Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai říká ne převodovkám CVT, přednost mají dvouspojkové skříně
1.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bezestupňové automaty nemají podle korejské značky lepší spotřebu, nadšení řidiči s nimi navíc trpí. Hyundai proto vsadí hlavně na typ DCT.
Hyundai se pomalu začíná stávat naším redakčním oblíbencem, což je něco, co bychom o korejské automobilce ještě před pár lety neprohlásili ani pod vlivem omamných látek. Jenže modelům jako i30, i40 nebo Santa Fe se vážně nedá příliš vytknout a pokud ano (jako třeba chybějící výkon), pak na tom Hyundai pracuje - však jednu z prvních vlaštovek právě testujeme ve Velosteru Turbo. Roky budoucí navíc mohou ve prospěch značky hovořit ještě více než doposud. Zatímco řada zejména japonských automobilek začíná v poslední době sázet na protivné bezestupňové převodovky CVT, které jim papírově srazí pár gramů emisí CO2 a trochu výrobních nákladů, Hyundai se rozhodlo upřednostnit samotného zákazníka. Ten totiž variátor zabíjející potenciál jakéhokoliv motoru nechce, neboť úsporu paliva mu stejně nepřinese. Tedy za předpokladu, že zrychlení z klidu na stovku za padesát minut není vaším denním chlebem.
Budoucnost značky místo toho leží na poli dvouspojkových automatů, jak prohlásil na tuningové show SEMA Mike O’Brien, viceprezident produktového plánování Hyundai Motor America. „Tyto převodovky mají mnohem lepší spotřebu. Kromě toho na ně také lépe reagují nadšení řidiči. Díky tomu automaty DCT daleko lépe vystihují naši filozofii. V brzké době je tak můžete čekat i v dalších produktech než jen v modelu Veloster.“
Vypadá to tedy, že daleko tradičnější značky čeká ještě větší pokles prodejů než doposud. Hyundai by se oproti tomu mohl těšit na příliv nových zákazníků, kteří budou opouštět hlavně Hondu a Nissan. Modely Accord a Altima jsou totiž aktuálně na severoamerickém trhu nabízeny pouze s převodovkou CVT. A ta vážně úsporu paliva bez lenivé nohy řidiče zařídit nedokáže.
Důvodem jsou především třecí ztráty, jež zapříčiní ocelový řetěz převodovky při své cestě podél ozubených kol ve snaze nalézt co nejlepší operační režim. Zároveň je zapotřebí větší hydraulická pumpa, která výsledný výkon přetransformuje na kola. Dalším negativem jsou pak podle O’Briena „gumové pocity“ při řazení.
Mimo to převodovka CVT svým mechanickým uspořádáním preferuje spíše motory s menším objemem, neboť nedokáže přenést vysoký točivý moment. Což je samozřejmě ostatním značkám vhod, neboť tak dále poníží papírové emise CO2. Zákazník tak za chvíli bude možná mít pravdu pouze v korejském showroomu - automaty DCT vetšinou (lenivějším) zákazníkům vyhovují, jakkoli kvalitám ručního řazení v celé jeho šíři se stále vyrovnat nesvedou.



Hyundai Veloster je prozatím jediným modelem značky, který má k dispozici dvouspojkovou automatickou převodovku DCT. To se ale v budoucnu změní
Zdroj: AutoNews
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
před 3 hodinamiSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejnovější články
Ford v roce 2023 za 50 miliard předělal továrnu v Kolíně na výrobu elektroaut, teď mu v ní stávkují zaměstnanci kvůli hromadnému propouštění
před 2 hodinamiNepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
před 3 hodinamiSymbol stupidity moderních aut v USA končí, pravidla vytvářející iluzi efektivity start-stopu se změní
před 4 hodinamiChladič, nádrž, řadička. Fiat ukázal první vyrobené nové spalovací pětistovky, zažehne znovu lásku k dnes neprodejnému bestselleru?
před 5 hodinamiNissan je v „zoufalé situaci” a musí propustit skoro 20 tisíc lidí. Bývalý šéf mluví o kolapsu a úplném rozkladu spojení s Renaultem
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva