Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Grafik si utahuje z toho, jak značky VW kopírují své novinky, z Audi udělal Škodu
14.2.2021 | Petr Miler
Marně přemýšlíme, kdy naposledy bylo tak významné a drahé auto jedné značky koncernu VW tak podobné jinému. V případě Porsche Taycan a Audi e-tron GT se to stalo a nejsme jediní, koho to udivuje.
Audi tento týden odhalilo nový model e-tron GT a vyvolalo tím spoustu rozpaků. Vůz sám o sobě je zajímavý vizuálně i technicky, o tom nemá smysl vést debaty, problém je v tom, že jde o zjevný klon Porsche Taycan.
Sdílení techniky mezi značkami koncernu VW, nevyjímaje Audi a Porsche, není nic neobvyklého, krom nejlevnějších modelů jako VW up!, Škoda Citigo a Seat Mii se ale německý moloch drží snahy sdílen jen to, co není vidět. Autům se stejnými technickými základy tak vtiskuje přinejmenším svébytný vzhled, v případě Taycanu a e-tronu GT o tom ale nemůže být řeč. Oba model vypadají jako stejná auta s jinými příděmi, záděmi a interiéry.
Nás to zarazilo jako varovný znak směřování současného automobilismu, ve kterém je kvůli sázce na výrobně drahé elektrické pohony třeba šetřit na všem myslitelném. A tak už ani na jedinečný vzhled není prostor. Audi to navíc podtrhlo verzí RS, která je oproti základu nespecifická jako nikdy dříve.
Za této situace nejsme sami, kdo se ptá, kam až VW zajde. Podobně uvažuje německý grafik Andras S. Veres, který se rozhodl dotáhnout myšlenku VW až do absurdních podob. Když už se tedy dělá Audi z Porsche, proč koncern rovnou nepostaví Škodu z Audi? Pakliže sdílení techniky došlo tak daleko, není problém vzít designové prvky z nové Octavie, připlácnout je na e-tron GT a karavana jede dál. Je to pochopitelně absurdní úvaha, takové auto nevznikne, nastavuje ale konání VW zrcadlo, které by měl vidět.
Je totiž třeba dodat, že efektivita fungování VW Group nevznikla na takových základech. Používání stejných základů pro více aut je dílem Ferdinanda Piëcha, který ale zjevnému klonování aut spočívajícímu jen ve výměně pár vizuálních prvků zarytě bránil. A už z úcty k němu, strůjci moderního úspěchu VW Group, by se Audi a Porsche měly něčemu takovému vyhnout. Nakonec, byl to právě Piëch, kdo ještě před svou štací ve vedení VW udělal z Audi to, čím je dnes. A na klonování jiných aut opravdu nestavěl.



Grafik se rozhodl slepit designové prvky Škoda Octavia IV... Foto: Škoda Auto
...se základy Audi e-tron GT. Protože přesně vykřesalo vzniklo Audi svůj e-tron z Porsche. Výsledek můžete vidět níže. Foto: Audi
Zdroj: andras.s.veres@Instagram
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
včeraPrototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025
Nejnovější články
VW má cestu k záchraně přímo před očima, je „překvapen” obrovským zájmem o své po letech první dostupné lidové auto
včeraPrůměrné emise CO2 aut v EU loni vzrostly. Navzdory nekonečnému množství přetvářek, ohnutí, manipulací, přerozdělování i ryzích lží
včeraKrasavec od BMW, který málem přivedl automobilku ke krachu, dnes z majitelů dělá boháče. Boří aukční rekordy
včera„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
včeraPorsche pro jediného člověka na světě postavilo závoďák z Le Mans homologovaný pro běžný provoz, dotyčnému je 88 let
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 06.09. 20:09 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 06.09. 14:57 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.09. 11:58 - bojler
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.09. 11:54 - bojler
- IT poradna 06.09. 09:53 - pavproch
- Onboard videa 06.08. 17:32 - Truck Daškam
- Detektory policejních radarů 06.07. 15:41 - pavproch
- OT - zavírám krám, uklízím 06.07. 13:15 - pavproch