Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari si vzalo úvěr 67,6 miliardy Kč, zalátá jím dluhy mateřského FCA
1.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Separace koníka od koncernu FCA je v plném proudu. Aby ovšem Ferrari mohlo být samostatné, musí přispět do prázdné kasy Sergia Marchionneho.
Italská automobilka se vzpínajícím se koníkem ve znaku má za sebou opravdu rušné období. Tím nemyslíme ani tak časté odhalování nových modelů, nýbrž počátek separace od mateřského koncernu Fiat Chrysler Automobiles. Prvním krokem v tomto ohledu byl vstup Ferrari na newyorskou burzu, kde byly veřejnosti nabídnuty akcie odpovídající desetiprocentnímu podílu. Dalším krokem bude vyrovnání se s dosavadními vlastníky a součástí této operace je i převzetí části dluhů FCA. Ty byly počas existence Ferrari v rámci koncernu i jeho dluhy, při separaci si pak zkrátka jejich část muselo odnést s sebou jako závazek směrem k FCA.
Právě kvůli tomu se Ferrari domluvilo s deseti bankami na půjčce v celkové výši 2,5 miliard Eur (cca 67,6 mld. Kč). Z této sumy dvě miliardy Eur (54,1 mld. Kč) jsou rozděleny na překlenovací a dlouhodobý úvěr, přičemž splatnost prvního má vypršet za 12 měsíců. Ferrari ovšem může využít opce a splatnost o dalších šest měsíců prodloužit. Všeobecně se ovšem počítá s tím, že půjčka bude následně pokryta dlouhodobým úvěrem, jehož splatnost činí 5 let.
Zbývající půlmiliarda Eur (13,5 mld. Kč) je revolvingový úvěr, který počítá s pětiletou splatností. Ferrari přitom počítá, že dané finance budou použity jen občas ke korporátním účelům. Ona vyšší část půjčky je ovšem vyhrazena na zmiňované převzetí části dluhů FCA, tedy jinými slovy na zalátání děr v rozpočtu Sergia Marchionneho. To byl ostatně jeden z důvodů, proč k separaci koníka od FCA koncern přistoupil.
Ferrari pak k celé transakci dodává, že důvěra bankovních domů jasně prokazuje kredibilitu firmy. Dá se přitom předpokládat, že se splacením úvěrů nebudou mít Italové sebemenší problém, zvláště když i nadále vůči zákazníkům nepraktikují přístup „kdo dřív přijde, ten dřív mele“, nýbrž „kdo více zaplatí, ten si jediný zamele“...




Po vstupu na newyorskou burzu nyní Ferrari sáhlo po úvěru, díky němuž pomůže zalátat dluhy FCA
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 1.11.2025
- ESRR: Nová Road-Racingová série - 2x Hořice 31.10.2025
Nejčtenější články
Nadšenec ukázal, proč je „Sennova” Honda taková ikona. Se supersportem najel 21 tisíc km jako nic, byl až za polárním kruhem
4.10.2025
V Německu po nehodě vzplála Tesla a uhořely v ní dvě malé děti. Tragédie píše tečku za jedním velkým nesmyslem
4.10.2025
Ceny luxusního supersportu Mercedesu padly už po pár letech komicky nízko, 310 km/h můžete jezdit za míň než 180 se Škodou
4.10.2025
Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Budoucnost už zas není elektrická. Další automobilka zařízla vývoj vrcholného elektrického modelu, vyvine radši spalovací
4.10.2025
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
