Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën C-Elysée dostal nový automat ETG, spřáhnut je čistě s motorem 1,2 VTI
17.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová převodovka má snižovat spotřebu a emise, zrychlení na stovku však natáhne o více než 2 sekundy. Po stránce cenové ale zátěž tolik neucítíte.
Francouzská automobilka se rozhodla obohatit nabídku levnějšího modelu C-Elysée robotizovaným manuálem ETG. Díky tomu se sedan může konečně pochlubit o poznání modernější samočinnou převodovkou, neboť dosavadní automat spojený výlučně s motorem 1,6 VTI o výkonu 115 koní nabízí pouze čtyři rychlostní stupně. Novinka, která je pro změnu k mání s pohonnou jednotkou 1,2 VTI produkující 72 koní, jich do vínku dostala pět.
Nová převodovka se má podle Citroënu podílet hlavně na snížení spotřeby a emisí, jež ve srovnání s manuálem poklesly ze 119 na 116 gramů CO2 na kilometr. Díky tomu je sedan v řadě evropských zemí osvobozen od placení různých penalizací. Snížena pak byla i žíznivost, která činí 5,1 l/100 km, zatímco u motoru 1,2 VTI spřaženého s ručně řazenou převodovkou lze počítat s hodnotou o desetinu vyšší.
Je tu ovšem také daň v podobě horších jízdních vlastností. Stovku C-Elysée ETG zvládne až za 16,3 sekundy, s manuálem pokoříte stejnou metu za 14,2 s. Kromě toho by neměla překvapit ani vyšší cena. V českém ceníku zatím tato verze chybí, posloužit ale můžeme tím španělským. Podle něj vychází méně vybavená verze Seduction na 14 750 Eur (cca 383 500 Kč), zatímco za vrcholné provedení Exclusive dáte 15 750 Eur (409 500 Kč).
Těchto sum se v ČR naštěstí nedočkáme, orientovat se můžeme spíše podle rozdílu mezi verzí s manuálem a převodovkou ETG. Ten činí 300 Eur, tedy nějakých 7 800 Kč. Dá se tedy předpokládat, že na tuzemském trhu nabízená prostřední výbava Tendance by měla s novým automatem vycházet na přibližně 233 tisíc korun, vrcholný stupeň Exclusive bude o 10 tisíc dražší. V základu pak zřejmě převodovku ETG neuvidíme.











Citroën C-Elysée bude nově k mání také s robotizovaným manuálem ETG, který snižuje normovanou spotřebu a emise
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 10 hodinami1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Škoda Octavia stála před 10 léty skutečně skoro půlku, RS jako dnešní základ. Podívejte se na dobové ceníky
27.5.2025Kolaps Porsche pokračuje i v domácím Německu. Je na tom tak špatně, že slevy musí dávat už i na ikonické verze 911
28.5.2025Prodeje Jaguarů v Evropě se propadly téměř na nulu, z Česka se ale v tomto prostředí stává hotové království divokých koček
28.5.2025Francouzům asi přeskočilo, další novinkou Alpine je otylá absurdita s hmotností nejmíň 2,1 tuny
28.5.2025Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.26. 12:52 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom