Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025 | Petr Prokopec
Znovu se musíme ptát, zda výsledný čas tohoto auta stojí za jeho cenu, sám vůz ale ohromit umí. A jeho ostrá jízda má tu moc též. Níže můžete vidět vše důležité skoro na vlastní oči.
V případě časů zajetých na Severní smyčce Nürburgringu dlouho neexistovala prakticky žádná pravidla. A tak si výrobci tuto disciplínu ohýbali k obrazu svému - stačilo jim dorazit do pohoří Eifel, zmáčknout stopky i plynový pedál a po pár minutách mohli začít ohromovat celý svět. Nutno dodat, že většina z nich k tomu beztak přistupovala korektně, někteří ale s nepsanými očekáváními zacházeli tak, že zaznamenané časy nedokázal v praxi zopakovat nikdo a nijak.
Dnes už to v případě automobilek tak snadné. Pokud chtějí mít „oficiální” čas posvěcený provozovateli samotného okruhu, musí dostát řadě pravidel včetně třeba potvrzeného použití pneumatik schválených pro běžný silniční provoz. A také se pochlubit nesestříhaným videem, které mapuje celou jízdu od začátku až do konce. Každá automobilka tedy takové video dříve nebo později zveřejnit musí, tady nemá na výběr.
Připomínáme to kvůli tomu, že Ford minulý oznámil, že jeho Mustang GTD překonal vlastní rekord Zeleného pekla a oproti loňským 6 minutám a 57,685 sekundám se zlepšil o víc než pět vteřin (na 6:52,072). Modrý ovál souběžně s tím i publikoval video, to však bylo zkrácené a neukazovalo, jak se Dirk Müller vypořádal s každým z 20 832 metrů náročné trati. S tímto nášupem automobilka přichází až nyní, a upřímně řečeno, opravdu je nač se dívat, zvláště když jízdu GTD doprovází tak přesvědčivý zvukový projev.
Jak jsme už zmínili, GTD je na Ringu již podruhé, přičemž většinu konkurence deklasoval již během prvního rande. V mezičase nicméně automobilka zapracovala na nastavení podvozku a překalibrovala ABS i systém kontroly trakce. Toto nastavení pak zákazníci budou mít k dispozici jako specifický jízdní režim, jejich výletům na Ring tedy nebude nic bránit. Na níže přiloženém videu pak mohou sledovat, jak elegantně se dá slavný okruh zajet.




Mustang GTD je zatím jediným americkým vozem, který se na Ringu dostal pod 7 minut. Za sebou pak s výrazným odstupem nechává i více než dvakrát silnější elektromobily typu Rimac Nevera nebo Porsche Taycan Turbo GT. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
před 11 hodinamiEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pol Espargaro za Viňalese 13.10.2025
- Schrötterův odchod z WRP Ducati 13.10.2025
- Michele Pirro nahradí Marca Marqueze při GP Austrálie 13.10.2025
- Honda CB1000F 2026: nekapotované retro 13.10.2025
- Bulega vyhrál a oddálil tak Toprakovu korunovaci 12.10.2025
Nejnovější články
Německý profesor dokonale popsal, proč elektrická sázka Porsche skončila fiaskem. A dopadne tak každý, kdo se chová stejně
před 8 hodinamiNejnovější VW nevypadá jako nic, co už od Němců známe, přesto je má vrátit na prodejní trůn
před 10 hodinamiDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
před 11 hodinamiNové řešení nabíjení elektromobilů v Austrálii vypadá jako žert, je to ale smutná skutečnost
včeraToyota nečekaně ukázala novou Corollu. Je tak jiná, že budete mít problém si ji spojit s jejím jménem
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.14. 23:32 - GeneHawkins
- BMW Divize 10.14. 23:07 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.14. 20:41 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.14. 16:58 - 911T
- Čerpadlo ostřikovačů 10.14. 16:15 - stenly11
- Politický koutek 10.13. 17:49 - Zajda
- Chlubítko univerzální 10.13. 17:17 - jerry
- Onboard videa 10.12. 23:38 - brnenska.odchytova