Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari si vzalo úvěr 67,6 miliardy Kč, zalátá jím dluhy mateřského FCA
1.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Separace koníka od koncernu FCA je v plném proudu. Aby ovšem Ferrari mohlo být samostatné, musí přispět do prázdné kasy Sergia Marchionneho.
Italská automobilka se vzpínajícím se koníkem ve znaku má za sebou opravdu rušné období. Tím nemyslíme ani tak časté odhalování nových modelů, nýbrž počátek separace od mateřského koncernu Fiat Chrysler Automobiles. Prvním krokem v tomto ohledu byl vstup Ferrari na newyorskou burzu, kde byly veřejnosti nabídnuty akcie odpovídající desetiprocentnímu podílu. Dalším krokem bude vyrovnání se s dosavadními vlastníky a součástí této operace je i převzetí části dluhů FCA. Ty byly počas existence Ferrari v rámci koncernu i jeho dluhy, při separaci si pak zkrátka jejich část muselo odnést s sebou jako závazek směrem k FCA.
Právě kvůli tomu se Ferrari domluvilo s deseti bankami na půjčce v celkové výši 2,5 miliard Eur (cca 67,6 mld. Kč). Z této sumy dvě miliardy Eur (54,1 mld. Kč) jsou rozděleny na překlenovací a dlouhodobý úvěr, přičemž splatnost prvního má vypršet za 12 měsíců. Ferrari ovšem může využít opce a splatnost o dalších šest měsíců prodloužit. Všeobecně se ovšem počítá s tím, že půjčka bude následně pokryta dlouhodobým úvěrem, jehož splatnost činí 5 let.
Zbývající půlmiliarda Eur (13,5 mld. Kč) je revolvingový úvěr, který počítá s pětiletou splatností. Ferrari přitom počítá, že dané finance budou použity jen občas ke korporátním účelům. Ona vyšší část půjčky je ovšem vyhrazena na zmiňované převzetí části dluhů FCA, tedy jinými slovy na zalátání děr v rozpočtu Sergia Marchionneho. To byl ostatně jeden z důvodů, proč k separaci koníka od FCA koncern přistoupil.
Ferrari pak k celé transakci dodává, že důvěra bankovních domů jasně prokazuje kredibilitu firmy. Dá se přitom předpokládat, že se splacením úvěrů nebudou mít Italové sebemenší problém, zvláště když i nadále vůči zákazníkům nepraktikují přístup „kdo dřív přijde, ten dřív mele“, nýbrž „kdo více zaplatí, ten si jediný zamele“...




Po vstupu na newyorskou burzu nyní Ferrari sáhlo po úvěru, díky němuž pomůže zalátat dluhy FCA
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před hodinouVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejnovější články
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před hodinouPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před 2 hodinamiFord po 70 letech strhne své ikonické sídlo, stěhuje se do nově postaveného skleněného „paláce udržitelnosti”
před 3 hodinamiZ „Ferrari pro chudé” se stal sen skutečných majitelů Ferrari, na nejlepší kusy dnes ani oni nemají
před 5 hodinamiKolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva