Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
10.5.2024 | Petr Prokopec
Nové auto, nad kterým bychom jásali, dnes může vzniknout jen ve velmi omezeném počtu pod taktovkou těch nejprestižnějších značek s adekvátní cenovkou. Nové BMW M4 CS je tak nutně z nouze ctností, jako takové jej ale nezbývá než milovat.
Hmotnost auta je klíčovou veličinou ovlivňující prakticky veškeré klíčové aspekty vozu. Čím níže se tedy ten který výrobce dostane, tím lépe pro samotné zákazníky. Očekávat mohou nejen lepší dynamiku a nižší spotřebu, ale i lepší ovladatelnost či podstatně nižší výdaje za pneumatiky, brzdy a další materiál, mimo jiné. Je smutné, že dnes jde a o automobilkami přehlíženou vlastnost, nové modely jsou klidně o stovky kilo těžší než jejich předchůdci a elektrické verze posílají ručičku vah ještě víc doprava.
Už proto nikdy nebudeme jásat nad novým BMW M4 CS. Nejenže je ošklivé a drahé, ale na sportovní kupé pro dva a dva (sic) je také pekelně těžké. Váží 1 835 kg se 75kg řidičem a náplněmi, takže s trochu těžší posádkou a její bagáží to bude dvoutunový vůz. I tak jsme jej neradostně přivítali, neboť s čistě spalovacím motorem naladěním jinak přejícím ostré jízdě to asi to nejlepší, co si dnes můžete přát v jeho cenové sféře dostat. A na Severní smyčce Nürburgringu auto potvrdilo, že to není jen dojem.
Kupé s 550 koňmi se totiž prohnalo po Nordschleife ve velkém stylu a do cíle dorazilo po 7 minutách a 21,99 sekundách. To je obecně velmi dobrý výkon a také druhý nejlepší čas, jakého kdy které BMW na Ringu dosáhlo. Rychlejší o 1,79 sekundy je tak pouze o 60 kilo lehčí verze M4 CSL. Uvážíme-li, že dnes už vyprodaná verze může být také o miliony dražší, jsou to hodně drahé dvě sekundy.
Ze záběrů automobilky je patrné, že BMW kupé dál neupravovalo. Nedošlo tedy na příchod ochranné klece, která by kompenzovala eliminaci zadních sedadel. O to působivější zajetý čas je, přičemž BMW jej dosáhlo na pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup2R o rozměru 275/35 R19 vpředu a 285/30 R20 vzadu. To sice není sériové obutí, automobilka jej však nabízí v rámci doplňkové výbavy bez příplatku. Mnichovským je tak třeba vlažně zatleskat - mohli se snažit víc, realisticky ale musíme být rádi aspoň za toto.



Nové M4 CS je sice na poměry sportovních aut velmi těžké, pořád ale může být i velmi rychlé. Co na tom, že s pár sty kily dole by bylo ještě rychlejší, doba je taková. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 2 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
včera
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
