Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025 | Petr Prokopec
Znovu se musíme ptát, zda výsledný čas tohoto auta stojí za jeho cenu, sám vůz ale ohromit umí. A jeho ostrá jízda má tu moc též. Níže můžete vidět vše důležité skoro na vlastní oči.
V případě časů zajetých na Severní smyčce Nürburgringu dlouho neexistovala prakticky žádná pravidla. A tak si výrobci tuto disciplínu ohýbali k obrazu svému - stačilo jim dorazit do pohoří Eifel, zmáčknout stopky i plynový pedál a po pár minutách mohli začít ohromovat celý svět. Nutno dodat, že většina z nich k tomu beztak přistupovala korektně, někteří ale s nepsanými očekáváními zacházeli tak, že zaznamenané časy nedokázal v praxi zopakovat nikdo a nijak.
Dnes už to v případě automobilek tak snadné. Pokud chtějí mít „oficiální” čas posvěcený provozovateli samotného okruhu, musí dostát řadě pravidel včetně třeba potvrzeného použití pneumatik schválených pro běžný silniční provoz. A také se pochlubit nesestříhaným videem, které mapuje celou jízdu od začátku až do konce. Každá automobilka tedy takové video dříve nebo později zveřejnit musí, tady nemá na výběr.
Připomínáme to kvůli tomu, že Ford minulý oznámil, že jeho Mustang GTD překonal vlastní rekord Zeleného pekla a oproti loňským 6 minutám a 57,685 sekundám se zlepšil o víc než pět vteřin (na 6:52,072). Modrý ovál souběžně s tím i publikoval video, to však bylo zkrácené a neukazovalo, jak se Dirk Müller vypořádal s každým z 20 832 metrů náročné trati. S tímto nášupem automobilka přichází až nyní, a upřímně řečeno, opravdu je nač se dívat, zvláště když jízdu GTD doprovází tak přesvědčivý zvukový projev.
Jak jsme už zmínili, GTD je na Ringu již podruhé, přičemž většinu konkurence deklasoval již během prvního rande. V mezičase nicméně automobilka zapracovala na nastavení podvozku a překalibrovala ABS i systém kontroly trakce. Toto nastavení pak zákazníci budou mít k dispozici jako specifický jízdní režim, jejich výletům na Ring tedy nebude nic bránit. Na níže přiloženém videu pak mohou sledovat, jak elegantně se dá slavný okruh zajet.




Mustang GTD je zatím jediným americkým vozem, který se na Ringu dostal pod 7 minut. Za sebou pak s výrazným odstupem nechává i více než dvakrát silnější elektromobily typu Rimac Nevera nebo Porsche Taycan Turbo GT. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
včera
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Nejnovější články
Ojetá italská kráska láká už po pár letech nízkými cenami. Je to pořád normální auto s plejádou motorů, také je to ale pořád Ital
včera
Tohle unikátní Lambo je jediný skutečný předchůdce Urusu. Postavit si ho nechal sultán a jezdil s ním šéf BMW a VW, potom se zatoulalo
včera
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
včera
Lada začala prodávat Nivu s novým silnějším motorem, z českého pohledu je pořád za babku
včera
Německý kancléř dopisem oznámil EU, že žádný zákaz spalovacích motorů od roku 2035 nebude. Reakce komisaře je ohromující
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 12.03. 06:38 - Snowman000
- Policejní kontroly a měření 12.02. 23:11 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 12.02. 22:20 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 12.02. 22:14 - řidičBOB
- BMW Divize 12.02. 14:40 - pavproch
- IT poradna 12.02. 13:33 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 12.02. 11:17 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.02. 08:48 - Předseda
