Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar C-X75: britské LaFerrari na videu znovu pod drobnohledem, okolnosti „nevýroby” neřeší
28.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jaguar říká, jak je to fantastický stroj a minimálně ve smyslu specifik jeho technického řešení nepřehání. Proč jej tedy nechce vyrábět? To se ani na novém videu nedozvíte.
Před dvěma léty jsme psali o tom, že míří do výroby ještě v původním provedení s plynovými turbínami. Pak se ukázalo, že turbíny nahradí motor 1,6 s výkonem 500 koní a vývoji bude sloužit hned 5 prototypů. Nakonec ale projekt zamířil k ledu, na čemž se do dnešního dne nic nezměnilo.
Na Jaguar C-X75 tak nyní můžeme jen vzpomínat, což jsme tento týden také udělali. Učinil tak i Jaguar prostřednictvím přiloženého videa, ve kterém se rozplývá nad jeho technickými specifiky, rychlostí, použitelností a nakonec konstatuje cosi o tom, že „budoucnost přátelská k přírodě může být i vzrušující”. Trochu patetické, uvážíme-li, že energii tomuto vozu by beztak musel dodávat především jistě žíznivý čtyřválec s dvojitým přeplňováním a pěti stovkami koní, nad tím se dnes ale pozastavovat nechceme. Spíše nás zaráží, že automobilka poslala celý projekt k ledu, když je tak skvělý a příklady LaFerrari a McLarenu P1 ukazují, že prodat omezenou výrobní sérii podobně laděných superaut není nic nemožného. V čem je tedy potíž?
Jednoznačnou odpověď vám nedáme, máme ale zato, že automobilka zkrátka nedokázala dodat vozu techniku, která by i v reálném světě zajišťovala avizované výkony s patřičnou spolehlivostí, ve všech smyslech tohto slova. Zatímco zbylé hybridní supersporty více či méně sází hlavně na klasický spalovací motor s elektrickým pomocníkem, což je „udržitelné” řešení, původní C-X75 žijící do značné míry z elektromotorů umístěných v kolech a plynové turbíny coby zdroje energie bylo pojízdnou utopií.
Přepřáhnutí na spalovací motor a dvojici elektrických agregátů s výkony po 204 koních se zdá být realistickým vystřízlivěním, ale pořád tu máte přes 400 koní z celkových 850, které mohou zajišťovat elektromotory. To je příliš, uvážíme-li kapacitu akumulátorů jen 19 kWh (teoreticky by obsloužily ani ne čtyři minuty jízdy na plný výkon) - při ostrém zacházení by vozu stejně dříve či později nezbylo nic jiného než se spolehnout na spalovací motor 1,6 s dvojitým přeplňováním a „jen” 500 koňmi. Netřeba pochybovat, že by i takové auto jelo dobře, ale konkurovat supersportům z nejvyšších sfér by nesvedlo. A pak je otázkou, jak dlouho by takový motor vydržel fungovat, přes 300 koní z litru objemu dlouhověkosti svědčit nebude...
Je tedy pravděpodobné, že Jaguar došel ke stejnému závěru, podobně fungujícím autem se nechce diskreditovat a další změnu projektu nechce připustit, i ta by pro něj ostatně byla do značné míry diskreditující. A tak z vozu udělal zpět to, čím původně byl - výstavku inovativních řešení. Následující video budiž dalším dokumentem o ní pojednávajícím...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
dnes„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 5 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 6 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před 8 hodinamiNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před 9 hodinamiVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva