Toyota GT 86 Hybrid je prakticky hotová, čeká se na oficiální schválení

Hybridní hachiroku by měla dorazit s vyšším výkonem i manuální převodovkou. Nabraná kila pak mají redukovat lehčí komponenty i aerodynamika.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota GT 86 Hybrid je prakticky hotová, čeká se na oficiální schválení

11.9.2013 | Petr Prokopec | 4 příspěvky

Toyota GT 86 Hybrid je prakticky hotová, čeká se na oficiální schválení

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Hybridní hachiroku by měla dorazit s vyšším výkonem i manuální převodovkou. Nabraná kila pak mají redukovat lehčí komponenty i aerodynamika.

Neuplyne pomalu ani měsíc, abychom se nezmínili o výkonnější verzi Toyoty GT 86 či Subaru BRZ. Září samozřejmě nebude výjimkou, neboť o možné novince se na frankfurtském autosalonu rozpovídal Koei Saga, jeden z vrchních konstruktérů pohonných jednotek japonské automobilky. Ten zároveň potvrdil, že k navýšení výkonu skutečně dojde pomocí hybridního ústrojí. A to především díky zkušenostem, které Toyota v daném směru má.

Celá záležitost navíc není jen zbožným přáním, ale víceméně realitou. „Vývoj je již v pokročilé fázi, takže pokud přijde oficiální požehnání, jsme připraveni,“ dodal Saga s tím, že hybridní ústrojí by mohlo kombinovat systémy určené jak pro závodní okruhy, tak pro veřejné silnice. Podle něj by tak Toyota mohla dát projektu zelenou v brzké době.

Kupé GT 86 by se tak mohlo stát první hybridní zadokolkou Toyoty, neboť všechny stávající modely posílají sílu dopředu. S tím by ovšem neměl být problém, neboť třeba takový Lexus GS 450h zásobuje výkonem také zadní nápravu. Činí tak ovšem přes automatickou převodovku, což by u daného kupátka jistou komplikací být mohlo.

Je tedy zřejmé, že Toyota bude muset ještě přepracovat manuální řazení, které je u modelu GT 86 zásadní. Jen s pádly pod volantem by totiž kupé neoslovilo tolik zákazníků, které si získává dnes. A to ani za předpokladu, že by využita byla šestistupňová sekvence z konceptu Yaris Hybrid-R, ostatně, osud Škody Fabia RS by Japoncům mohl být příkladem.

Převodová skříň je ale jen malým zádrhelem, opravdovým problémem totiž bude navýšení hmotnosti, které hybridní ústrojí dozajista přinese. Podle Sagy by ale vše mělo vyřešit její správné rozložení mezi nápravy. Pokud by se totiž tento úkol povedl na jedničku, pak sice hybridní GT 86 bude těžší, ale stále vyvážená.

V tomto směru ostatně již duchovní otec celého projektu Tetsuya Tada prohlásil, že baterie budou muset být co nejníže kvůli těžišti. Zároveň prý Toyota GT 86 dostane aerodynamické prvky, které jí napomohou k lepší dynamice. A aby toho nebylo málo, pak by oddělení TRD mělo zajistit stokilovou dietu.

Je však otázkou, nakolik daná redukce bude kompenzovat nárůst kil. Jisté ovšem je, že celá věc stojí možná až zbytečné peníze v rámci vývoje, které se následně budou muset přetransformovat do mnohem vyšší ceny. Pomoci by ale mohl příští Prius, který bude z nově vyvíjené techniky rovněž těžit.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu


Toyota GT 86 Hybrid je prakticky hotová, čeká se na oficiální schválení - 1 - Toyota Auris TRD a Toyota GT 86 TRD 01Toyota GT 86 Hybrid je prakticky hotová, čeká se na oficiální schválení - 2 - Toyota Auris TRD a Toyota GT 86 TRD 02Toyota GT 86 Hybrid je prakticky hotová, čeká se na oficiální schválení - 3 - Toyota Auris TRD a Toyota GT 86 TRD 17Toyota GT 86 Hybrid je prakticky hotová, čeká se na oficiální schválení - 4 - Toyota Auris TRD a Toyota GT 86 TRD 18Toyota GT 86 Hybrid je prakticky hotová, čeká se na oficiální schválení - 5 - Toyota Auris TRD a Toyota GT 86 TRD 19Toyota GT 86 Hybrid je prakticky hotová, čeká se na oficiální schválení - 6 - Toyota Auris TRD a Toyota GT 86 TRD 20Toyota GT 86 Hybrid je prakticky hotová, čeká se na oficiální schválení - 7 - Toyota Auris TRD a Toyota GT 86 TRD 21Toyota GT 86 Hybrid je prakticky hotová, čeká se na oficiální schválení - 8 - Toyota Auris TRD a Toyota GT 86 TRD 22Toyota GT 86 Hybrid je prakticky hotová, čeká se na oficiální schválení - 9 - Toyota Auris TRD a Toyota GT 86 TRD 23
Chystaná hybridní verze Toyoty GT 86 dostane aerodynamické doplňky TRD kvůli lepší aerodynamice, jež má kompenzovat přidaná kila

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze 4 příspěvky