Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hybridní Toyota GT 86 je mimo hru, neoslovila by dostatek zákazníků
9.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dráty, cívky či super-kondenzátor by navýšily cenu kupé na neprodejnou úroveň. Kvůli vyššímu výkonu tak bude třeba vytáhnout jiné eso z rukávu.
O zvyšování výkonu Toyoty GT 86 již byla napsána celá řada článků. Na mysli přitom nyní nemáme počiny té či oné tuningové firmy, ale spíše tovární zásahy. V jejich rámci se spekulovalo o přeplňování, zvyšování objemu či hybridizaci. Dosud však vždy chyběl nějaký konkrétní pokrok. Nyní zde ovšem jeden máme, fanoušci drátů a cívek z něj ale rozhodně radost mít nebudou -Toyota totiž právě přítomnost elektromotoru pod kapotou zcela vyloučila.
Inženýři japonské automobilky přitom vývoj hybridní pohonné jednotky dotáhli takřka do konce, poté však přišly nesnáze s obchodní politikou. Automobilka totiž naznačila, že daný model by „neoslovil většinovou část zákazníků“. Kapesníky tak zjevně bude vytahovat jen pár lidí, jimž jako útěcha může posloužit fakt, že Toyota společně s BMW již jedno hybridní kupé vyvíjí. Tento vůz by přitom měl vycházet z technologie použité v Le Mans, namísto klasické kombinace spalovací jednotky a elektromotoru lze tedy spíše počítat se super-kondenzátorem. Stejný systém pod kapotu dostal i koncepční Yaris Hybrid-R.
Vraťme se ale zpátky ke kupé GT 86, kde proti takovému systému hrály především vysoké náklady, jež by si následně vyžádaly navýšení ceny. V takovém případě by ovšem vůz byl neprodejným, což rozhodně není záměr Toyoty. „S danou technologií sice dokáže vyvinout požadovaný produkt, ale ten musí také dávat patřičný obchodní smysl. Zkrátka musíme mít jasně nastavené priority,“ dodal k celé věci marketingový ředitel japonské automobilky Fabio Capano.
Je tedy zjevné, že Toyotě k navyšování výkonu zůstaly k dispozici pouze dva směry. Jelikož jak přeplňování, tak navyšování objemu nejde ruku v ruce s nízkou cenou či přímočarými jízdními zážitky, dá se předpokládat, že technici značky budou muset objevit novou cestu. Jinak na zadní kola bude i nadále proudit „jen“ 200 koní.














Hybridní Toyota GT 86 je mimo hru, nenaplnila by úspěšný obchodní model
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 5 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před hodinou
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 3 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 4 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 5 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
