Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Grafik si utahuje z toho, jak značky VW kopírují své novinky, z Audi udělal Škodu
14.2.2021 | Petr Miler
Marně přemýšlíme, kdy naposledy bylo tak významné a drahé auto jedné značky koncernu VW tak podobné jinému. V případě Porsche Taycan a Audi e-tron GT se to stalo a nejsme jediní, koho to udivuje.
Audi tento týden odhalilo nový model e-tron GT a vyvolalo tím spoustu rozpaků. Vůz sám o sobě je zajímavý vizuálně i technicky, o tom nemá smysl vést debaty, problém je v tom, že jde o zjevný klon Porsche Taycan.
Sdílení techniky mezi značkami koncernu VW, nevyjímaje Audi a Porsche, není nic neobvyklého, krom nejlevnějších modelů jako VW up!, Škoda Citigo a Seat Mii se ale německý moloch drží snahy sdílen jen to, co není vidět. Autům se stejnými technickými základy tak vtiskuje přinejmenším svébytný vzhled, v případě Taycanu a e-tronu GT o tom ale nemůže být řeč. Oba model vypadají jako stejná auta s jinými příděmi, záděmi a interiéry.
Nás to zarazilo jako varovný znak směřování současného automobilismu, ve kterém je kvůli sázce na výrobně drahé elektrické pohony třeba šetřit na všem myslitelném. A tak už ani na jedinečný vzhled není prostor. Audi to navíc podtrhlo verzí RS, která je oproti základu nespecifická jako nikdy dříve.
Za této situace nejsme sami, kdo se ptá, kam až VW zajde. Podobně uvažuje německý grafik Andras S. Veres, který se rozhodl dotáhnout myšlenku VW až do absurdních podob. Když už se tedy dělá Audi z Porsche, proč koncern rovnou nepostaví Škodu z Audi? Pakliže sdílení techniky došlo tak daleko, není problém vzít designové prvky z nové Octavie, připlácnout je na e-tron GT a karavana jede dál. Je to pochopitelně absurdní úvaha, takové auto nevznikne, nastavuje ale konání VW zrcadlo, které by měl vidět.
Je totiž třeba dodat, že efektivita fungování VW Group nevznikla na takových základech. Používání stejných základů pro více aut je dílem Ferdinanda Piëcha, který ale zjevnému klonování aut spočívajícímu jen ve výměně pár vizuálních prvků zarytě bránil. A už z úcty k němu, strůjci moderního úspěchu VW Group, by se Audi a Porsche měly něčemu takovému vyhnout. Nakonec, byl to právě Piëch, kdo ještě před svou štací ve vedení VW udělal z Audi to, čím je dnes. A na klonování jiných aut opravdu nestavěl.



Grafik se rozhodl slepit designové prvky Škoda Octavia IV... Foto: Škoda Auto



...se základy Audi e-tron GT. Protože přesně vykřesalo vzniklo Audi svůj e-tron z Porsche. Výsledek můžete vidět níže. Foto: Audi
Zdroj: andras.s.veres@Instagram
Bleskovky
Nejnovější články
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
před 6 hodinami
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před 8 hodinami
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
před 9 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před 11 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
