Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu
8.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Máme potvrzený výkon 507 koní, dojezd 60 km čistě na elektřinu, měnit se ale má vzhled vozu. Bude mnohem agresivnější.
Projekt hybridního supersportu C-X75 má zelenou. Britská automobilka aktuálně zahájila výrobu hned pěti prototypů. Pokud tedy mateřská Tata z nějakého důvodu nezkrachuje, tak můžeme téměř stoprocentně počítat s tím, že duchovní nástupce Jaguaru XJ220 se dostane do výroby. S ohledem na zahájení prodeje na počátku roku 2014 je rovněž jasné, že premiéra produkčního modelu se rozhodně neodehraje na březnovém autosalonu v Ženevě. Na to by značce zbývalo jen málo času. A Jaguar si chce být podle ředitele vývoje Boba Joyce jistý naprosto všemi aspekty svého nejpokrokovějšího modelu.
Měnit by se tak měl i vzhled, který bude podle Joyce mnohem agresivnější, ale přesto uhlazenější. To kvůli co nejnižšímu odporu vzduchu, který by v opačném případě limitoval jízdu čistě na elektřinu. Takhle by dva elektromotory (jejich výkon značka zatím neudává, ale prohlašuje, že bude vyšší než v případě rodinného hatchbacku) měly zaručit dojezd 60 kilometrů.
Oproti Porsche 918 Spyder Jaguar navýší kapacitu lithium-iontových baterií na 15 kWh, což je více než dvojnásobek. Dobíjet je bude systém KERS, se kterým pomáhal tým Williams F1. Řidič bude každopádně spoléhat nikoli na elektronicky řízený pedál karbon-keramického brzdového systému, nýbrž na hydraulické ovládání ze staré školy. Podle Jaguaru by totiž jinak řidič přišel o cit při zpomalování.
Mimo to bude samozřejmě možné zastrčit C-X75 do zásuvky. Britská automobilka zároveň potvrdila, že elektromotor nad přední nápravou bude přes jednorychlostní převodovku roztáčet přední kola, zatímco ten druhý ve spolupráci s přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1,6 litru vyšle výkon dozadu.
Přenos síly uprostřed umístěných pohonných jednotek bude mít na starosti sedmistupňový robotizovaný manuál, který nabídne jen jednu spojku. Jaguar totiž vypočítal, že dvě spojky by navýšily hmotnost o 100 kg. A to by znamenalo nejen vyšší spotřebu, ale také překročení ohlášené hranice produkce emisí CO2 ve výši 100 g/km.
I když zrovna tento fakt by asi případným zájemcům starost nedělal. Mnohem důležitější je, že benzinový motor dopovaný turbodmychadlem a zároveň kompresorem má točit až 10 000 ot./min. a produkovat 507 koní. Zrychlení z klidu na stovku za tři sekundy a nejvyšší rychlost 320 km/h by tedy mohly být realitou.
Pokud na vás tedy příští rok v září nevyjde řada při rozebírání 918 exemplářů hybridního Porsche, můžete se zařadit na seznam čekatelů Jaguaru. Samozřejmě za předpokladu, že vás více nezláká hybridní nástupce Ferrari Enza nebo druhá (rovněž hybridní) generace Bugatti Veyronu.





































Jaguar C-X75 již ve své koncepční formě vypadá působivě, podle britské automobilky se ale produkční vzhled bude ještě měnit. Má být agresivnější, aby lépe odpovídal výkonům při akceleraci nebo nejvyšší rychlosti, ale rovněž uhlazenější, čímž bude zaručen dojezd 60 km čistě na elektřinu.
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před 59 minutamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 8 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 10 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před 11 hodinamiNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva