Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën C-Elysée dostal nový automat ETG, spřáhnut je čistě s motorem 1,2 VTI
17.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová převodovka má snižovat spotřebu a emise, zrychlení na stovku však natáhne o více než 2 sekundy. Po stránce cenové ale zátěž tolik neucítíte.
Francouzská automobilka se rozhodla obohatit nabídku levnějšího modelu C-Elysée robotizovaným manuálem ETG. Díky tomu se sedan může konečně pochlubit o poznání modernější samočinnou převodovkou, neboť dosavadní automat spojený výlučně s motorem 1,6 VTI o výkonu 115 koní nabízí pouze čtyři rychlostní stupně. Novinka, která je pro změnu k mání s pohonnou jednotkou 1,2 VTI produkující 72 koní, jich do vínku dostala pět.
Nová převodovka se má podle Citroënu podílet hlavně na snížení spotřeby a emisí, jež ve srovnání s manuálem poklesly ze 119 na 116 gramů CO2 na kilometr. Díky tomu je sedan v řadě evropských zemí osvobozen od placení různých penalizací. Snížena pak byla i žíznivost, která činí 5,1 l/100 km, zatímco u motoru 1,2 VTI spřaženého s ručně řazenou převodovkou lze počítat s hodnotou o desetinu vyšší.
Je tu ovšem také daň v podobě horších jízdních vlastností. Stovku C-Elysée ETG zvládne až za 16,3 sekundy, s manuálem pokoříte stejnou metu za 14,2 s. Kromě toho by neměla překvapit ani vyšší cena. V českém ceníku zatím tato verze chybí, posloužit ale můžeme tím španělským. Podle něj vychází méně vybavená verze Seduction na 14 750 Eur (cca 383 500 Kč), zatímco za vrcholné provedení Exclusive dáte 15 750 Eur (409 500 Kč).
Těchto sum se v ČR naštěstí nedočkáme, orientovat se můžeme spíše podle rozdílu mezi verzí s manuálem a převodovkou ETG. Ten činí 300 Eur, tedy nějakých 7 800 Kč. Dá se tedy předpokládat, že na tuzemském trhu nabízená prostřední výbava Tendance by měla s novým automatem vycházet na přibližně 233 tisíc korun, vrcholný stupeň Exclusive bude o 10 tisíc dražší. V základu pak zřejmě převodovku ETG neuvidíme.











Citroën C-Elysée bude nově k mání také s robotizovaným manuálem ETG, který snižuje normovanou spotřebu a emise
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nejnovější články
Škoda masivně, až o 110 tisíc zdražila Octavii, měsíc lásky si představuje zvláštně. Pod psychologickou hranicí už nekoupíte nic
včeraNadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
včeraKrásné BMW 3 ze zlatých časů značky nemusí stát tolik, tohle světově unikátní kupé postavili na přání prvního a jediného majitele
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraNový Mercedes CLA nejde nabíjet u většiny veřejných dobíjecích stanic, to už se Němci dočista zbláznili?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva