální sedmistupňovou převodovkou - 5 - Chevrolet Corvette Stingray Concept 2009 - Sideswipe Autobot 05Chevrolet Corvette C7 přijde s klasickou koncepcí a manuální sedmistupňovou převodovkou - 6 - Chevrolet Corvette Stingray Concept 2009 - Sideswipe Autobot 06Chevrolet Corvette C7 přijde s klasickou koncepcí a manuální sedmistupňovou převodovkou - 7 - Chevrolet Corvette Stingray Concept 2009 - Sideswipe Autobot 07Chevrolet Corvette C7 přijde s klasickou koncepcí a manuální sedmistupňovou převodovkou - 8 - Chevrolet Corvette Stingray Concept 2009 - Sideswipe Autobot 08Chevrolet Corvette C7 přijde s klasickou koncepcí a manuální sedmistupňovou převodovkou - 9 - Chevrolet Corvette Stingray Concept 2009 - Sideswipe Autobot 09Chevrolet Corvette C7 přijde s klasickou koncepcí a manuální sedmistupňovou převodovkou - 10 - Chevrolet Corvette Stingray Concept 2009 - Sideswipe Autobot 10Chevrolet Corvette C7 přijde s klasickou koncepcí a manuální sedmistupňovou převodovkou - 11 - Chevrolet Corvette Stingray Concept 2009 - Sideswipe Autobot 11Chevrolet Corvette C7 přijde s klasickou koncepcí a manuální sedmistupňovou převodovkou - 12 - Chevrolet Corvette Stingray Concept 2009 01Chevrolet Corvette C7 přijde s klasickou koncepcí a manuální sedmistupňovou převodovkou - 13 - Chevrolet Corvette Stingray Concept 2009 02Chevrolet Corvette C7 přijde s klasickou koncepcí a manuální sedmistupňovou převodovkou - 14 - Chevrolet Corvette Stingray Concept 2009 03Chevrolet Corvette C7 přijde s klasickou koncepcí a manuální sedmistupňovou převodovkou - 15 - Chevrolet Corvette Stingray Concept 2009 04
Chevrolet Corvette Stingray Concept v podobě, v jaké se objevil na autosalonu v Detroitu v roce 2009 a jeho lehce modifikované provedení pro film Transformers, kde ztvárnil roli Autobota Sideswipe

Zdroje. GM, Automotive News, Inside Lane

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.