Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar C-X75 jde do výroby, značka staví hned 5 prototypů hybridního supersportu
8.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Máme potvrzený výkon 507 koní, dojezd 60 km čistě na elektřinu, měnit se ale má vzhled vozu. Bude mnohem agresivnější.
Projekt hybridního supersportu C-X75 má zelenou. Britská automobilka aktuálně zahájila výrobu hned pěti prototypů. Pokud tedy mateřská Tata z nějakého důvodu nezkrachuje, tak můžeme téměř stoprocentně počítat s tím, že duchovní nástupce Jaguaru XJ220 se dostane do výroby. S ohledem na zahájení prodeje na počátku roku 2014 je rovněž jasné, že premiéra produkčního modelu se rozhodně neodehraje na březnovém autosalonu v Ženevě. Na to by značce zbývalo jen málo času. A Jaguar si chce být podle ředitele vývoje Boba Joyce jistý naprosto všemi aspekty svého nejpokrokovějšího modelu.
Měnit by se tak měl i vzhled, který bude podle Joyce mnohem agresivnější, ale přesto uhlazenější. To kvůli co nejnižšímu odporu vzduchu, který by v opačném případě limitoval jízdu čistě na elektřinu. Takhle by dva elektromotory (jejich výkon značka zatím neudává, ale prohlašuje, že bude vyšší než v případě rodinného hatchbacku) měly zaručit dojezd 60 kilometrů.
Oproti Porsche 918 Spyder Jaguar navýší kapacitu lithium-iontových baterií na 15 kWh, což je více než dvojnásobek. Dobíjet je bude systém KERS, se kterým pomáhal tým Williams F1. Řidič bude každopádně spoléhat nikoli na elektronicky řízený pedál karbon-keramického brzdového systému, nýbrž na hydraulické ovládání ze staré školy. Podle Jaguaru by totiž jinak řidič přišel o cit při zpomalování.
Mimo to bude samozřejmě možné zastrčit C-X75 do zásuvky. Britská automobilka zároveň potvrdila, že elektromotor nad přední nápravou bude přes jednorychlostní převodovku roztáčet přední kola, zatímco ten druhý ve spolupráci s přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1,6 litru vyšle výkon dozadu.
Přenos síly uprostřed umístěných pohonných jednotek bude mít na starosti sedmistupňový robotizovaný manuál, který nabídne jen jednu spojku. Jaguar totiž vypočítal, že dvě spojky by navýšily hmotnost o 100 kg. A to by znamenalo nejen vyšší spotřebu, ale také překročení ohlášené hranice produkce emisí CO2 ve výši 100 g/km.
I když zrovna tento fakt by asi případným zájemcům starost nedělal. Mnohem důležitější je, že benzinový motor dopovaný turbodmychadlem a zároveň kompresorem má točit až 10 000 ot./min. a produkovat 507 koní. Zrychlení z klidu na stovku za tři sekundy a nejvyšší rychlost 320 km/h by tedy mohly být realitou.
Pokud na vás tedy příští rok v září nevyjde řada při rozebírání 918 exemplářů hybridního Porsche, můžete se zařadit na seznam čekatelů Jaguaru. Samozřejmě za předpokladu, že vás více nezláká hybridní nástupce Ferrari Enza nebo druhá (rovněž hybridní) generace Bugatti Veyronu.





































Jaguar C-X75 již ve své koncepční formě vypadá působivě, podle britské automobilky se ale produkční vzhled bude ještě měnit. Má být agresivnější, aby lépe odpovídal výkonům při akceleraci nebo nejvyšší rychlosti, ale rovněž uhlazenější, čímž bude zaručen dojezd 60 km čistě na elektřinu.
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 11 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 3 hodinamiElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 5 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 6 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 8 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva