Elektronika je nejčastější příčinou selhání dnešních aut, nejvíce u Renaultu Mégane

Současná auta stále více spoléhají na elektroniku, a tak ani není divu, že s ní nejen častěji zachází, ale také častěji schází. Podle britského Reliability Index může elektronika za více než čtvrtinu selhání dnešních vozů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Elektronika je nejčastější příčinou selhání dnešních aut, nejvíce u Renaultu Mégane

25.7.2011 | Petr Miler | 2 příspěvky

Elektronika je nejčastější příčinou selhání dnešních aut, nejvíce u Renaultu Mégane

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Současná auta stále více spoléhají na elektroniku, a tak ani není divu, že s ní nejen častěji zachází, ale také častěji schází. Podle britského Reliability Index může elektronika za více než čtvrtinu selhání dnešních vozů.

Nedá se říci, že by šlo o šokující statistiku, něco předpokládat a nebo to s jistotou vědět jsou ale přece jen dva dosti rozdílné pohledy na věc. Pokud lze závěry britského Reliability Index provozovaného firmou Warranty Direct považovat za věrohodné (snad ano, pracuje s daty od více než padesáti tisíc majitelů aut), pak se dnes problémy s elektronikou podílí na 27 % selhání aut. To představuje téměř pětinový nárůst (přesně 17 %) oproti stavu před pěti léty a s ohledem na to, že přítomnost elektronických zařízení všeho druhu je v autech stále častější, nelze do budoucna očekávat opačný trend. Majitelé navíc tyto problémy vnímají jako velmi nepříjemné, neboť se podle nich složitě a draze odstraňují.

Podle autorů studie se téměř u čtyřiceti procent všech aut objeví alespoň nějaký závažný problém s elektronikou alespoň jednou za 12 měsíců, což nelze brát na lehkou váhu. Spolehlivost aut se ale v tomto směru významně liší model od modelu, a proto statistika Reliability Index zmiňuje i desítku aut nejnáchylnějších k těmto problémům. Ta má vskutku pozoruhodné složení.

Na „vrcholu” stanul Renault Mégane předchozí generace s 34,66 % pravděpodobností (z dostupných informací ovšem nevíme, co přesně tato pravděpodobnost vyjadřuje) selhání elektrického zařízení. Francouzská automobilka si tak po nedávném posledním místě Renaultu Laguna Sport Tourer v anketě magazínu Which? Car zabývající se spokojeností majitelů aut připsala další nelichotivé umístění. Na druhém místě v desítce nejhorších skončil Peugeot 607 s pravděpodobností 31,28 % a na třetím překvapivě BMW Z4 z let 2003 až 2009, u nějž máte bezmála třicetiprocentní „naději” na problém s elektronikou.

Kompletní desítky elektronických odpadlíků najdete níže, zajímavá je i z toho pohledu, že zahrnuje výlučně evropská auta a za pozornost stojí i hojná účast vozů značky Audi.

Auta nejnáchylnější k selhání vinou elektroniky

(značka, model, roky výroby, pravděpodobnost selhání v procentech)

1. Renault Mégane (02-09) - 34,66 %
2. Peugeot 607 (00-10) - 31,28 %
3. BMW Z4 (03-09) - 29,86 %
4. Renault Modus (04-dosud) - 29,61 %
5. Audi A2 (00-06) - 29,02 %
6. Land Rover Range Rover (02-dosud) - 28,75 %
7. Land Rover Discovery (04-dosud) - 26,94 %
8. Audi A3 (03-dosud) - 26,58 %
9. Smart Roadster (03-dosud) - 25,67 %
10. Audi A4 Cabrio (05-09) - 24,44 %

A jak jste na tom s elektronikou v autě vy? Míváte s ní problémy tak často jako britští majitelé?


Elektronika je nejčastější příčinou selhání dnešních aut, nejvíce u Renaultu Mégane - 1 - Nachylnost k selhani elektroniky 01Elektronika je nejčastější příčinou selhání dnešních aut, nejvíce u Renaultu Mégane - 2 - Nachylnost k selhani elektroniky 02Elektronika je nejčastější příčinou selhání dnešních aut, nejvíce u Renaultu Mégane - 3 - Nachylnost k selhani elektroniky 03
Problém s autem dnes nejčastěji poprvé zaznamenáte skrze přístroje, jako jsou tyto

Zdroj: Reliability Index

Petr Miler

Diskuze 2 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.