Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Elektrická dodávka VW se ukázala v akci na německé dálnici, dojezd jí doslova mizí před očima
12.10.2021 | Petr Prokopec
Jestli je elektrický pohon pro něco opravdu nevhodný, tak jsou to vysoká a těžká nákladní auta. Jedním z takových je VW E-Crafter, za 1,7 milionu korun nabízí opravdu mizerné parametry a praxe není lepší.
Svého času jsem pracoval jako řidič Fordu Transit, se kterým jsem musel najezdit pět až deset tisíc kilometrů týdně. Staral jsem se o doručování textilního zboží napříč celou republikou. Mnohdy jsem tak musel vstávat okolo čtvrté ranní, abych se stihl včas dostat do Karlových varů, kde jsem nabral i více než tunu balíků vlny, jíž následně bylo třeba rozvézt mezi Prahu, Brno, Břeclav a Českou Lípu. A aby toho nebylo málo, po zpáteční cestě jsem musel vyzvednout v České Třebové několik beden nití.
Nešlo pochopitelně o práci snů, řidičská praxe s ní ovšem byla spojená nemalá. Je jasné, že něco takového bylo možné jen za pomoci úsporného dieselového motoru a dostatečné nádrži. Podobné dodávky ale mají kvůli politickému tlaku na elektrifikaci všeho zmizet ze světa, přičemž na jejich místo jsou tlačeny vozy jako Volkswagen e-Crafter. Při pohledu na nejnovější video ukazující jízdu dodávky s elektrickým pohonem po Autobahnu je ovšem patrné, že nic srovnatelného z hlediska praktické využitelnosti nepředstavují ani omylem. O ekonomických aspektech ani nemluvě.
V prvé řadě tu máme cenu, která startuje na 66 500 Eurech (cca 1 687 000 Kč). To je suma, ze které se každému majiteli firmy podlomí kolena. A když zjistí, jaké jsou její schopnosti, začnou se mu rovnou dělat i mžitky před očima. Vůz je totiž osazen elektromotorem o výkonu 136 koní, jenž sice stačí takovému Volkswagenu e-Golf, ovšem e-Crafter nedokáže rozjet na více než stovku. Horší je to s kapacitou baterií, která činí pouhých 35,8 kWh. A také kvůli ní je takové auto naprostý nesmysl.
Abyste baterie rychle dobili, potřebujete stojan s výkonem alespoň 40 kW. I v takovém případě se ovšem dostanete na 80 procent kapacity až za 45 minut, což je doba, kterou řidič dodávky nemá ani na oběd. Navíc po ní nemůže počítat s plným dojezdem, nýbrž s omezeným. Ten teoretický přitom činí 173 kilometrů, realita však bude o poznání horší. Stačí se totiž zadívat na ono video, kde čtvrtina baterie zmizí po pouhých 9 minutách jízdy. A to je dodávka zcela prázdná.
Na dlouhé trasy se tedy e-Crafter není ani náhodou, ostatně i VW uvádí, že s ním cílí na městské kurýry. Ti přitom dle výrobce najedou denně okolo 70 km, k čemuž by jim kapacita baterií měla stačit. Ovšem realita je spíše dvakrát taková, kvůli čemuž je e-Crafter ve většině případů zcela mimo hru. I to je ostatně důvod, proč jsou jeho prodeje téměř nulové. Politici se ale ze svého zeleného snu probrat nechtějí, což povede k onomu zdražování - na místo jednoho dieselu totiž nastoupí několik elektromobilů.
Parametry Volkswagenu e-Crafter jsou jak ze špatného snu. Za 1,7 milionu korun totiž dostanete mizerný dojezd i mizernou dynamiku. A pokud do něj naložíte udávaných 1 700 kilo, zhorší se data ještě více. Foto: Volkswagen
Zdroj: TopSpeedGermany@YouTube
Bleskovky
- Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 2 hodinami - Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včera - Srovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nejčtenější články
- Po „noční můře” prožité s elektromobilem se majitel raději vrátil k 12 let staré spalovací ojetině
27.6.2024 - Pokus Korejců o dostupný masový elektromobil je sympatický, ale marný. Sami netuší, kdy tato auta reálně zlevní
27.6.2024 - Nové Bentley Continental je venku. Technickými změnami zákazníkům víc bere než dává
27.6.2024 - Sedany se vrátí, říká designový guru GM, ve srovnání s SUV mají nepřekonatelnou výhodu
27.6.2024 - Fordem zaříznutý bestseller dnes láká v bazarech i ve své neúspěšné verzi, stojí zlomek původní ceny
27.6.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.27. 12:04 - GeneHawkins
- BMW Divize 07.27. 10:33 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 07.27. 10:15 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.27. 10:02 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha