„Ferrari pro chudé“ od Chevroletu vykleplo i na okruhu dražší a respektovanější konkurenty od BMW či Porsche

Nadávky do „amerických kýblů” zjevně nejsou na místě, teď už ani omylem. Tohle auto nejenže válí v přímce, také na Hockenheimringu je rychlejší než Porsche 911 GTS či BMW M4 CSL, i když stojí daleko víc peněz.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

„Ferrari pro chudé“ od Chevroletu vykleplo i na okruhu dražší a respektovanější konkurenty od BMW či Porsche

22.4.2023 | Petr Prokopec

„Ferrari pro chudé“ od Chevroletu vykleplo i na okruhu dražší a respektovanější konkurenty od BMW či Porsche

/

Foto: Chevrolet

Nadávky do „amerických kýblů” zjevně nejsou na místě, teď už ani omylem. Tohle auto nejenže válí v přímce, také na Hockenheimringu je rychlejší než Porsche 911 GTS či BMW M4 CSL, i když stojí daleko víc peněz.

Na nové Porsche 911 Carrera GTS potřebujete minimálně 3 952 141 Kč. Obejít se sice v té chvíli budete muset bez příplatkových prvků, paket Sport Chrono je však naštěstí součástí standardu. Znamená to tedy, že vůz osazený automatickou převodovkou PDK zvládá sprint z nuly na stovku již za 3,4 sekundy. Kromě toho se kupé rozjede na 311 km/h. A aby toho nebylo málo, pak v rukou redaktorů německého magazínu Sport Auto zvládne obkroužit okruh Hockenheimring za 1 minutu a 52,7 sekundy.

Letos se nicméně do Evropy chystá americká konkurence, která by mohla Porsche znepříjemnit život. A nikoli pouze značce ze Zuffenhausenu. Chevrolet Corvette Z06 totiž na zmiňované trati nepřekonává pouze 911 GTS, ale rovněž BMW M4 CSL. To je sice rychlejší než Porsche, neboť k obkroužení trati potřebuje 1 minutu a 50,1 sekundy, nicméně také ještě dražší. BMW si totiž na limitovaný model, který již v nabídce nenajdete, účtovalo 4 638 400 Kč.

Oba německé vozy přitom spojuje fakt, že jejich pohon má na starosti šestiválcový motor. Ten je pak sice usazen vpředu či vzadu, má odlišnou konstrukci a produkuje i jiný výkon, ve srovnání s Amerikou tu však v obou případech máme nižší ligu. Corvette se totiž pyšní osmiválcem, navíc atmosférickým. Jeho výkon pak sice kvůli filtru pevných částic a jinému výfuku klesl ze 679 na 645 koní, i to je však více než u Porsche (480 k) i BMW (550 k).

Otázkou tak vlastně zůstává už jen cena. V zámoří je Z06 k dispozici od 105 300 USD (cca 2,26 milionu), Chevrolet si však za cestu za oceán a snížení výkonu stoprocentně naúčtuje provizi. Výchozí Corvette C6 totiž v USA stojí 64 500 USD (1,38 mil. Kč), zatímco třeba v Německu je k mání od 103 122 Eur (2,43 mil. Kč). Z06 tak zřejmě vyjde na 3,5 milionu korun, pročež nebude jen rychlejší než Porsche a BMW, ale i levnější.


„Ferrari pro chudé“ od Chevroletu vykleplo i na okruhu dražší a respektovanější konkurenty od BMW či Porsche - 1 - Chevrolet Corvette Z06 2023 EU predprodukcni 02„Ferrari pro chudé“ od Chevroletu vykleplo i na okruhu dražší a respektovanější konkurenty od BMW či Porsche - 2 - Chevrolet Corvette Z06 2023 EU predprodukcni 03„Ferrari pro chudé“ od Chevroletu vykleplo i na okruhu dražší a respektovanější konkurenty od BMW či Porsche - 3 - Chevrolet Corvette Z06 2023 EU predprodukcni 04
Corvette Z06 cestou přes oceán přišla o část výkonu, v Evropě tak bude její osmiválec produkovat „jen“ 645 koní. I to je však více než v případě Porsche 911 GTS či BMW M4 CSL. Obě tato auta jsou přitom dražší, ovšem na okruhu Hockenheimring také pomalejší. Foto: Chevrolet

Zdroj: Sport Auto

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše