Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda Civic 1,6 i-DTEC: víme ještě více, spotřeba má činit jen 3,8 l/100 km
8.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Japonská značka dále postupně odtajňuje detaily konstrukce i provozních parametrů nové hliníkové šestnáctistovky spalující naftu.
Dieselový čtyřválec 2,2 i-DTEC od Hondy vykazuje ve srovnání se zbytkem motorizací nejlepší průměrnou spotřebu jen 4,2 litru na 100 km a současně nabízí nejlepší dynamiku - zrychlením z 0-100 za 8,3 s o půl vteřiny překonává nejsilnější zážehovou jednotku 1,8 i-VTEC. Potíž je akorát v tom, že tato pohonná jednotka není zrovna levná. K pořízení základní naftové verze potřebujete minimálně půl milionu, tedy asi o 70 tisíc více oproti benzínové osmnáctistovce. Nepoměr mezi cenou a provozními náklady má nyní napravit vznětový čtyřválec 1,6 i-DTEC, který jsme již několikrát zmiňovali a momentálně o něm píšeme opět z důvodu dostupnosti nových informací.
Výkony nového agregátu patřícího do rodiny připravovaných motorů Earth Dreams už pár dní známe, nyní máme data o příslušných otáčkách a pár dalších údajů. Nová šestnáctistovka produkuje 120 koní při 4 000 ot./min. a nejvyšší točivý moment 300 newtonmetrů odevzdá při 2 000 ot./min. Honda zároveň prozradila očekávané emise CO2, které by v případě tohoto motoru (v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou) neměly překročit hranici 100 g/km a udávaná spotřeba by se měla pohybovat kolem 3,8 l/100 km.
Automobilka se rovněž pochlubila hmotností nového agregátu. Díky použití hliníku váží 170 kg, což je podle Hondy méně nejenom ve srovnání s verzí 2,2 l, ale dokonce ve srovnání s kýmkoliv v této objemové třídě. V Japonsku již probíhají první testovací jízdy, o čemž svědčí i uvolněné fotografie. Názory na 1,6 i-DTEC jsou zatím vesměs pozitivní, nicméně velmi stručné. Prozatím je vyzdvihováno slušné odhlučnění a velmi jemný náběh turbodmychadla.
V Evropě se nová šestnáctistovka ukáže až v příštím roce a Honda se zatím nevyjádřila, zdali má být náhradou za 2,2 l anebo se mají v modelu Civic navzájem doplňovat. Vzhledem ke schopnostem výkonnějšího agregátu by ovšem asi byla škoda, kdyby se jednalo o nástupce. Tím spíše, když si Honda dala tu práci a větší motor do nové generace namontovala. To by bylo asi to nejkratší angažmá nějaké pohonné jednotky vůbec.



Malý diesel patří do nové generace motorů Earth Dreams
Zdroj: AutoWeek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včeraEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Byznsmen dekády kupoval nová auta týden co týden, aniž by je prodával. „Nasyslil” jich 1 300, teď se jich všech zbavuje
před 4 hodinamiNěmecký profesor dokonale popsal, proč elektrická sázka Porsche skončila fiaskem. A dopadne tak každý, kdo se chová stejně
před 6 hodinamiAnalytik se pokusil vykreslit prodeje největšího propadáku BMW jako úspěch, spíš ale podtrhl jeho mizérii
před 7 hodinamiJedno z nejošklivějších aut posledních let je okamžitě propadák, automobilka musela hned po začátku prodejů výrazně zlevnit
před 9 hodinamiAutomobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam
- Cupra obecně 10.15. 18:48 - pavproch
- Čerpadlo ostřikovačů 10.15. 16:47 - stenly11
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.15. 16:11 - Předseda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.15. 15:46 - pavproch
- BMW Divize 10.15. 11:15 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 10.15. 10:34 - Truck Daškam
- Výběr navigace do auta 10.15. 08:55 - Betim1986