Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Dostupné malé Bugatti existuje jen na papíře, takové auto by ale nevzniklo poprvé
14.4.2020 | Petr Miler
Tlak na snižování emisí CO2 vede někdy automobilky k bizarním rozhodnutím a výroba relativně levného mini Bugatti by patřilo mezi ně. Nebylo by ovšem první, Aston Martin udělal před léty totéž.
Bugatti má ve srovnání s jinými výrobci exotických aut jednu obrovskou výhodu - je součástí koncernu VW. Na první pohled se může zdát, že jde „jen” o záruku relativní finanční pohody (relativní proto, že ani sebeúspěšnější firma nebude na svých prsou hřát „ztrátového hada” věčně), dnes se ale do popředí dere spíše jiný aspekt. Francouzská značka si díky tomu nemusí dělat hlavu s průměrnými emisemi CO2, nemusí žádat o žádné výjimky ani specifický přístup, prostě je připočte k průměru celé skupiny VW. A potenciální pokuty za pár set prodaných Chironů snadno vyrovná několik prodaných elektrických Škod Citigo. Koenigsegg, Pagani nebo McLaren něco takového říci nemohou.
Kdyby se věci měly jinak, muselo by možná vedení Bugatti přemýšlet nad tím, jak průměrné emise snížit. A jinak než dalším, o mnoho úspornějším modelem by to nešlo. Přesně takto kdysi postupoval Aston Martin, když na trh dostal poslal prťavý Cygnet coby upravenou Toyotu iQ. A přiložené ilustrace Nikity Aksjonova ukazují, jak by to mohlo dopadnout, kdyby se historie opakovala.
Nikita dal na počítači vzniknout autu, kterému říká Bugatti City Hybrid a jde v podstatě o Aston Cygnet v bledě modré. Městské mini s malými proporcemi ale velkým stylem, které by nemělo za cíl nic jiného než snížení emisí značky. A možná by se i zalíbilo manželkám zákazníků Bugatti, kteří o víkendech (asi dvou za rok...) prohánějí své tisícikoňové hypersporty.
Je to fikce a i když by podobné auto nevzniklo poprvé, s její materializací nepočítejme. Jednak jsme již zmínili, že Bugatti nemá motivaci, kterou měl Aston jako samostatná automobilka. A v neposlední řadě - Cygnet byl totální propadák a Britům stejně nikam nepomohl.


Vize Bugatti City Hybrid je zajímavá a neobvyklá, ale zřejmě také nerealizovatelná
Zdroj: Nikita Aksjonov@Behance
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejčtenější články
„Průlomový” a „revoluční” druhý Model T Fordu je ve skutečnosti ještě větší nic, než se zprvu mohlo zdát
18.8.2025Korejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
18.8.2025Autor McLarenu F1 odhalil úplně nové auto inspirované právě jeho slavným strojem, všech pět kusů koupil jediný člověk
18.8.2025Elektrický propadák Mercedesu nikdo nechce tak moc, že na něj automobilka nabízí slevy, za jaké jinde koupíte celé auto
18.8.2025Posedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
18.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva