Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Icona Vulcano jde definitivně do výroby. Svět zjevně potřebuje více hybridních supersportů
6.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jestliže vás zaujala technická řešení trojlístku LaFerrari-P1-918, ale auta vyráběná po stovkách kusů vám přijdou příliš všední, nabízíme vám spásu z Číny.
Nebo abychom firmě Icona nekřivdili, je to taková spása z trojúhelníku tvořeného Itálií, Francií a právě Čínou. Icona sice formálně i fakticky sídlí za velkou zdí, ale s bezpáteřními xeroxéry z automobilek jako Yema Auto nemá mnoho společného. To ostatně nejlépe dosvědčuje činy - její koncept Vulcano sice nepředstavuje úplně originální nápad, neboť vychází ze stejných ideových základů jako Ferrari LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918 Spyder, za plagiát ji ale označit nelze.
Vůz jsme sice, i po pozdějším uvedení dalších fotek a videí, označili za čínské LaFerrari, kopie to ale zkrátka není. A to nejen vzhledově, ale ani technicky - vždy se sice jedná o vůz spoléhající při svém pohonu na kombinaci spalovacího a elektrického motoru, ani v jedné z uvažovaných a v předchozím článku přesněji popsaných variant pro běžný provoz i závodní okruhy nekopíruje nabídku vzpínajícího se koníka.
I proto ostatně mohl někoho zaujmout, a tak se hned krátce po premiéře v Číně hovořilo o tom, že by se vůz mohl dostat i do prodeje, třebaže původně byl míněn jen jako ukázka designových a technických dovedností Icony. Po ohlášení evropské premiéry vozu na britském Salon Privé se tak nějak očekávalo, že vůz na tomto místě už bude hledat potenciální kupce a skutečně se tak stalo - teď už je jisté, že produkční Vulcano vznikne.
Tiskové prohlášení firmy je relativně stručné, v tom hlavním je ale jednoznačné: „Počítáme s tím, že první produkční auto budeme mít hotové do jednoho roku. Pracujeme nyní s prvním zákazníkem na tom, abychom vůz přizpůsobili jeho požadavkům a věříme, že během té doby se dočkáme zájmu od dalších klientů,” zní slova Samuala Chuffarta, jednoho ze zakladatelů firmy. Podle dostupných informací tak Icona nepočítá s tím, že by stvořila nějakou limitovanou edici modelu Vulcano, ale prostě udělá právě tolik aut, o která někdo bude stát. Jestli to bude jen jedno, nebo třeba patnáct, rozhodne poptávka.
Firma se přitom brání přímému srovnání s některými ze zmíněných konkurentů, pode ní jde o masové výrobce, s nimiž nechce soutěžit v žádném ohledu. Pokud ale chce pár „sopek” prodat, srovnání se asi neubrání - za její vůz totiž zákazníci budou muset asi 2,5 milionu liber, podle aktuálního kursu tedy cca 76 milionů Kč...
















Vulcano od Icony definitivně pozná kouzlo kontaktu s běžným provozem. Jestli se ale prodají alespoň jednotky exemplářů, je zatím ve hvězdách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Nové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
před 3 hodinamiVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 4 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 6 hodinamiNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 7 hodinamiVW poznává „kouzlo” prodeje elektromobilů. Čím víc jich prodá, tím víc prodělá, sám to přiznává
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1