Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Eterniti Hemera odhaleno, je to převlečené Porsche Cayenne
9.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Vůz prezentovaný jako britské super-SUV je ve skutečnosti dílo německé konstruktérské školy po brutálním tuningu, který zřejmě spadne do jednoho pytle se značkami Gemballa nebo TechArt.
Už první oficiální fotka novinky londýnské „automobilky“ Eterniti Motors dávala tušit, že se díra do světa luxusních SUV nekoná. Auto z ptačí perspektivy připomínalo Porsche Cayenne a další záběry naši domněnku definitivně potvrzují.
Britští čtenáři automobilových serverů nešetří kritikou a vyjadřují značné zklamání od invektiv typ „teď mi to jméno zní jako venerická nemoc“ nebo „groteskní Cayenne za 150 tisíc liber“ až po „vypadá to směšně, proč se obtěžovat informováním o odpadu“. Očekávání bylo evidentně velké, návrat do reality o to tvrdší. Tolik narážek na zmrtvýchvstání Uweho Gembally jinde jen tak nenajdete.
Těžko soudit, jak se to projeví na návštěvnosti frankfurtského stánku Eterniti Motors, ale zákazníků, kterým se tohle líbí, je podle aktivity německých tuningových firem pořád dost. Zejména pak těch na východ od slovenských hranic, kde se Cayenny pohybují ve výrazně větších počtech a hledá se jakákoliv možnost na individualizaci. Vkus je podružná záležitost.
Jak už víme, Hemera dostane karbonové panely karoserie, ručně stavěný interiér a pochopitelně pohon všech kol. Výkon přeplňovaného osmiválce se zvýší na necelých 630 koní a maximální rychlost by se měla posunout na 290 km/h.
Docela by mě zajímalo, jak se při reakcích jízlivého britského tisku budou tvářit experti Johnny Herbert a Alastair Macqueen, kteří mají v tomto tuningu prsty.



Eterniti Hemera na všech dosud uvolněných obrázcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 2 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejčtenější články
Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
4.7.2025První tuningová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
4.7.2025Zákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
5.7.2025Lada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
5.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva