Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën C-Elysée dostal nový automat ETG, spřáhnut je čistě s motorem 1,2 VTI
17.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová převodovka má snižovat spotřebu a emise, zrychlení na stovku však natáhne o více než 2 sekundy. Po stránce cenové ale zátěž tolik neucítíte.
Francouzská automobilka se rozhodla obohatit nabídku levnějšího modelu C-Elysée robotizovaným manuálem ETG. Díky tomu se sedan může konečně pochlubit o poznání modernější samočinnou převodovkou, neboť dosavadní automat spojený výlučně s motorem 1,6 VTI o výkonu 115 koní nabízí pouze čtyři rychlostní stupně. Novinka, která je pro změnu k mání s pohonnou jednotkou 1,2 VTI produkující 72 koní, jich do vínku dostala pět.
Nová převodovka se má podle Citroënu podílet hlavně na snížení spotřeby a emisí, jež ve srovnání s manuálem poklesly ze 119 na 116 gramů CO2 na kilometr. Díky tomu je sedan v řadě evropských zemí osvobozen od placení různých penalizací. Snížena pak byla i žíznivost, která činí 5,1 l/100 km, zatímco u motoru 1,2 VTI spřaženého s ručně řazenou převodovkou lze počítat s hodnotou o desetinu vyšší.
Je tu ovšem také daň v podobě horších jízdních vlastností. Stovku C-Elysée ETG zvládne až za 16,3 sekundy, s manuálem pokoříte stejnou metu za 14,2 s. Kromě toho by neměla překvapit ani vyšší cena. V českém ceníku zatím tato verze chybí, posloužit ale můžeme tím španělským. Podle něj vychází méně vybavená verze Seduction na 14 750 Eur (cca 383 500 Kč), zatímco za vrcholné provedení Exclusive dáte 15 750 Eur (409 500 Kč).
Těchto sum se v ČR naštěstí nedočkáme, orientovat se můžeme spíše podle rozdílu mezi verzí s manuálem a převodovkou ETG. Ten činí 300 Eur, tedy nějakých 7 800 Kč. Dá se tedy předpokládat, že na tuzemském trhu nabízená prostřední výbava Tendance by měla s novým automatem vycházet na přibližně 233 tisíc korun, vrcholný stupeň Exclusive bude o 10 tisíc dražší. V základu pak zřejmě převodovku ETG neuvidíme.










Citroën C-Elysée bude nově k mání také s robotizovaným manuálem ETG, který snižuje normovanou spotřebu a emise
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
před 5 hodinami
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nejnovější články
Čínská novinka má tak obrovské logo, že máte pocit, že vás sežere. Šokuje i pohonem a celkovým pojetím
před 45 minutami
Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen
před 2 hodinami
Renault ukázal nový Trafic. Dal mu ohromující design, všechno ostatní jej ale odsuzuje do role propadáku
před 3 hodinami
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
před 5 hodinami
Stellantis zvlčil. Po výměně šéfa se z „elektrohujera” stal otevřený odpůrce zákazu spalovacích aut, jde proti EU
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Další zajímavá autovidea 11.20. 09:42 - Vrooom
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.20. 08:58 - mattonecz
- Rychlodotazy 11.19. 20:51 - HOUZJ5AJ
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.19. 20:37 - M.Z.
- Elektromobily a vse kolem nich 11.19. 20:14 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.19. 18:42 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 11.19. 10:17 - řidičBOB
- Motor 1,6 55kw nestartujez za vlhka Felicia Octavia 11.18. 18:51 - Vašek76
