Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari uspořádalo výlet pro majitele legendární F50, v hrstce aut se mu sešly stroje za víc než 3 miliardy
18.5.2025 | Petr Prokopec
Škoda vyrobila už asi 8 milionů Octavií, takže kdyby svolala 6 procent jejích majitelů jako v tomto případě Ferrari, bude potřebovat přes 2 200 kilometrů dlouhou silnici, aby je seřadila za sebe. Ferrari na totéž stačil trávník před hotelem, i tak jde o multimiliardový majetek.
Ferrari F50 nepatří jen mezi nejznámější a nejobdivovanější vozy italské automobilky, patří mu čestné místo napříč celou globální produkcí. Už jen kvůli svému motoru, 4,7litrový dvanáctiválec totiž vychází z pohonné jednotky používané monopostem Formule 1. Maranello v letech 1995 až 1997 vyrobilo celkem jen 349 exemplářů, pročež je F50 zároveň také jedním z nejvzácnějších vozů světa. Pokud jste tedy ještě žádné neviděli naživo, nedivíme se. O to působivější ovšem pro mnohé Italy muselo být uplynulých pár dní, kdy se pohromadě prohánělo více než 6 procent celkové produkce tohoto stroje,
Pod názvem F50 Legacy Tour 2025 totiž italská automobilka uspořádala výlet, kterého se zúčastnilo 22 exemplářů. Většina z nich byla nalakována červeným odstínem Rosso Corsa, který se celkově objevil na 302 vozech. Jednatřicet pak ozdobila žlutá Giallo Modena a čtyři stříbrná Argento Nurburgring. Mimo to Ferrari postavilo ještě čtyři černá a osm tmavě červených aut, majitelé těchto kousků si ovšem setkání nechali ujít. I tak šlo ovšem o akci takříkajíc za všechny prachy.
Před nějakými patnácti lety F50 nebyla zdaleka tak vyhledávaná jako třeba F40. Poté se ale názor sběratelů změnil, načež se dnes většina kusů prodává za více než 110 milionů korun. V srpnu tohoto roku by pak společnost RM Sotheby's měla dražit jeden ze žlutých exemplářů veleslavného prvního kupce, u kterého se očekává stanovení nového aukčního rekordu - majitele by totiž mělo změnit za nějakých 167 milionů korun. Nedivili bychom se přitom, kdyby za tím stálo hlavně spojení dvanáctiválce s manuálem.
S tímto pohonným ústrojím, které produkuje 519 koní, přitom F50 zvládá stovku za 3,7 sekundy, stošedesátku za 6 sekund a jeho maximem je 328 km/h. „Účastníci zájezdu“ se přitom setkali v termálních lázních v toskánské Saturniii, odkud vyrazili přes Grosseto, Porto Santo Stefano a Sienu do Maranella. Během té doby urazili 675 km, jen řízení, jídlu a pití se ovšem nevěnovali. Ferrari jim totiž zařídilo setkání s Paolem Martinellim, technikem stojícím za ikonickým motorem V12.
Grandiózním finále celého výletu byly jízdy na okruhu Fiorano, kde stejně jako ostatní Ferrari bylo i F50 testováno a vyvíjeno. V době svého vzniku tam dosáhlo času 1 minuta a 27 sekund, dnes by ale nejspíš bylo o poznání rychlejší - stačily by k tomu moderní pneumatiky, u kterých 30 let vývoje vyústilo v pořádný posun. Protože nicméně F50 nemá prakticky žádné elektronické berličky, musíte být opravdovým mistrem volantu, abyste jeho potenciál dokázali bezpečně využít.










Takhle vypadá skutečná pastva pro oči, tedy 22 exemplářů legendárního F50. Majitelé, kteří se zúčastnili výletu organizovaného značkou, měli povolen vstup i na firemní okruh ve Fioranu. Foto: Ferrari
Zdroj: Ferrari
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice včera 17:37
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP včera 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
Nejnovější články
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 3 hodinami
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
před 5 hodinami
Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
před 6 hodinami
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
před 8 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
