Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda NSX neobstála proti 911 Turbo a GT-R. Na brzdě, ve sprintu, na okruhu (videa)
3.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský hybridní supersport se dal do křížku se šestiválcovou konkurencí. Došlo hned na několik zajímavých klání, jak to dopadlo?
Novou generaci Hondy NSX jsme tu naposledy měli docela nedávno, když došlo na poměřování sil s originálem. Jethro Bovingdon přitom zmínil, že druhá generace je sice výjimečným vozem, nicméně de facto ze zcela jiného rodu než ta původní. V dnešním světě tak sice uspět může, ovšem u zcela jiných lidí, než těch, kteří léta podporovali kult originálu.
Může ovšem nové NSX uspět také proti konkurenci? To je otázka, na kterou se Bovingdon zaměřil nyní. Japonský hybridní supersport proto poslal do boje s Nissanem GT-R a Porsche 911 Turbo. Oba tyto vozy přitom taktéž používají ke svému pohonu přeplňovaný šestiválcový motor, který je spárován s automatickou převodovkou a rovněž pohonem všech kol.
Systém 4x4 Hondy je ovšem o trochu odlišný, přední kola zde totiž mají na starosti dva elektromotory. Právě ty se v kombinaci se zbytkem hybridního hnacího ústrojí starají o nemalou hmotnost, i když ta stále není tak vysoká jako u Nissanu GT-R. Porsche je pak z celé trojice nejlehčí, přičemž tuto výhodu ještě umocňuje nejvyšší naměřený výkon. Konkrétní hodnoty najdete na přiložených obrázcích, jen u Hondy je vzhledem k jejímu pohonu přesný výkon otázkou - přes 500 koní je to ale jistě.
Náskok před ostatními prokazuje 911 Turbo při všech měřených disciplinách, tedy při akceleraci z klidu na 50, 100, 160 i 240 km/h. Zejména na poslední metě má Porsche náskok několika tříd, GT-R totiž za sebou nechává o necelé dvě sekundy a NSX dokonce takřka o tři. Ještě větší rozdíly jsou pak na okruhu, ze kterého Honda dokonce ani nemá čas kvůli selhání brzd.
Co z toho tedy vyvodit? Dle Bovingdona je Porsche 911 Turbo nadále etalonem mezi sportovními vozy, a to nikoliv jen v rámci měřené dynamiky, tak v případě zapojení řidiče do hry. Kladně hodnocen je i Nissan, který se v mnohém konkurenci z Zuffenhausenu přibližuje a jehož největší výhodou je cena. Ta je totiž výrazně nižší než u Hondy či Porsche.
NSX je chváleno za vzhled či moderní techniku, byť ta se zrovna neukázala být neprůstřelnou. Je to logické, ona vyšší hmotnost v kombinaci s rekuperací energie má prostě na brzdy mnohem vyšší nároky než u rivalů. To vše navíc rámuje nejvyšší cena, kvůli které nejspíše novou Hondu před Nissanem a Porsche upřednostní pouze ten, kdo chce modernu.
Samozřejmě, každý má své důvody, proč kupuje nová auta, takže proč nebrat NSX právě kvůli tomu. Je ale třeba znovu připomínat, že tato tři písmena jsme měli spojená s něčím docela jiným - v rámci měření výkonu by první NSX s tehdejšími konkurenty také prohrála, na okruhu už by to ale jednoduché neměli. A ve srovnání s nimi byste za její vlastnictví a provoz zaplatili pakatel...










Pro koupi Hondy NSX musíte být skutečně rozhodnuti, ve srovnání s konkurencí druhá generace zrovna neobstála, na rozdíl od originálu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
včera92letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
11.10.2025Renault poprvé ukázal nové Twingo. Může být šik, smutnému osudu Fiatu 500e ale uteče jen stěží
9.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Bulega vyhrál a oddálil tak Toprakovu korunovaci včera 16:05
- Manzi vítězem a mistrem světa, 7. Vostatek včera 14:26
- Vítězem SprintRace Toprak před Bulegou a Bautistou včera 12:17
- Předběžný startovní rošt Moto3- na sezónu 2026 včera 11:06
- Vítězem Toprak před Bulegou a Bautistou 11.10.2025
Nejnovější články
Studie potvrdila smutnou pravdu o zákaznících elektromobilů, o samotná auta zase tak moc nestojí
včeraVelevzácnou královnu dálnic normalizační ČSSR v dokonalém stavu nikdo nechce, majitel zkusí štěstí v aukci s nízkou startovní cenou
včeraŠkoda zkouší zákazníky „obrátit na elektrickou víru” podobně jako politici, to je už vrchol zoufalství
včeraAutomobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
včeraNěmecký softwarový gigant už nedovolí zaměstnancům jiná auta než elektromobily, tolik k racionálnímu jednání firem
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 10.12. 23:38 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 10.12. 23:13 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.11. 13:40 - Snowman000
- SAP - Dresscode nestačí, 10.11. 13:04 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.11. 12:48 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 10.10. 23:07 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.10. 19:03 - řidičBOB
- BMW Divize 10.10. 16:24 - pavproch