Další Audi RS4 dostane přeplňovaný šestiválec, čekejme okolo 450 koní

Audi podle očekávání nahradí točivý atmosférický osmiválec v RS4 přeplňovanou šestkou, podobně jako BMW. Výkonem zaostávat určitě nebude.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Další Audi RS4 dostane přeplňovaný šestiválec, čekejme okolo 450 koní

24.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Další Audi RS4 dostane přeplňovaný šestiválec, čekejme okolo 450 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Audi podle očekávání nahradí točivý atmosférický osmiválec v RS4 přeplňovanou šestkou, podobně jako BMW. Výkonem zaostávat určitě nebude.

Zatímco základní modely příští generace Audi A4 ze sebe budou umět udělat dvouválce, vrchol nabídky, tedy model RS4, na papírové úspory půjde jinudy. Podobně jako se Mercedes zbavil 6,2litrové atmosférické V8 ve prospěch menší přeplňované jednotky a BMW do nových M3 a M4 také montuje třílitrové motory s turbodmychadly, i osmiválec v Audi RS4 padne obětí papírově nízkým hodnotám spotřeby. Nahradí jej vidlicový šestiválec, pravděpodobně o objemu tří litrů a zcela jistě s přeplňováním, nejspíš dvojicí turbodmychadel.

Současná V8, která zvládne osm a půl tisíce otáček, se s námi loučí edicí Nogaro, která odkazuje na původní RS2. Osmiválec dává 450 koní a 430 Nm, což stačí ke zrychlení na stovku za 4,7 vteřiny a maximálce nejvýše (podle nastavení omezovače rychlosti) 280 km/h. Jaký bude výkon nového motoru, zatím nevíme, ale nejspíš nebude za těmito čísly příliš zaostávat - šestiválce v BMW M3 a M4 mají 431 koní, očekávejme tedy něco podobného, pravděpodobně na úrovni dosavadní V8. Co však na papíře nižší jistě bude, je spotřeba - V8 podle Audi potřebuje 10,7 litru paliva na 100 km, v papírech šestiválce uvidíme hodnotu odhadem pod deset litrů, možná i pod devět.

Nebude to poprvé, co pod kapotou RS4 najde uplatnění turbomotor. Začátkem tohoto tisíciletí nabízelo Audi kombík RS4 s přeplňovaným šestiválcem o objemu 2,7 litru. Dával 375 koní a za úpravu byl odpovědný Cosworth. Tento model byl dostupný pouze na některých trzích.

Tento krok se od Audi dal v přeregulované Evropě čekat. Jak se nový motor bude projevovat a jak dobře nahradí atmosférický osmiválec, zejména jeho zvukový projev, hlad po otáčkách a rychlou reakci na plyn, se však prozatím budeme muset nechat překvapit.


Další Audi RS4 dostane přeplňovaný šestiválec, čekejme okolo 450 koní - 1 - Audi A4 B9 2014 render 01Další Audi RS4 dostane přeplňovaný šestiválec, čekejme okolo 450 koní - 2 - Audi A4 B9 2014 render 02Další Audi RS4 dostane přeplňovaný šestiválec, čekejme okolo 450 koní - 3 - Audi A4 B9 2014 render 03
Nové Audi A4 bude vypadat jako všechna ostatní Audi, jen bude menší. Zatím si můžete prohlédnout ilustrace

Další Audi RS4 dostane přeplňovaný šestiválec, čekejme okolo 450 koní - 4 - 2014 audi rs4 avant nogaro 01Další Audi RS4 dostane přeplňovaný šestiválec, čekejme okolo 450 koní - 5 - 2014 audi rs4 avant nogaro 02Další Audi RS4 dostane přeplňovaný šestiválec, čekejme okolo 450 koní - 6 - 2014 audi rs4 avant nogaro 03Další Audi RS4 dostane přeplňovaný šestiválec, čekejme okolo 450 koní - 7 - 2014 audi rs4 avant nogaro 04Další Audi RS4 dostane přeplňovaný šestiválec, čekejme okolo 450 koní - 8 - 2014 audi rs4 avant nogaro 05Další Audi RS4 dostane přeplňovaný šestiválec, čekejme okolo 450 koní - 9 - 2014 audi rs4 avant nogaro 06Další Audi RS4 dostane přeplňovaný šestiválec, čekejme okolo 450 koní - 10 - 2014 audi rs4 avant nogaro 07
Labutí písní osmiválcové RS4 Avant je edice Nogaro. Nemá víc výkonu, ale lak je stejný, jak na první RS2

Zdroj: Car and Driver

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.