Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën C1 3D 2014: nová C1 se ukazuje i jako třídvířko (foto)
25.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Včerejší odhalení citroëní představy o městském minivoze doplňuje první sada fotografií třídveřové varianty. Jediným rozdílem jsou pevná zadní okna.
Nový Citroën C1 přichází už podle včerejšího představení hned ve třech variantách. Základní třídveřová verze s plechovou střechou dosud zůstávala jen na papíře, neboť v oficiální sadě se objevil jen o pár dveří bohatší hatchback a varianta Airscape s plátěnou stahovací střechou. Vůz měřící 3,46 metru na délku ale zapózoval před foťákem také ve třídveřovém provedení, dosavadní sadu fotek tedy můžeme jednoduše doplnit.
Oproti ostatním variantám není třídvířko vlastně v zásadě jiné. Cvičené oko si však všimne pevných zadních okének, jiné rozdíly zřejmě neodhalí. Dosud ale stále nemáme jedinou fotku interiéru, kterou bychom mohli přiložit - na takovou budeme asi opravdu muset vydržet do příštího týdne, kdy se trojice kolínských skřítků od PSA objeví v Ženevě. Překvapením pro nás zřejmě bude také konečná „toyotí“ představa reprezentovaná Aygem. Zatím nejrychlejší byl Peugeot, který se toho u nové 108 tolik nebál, kabinu přesto ani on neodhalil.
Ještě ale stručně sumarizujme, co víme o C1. Její karoserie může být vyvedena ve dvoubarevném provedení. Interiér prý přinese zábavnější pojetí přístrojové desky, jejíž dominantou bude dotykový sedmipalcový displej. Logicky se přes něj bude ovládat třeba rádio, palubní počítač či připojený mobilní telefon. Technologie Mirror Screen prý umožní telefonem brouzdat ve větší míře než je obvyklé. Kromě toho bude v ceníku C1 třeba hands-free ovládání bez nutnosti používat klíček, couvací kamera či asistent rozjezdu do kopce. Nabídku motorů bude tvořit tříválcový jednolitr e-VTi s výkonem 51 kW (69 koní) propojený s manuální pětistupňovou převodovkou. Stejnou jednotku prý půjde kombinovat se systémem start/stop a robotizovanou převodovkou ETG. V záloze bude také nová verze 1,2 VTi PureTech se 61 kW (83 koní), přičemž ta bude dostupná pouze s manuálem. Podle dostupných informací zvládne díky 118 Nm sprint na stovku za 11 sekund a přitom nežádá více než 4,3 litru na sto ujetých kilometrů. Hmotnost startuje na hodnotě 840 kilogramů a poloměr otáčení je pouhých 4,8 metru.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.













Nevypadá věru zle, ale více se nám líbí tradičnější Peugeot. Trumfem C1 bude verze Airscape
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Monster 2026: s dvouválcovým motorem V2 08:00
- Aktuálně ze Sepangu včera 11:54
- V Moto2 trumfoval Jake Dixon / Filip Salač out včera 11:06
- Vítězem v Sepangu sice Marquez, ale Alex včera 10:45
- Po crashi vyhrál zkrácený závod Moto3 v Sepangu Furusato včera 10:29
Nejnovější články
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před 46 minutami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
před hodinou
Ford je nepoučitelný. Dál trvá na dosažení „uhlíkové neutrality”, i když konkurenti obrací
před 2 hodinami
Za cenu základní Octavie můžete mít víc a víc ceněný německý superkombík. Místo 115 koní jich dostanete 457
před 4 hodinami
BMW odhalilo plán, jak zajistí, aby vaše příští služební auto byla znovu dieselová mašina
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
