Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda NSX neobstála proti 911 Turbo a GT-R. Na brzdě, ve sprintu, na okruhu (videa)
3.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský hybridní supersport se dal do křížku se šestiválcovou konkurencí. Došlo hned na několik zajímavých klání, jak to dopadlo?
Novou generaci Hondy NSX jsme tu naposledy měli docela nedávno, když došlo na poměřování sil s originálem. Jethro Bovingdon přitom zmínil, že druhá generace je sice výjimečným vozem, nicméně de facto ze zcela jiného rodu než ta původní. V dnešním světě tak sice uspět může, ovšem u zcela jiných lidí, než těch, kteří léta podporovali kult originálu.
Může ovšem nové NSX uspět také proti konkurenci? To je otázka, na kterou se Bovingdon zaměřil nyní. Japonský hybridní supersport proto poslal do boje s Nissanem GT-R a Porsche 911 Turbo. Oba tyto vozy přitom taktéž používají ke svému pohonu přeplňovaný šestiválcový motor, který je spárován s automatickou převodovkou a rovněž pohonem všech kol.
Systém 4x4 Hondy je ovšem o trochu odlišný, přední kola zde totiž mají na starosti dva elektromotory. Právě ty se v kombinaci se zbytkem hybridního hnacího ústrojí starají o nemalou hmotnost, i když ta stále není tak vysoká jako u Nissanu GT-R. Porsche je pak z celé trojice nejlehčí, přičemž tuto výhodu ještě umocňuje nejvyšší naměřený výkon. Konkrétní hodnoty najdete na přiložených obrázcích, jen u Hondy je vzhledem k jejímu pohonu přesný výkon otázkou - přes 500 koní je to ale jistě.
Náskok před ostatními prokazuje 911 Turbo při všech měřených disciplinách, tedy při akceleraci z klidu na 50, 100, 160 i 240 km/h. Zejména na poslední metě má Porsche náskok několika tříd, GT-R totiž za sebou nechává o necelé dvě sekundy a NSX dokonce takřka o tři. Ještě větší rozdíly jsou pak na okruhu, ze kterého Honda dokonce ani nemá čas kvůli selhání brzd.
Co z toho tedy vyvodit? Dle Bovingdona je Porsche 911 Turbo nadále etalonem mezi sportovními vozy, a to nikoliv jen v rámci měřené dynamiky, tak v případě zapojení řidiče do hry. Kladně hodnocen je i Nissan, který se v mnohém konkurenci z Zuffenhausenu přibližuje a jehož největší výhodou je cena. Ta je totiž výrazně nižší než u Hondy či Porsche.
NSX je chváleno za vzhled či moderní techniku, byť ta se zrovna neukázala být neprůstřelnou. Je to logické, ona vyšší hmotnost v kombinaci s rekuperací energie má prostě na brzdy mnohem vyšší nároky než u rivalů. To vše navíc rámuje nejvyšší cena, kvůli které nejspíše novou Hondu před Nissanem a Porsche upřednostní pouze ten, kdo chce modernu.
Samozřejmě, každý má své důvody, proč kupuje nová auta, takže proč nebrat NSX právě kvůli tomu. Je ale třeba znovu připomínat, že tato tři písmena jsme měli spojená s něčím docela jiným - v rámci měření výkonu by první NSX s tehdejšími konkurenty také prohrála, na okruhu už by to ale jednoduché neměli. A ve srovnání s nimi byste za její vlastnictví a provoz zaplatili pakatel...









Pro koupi Hondy NSX musíte být skutečně rozhodnuti, ve srovnání s konkurencí druhá generace zrovna neobstála, na rozdíl od originálu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Muž si koupil vysněné auto za 25 tisíc a nechal ho stát u domu, když musel opustit zemi. Dnes ho může prodat za 30 milionů
před 9 hodinami
Experti varují před vysokou poruchovostí baterií používaných v Teslách, umírají ve velkém a hodně brzy
před 11 hodinami
Bohatých Rusů se zmocnila panika, stovky jejich drahých Porsche jim najednou záhadně nejdou nastartovat
včera
Líbánky se dál mění v horor. Stát, který roky podporoval elektromobily, teď vybírá tučnou daň z jedné každé nabíječky
včera
Puristy trefí. Nadšenci nacpali do Ferrari motor 5,0 V10 TDI od VW, vznikne tak monstrum jako žádné jiné
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
