Jedno z mála Ferrari pro čtyři i se zavazadly na Autobahnu ukázalo, že po Evropě jde létat i bez letadla

Premiéra SUV Ferrari se blíží a i když jistě půjde o nejpraktičtější model značky, který kdy vznikl, nepůjde o její první praktické auto. Donedávna tuto roli zastával model FF, který stále fascinuje svou cestovní dynamikou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Jedno z mála Ferrari pro čtyři i se zavazadly na Autobahnu ukázalo, že po Evropě jde létat i bez letadla

24.2.2022 | Petr Prokopec

Jedno z mála Ferrari pro čtyři i se zavazadly na Autobahnu ukázalo, že po Evropě jde létat i bez letadla

/

Foto: Ferrari

Premiéra SUV Ferrari se blíží a i když jistě půjde o nejpraktičtější model značky, který kdy vznikl, nepůjde o její první praktické auto. Donedávna tuto roli zastával model FF, který stále fascinuje svou cestovní dynamikou.

Ferrari FF už ve výrobním programu italské automobilky nenajdete, stejně jako z ní zmizel typ GTC4Lusso, který byl dle tradic značky spíše větším faceliftem FF než zcela novým vozem. Byl to na poměry Ferrari neobvykle praktický vůz s 2,99metrovým rozvorem a svérázným systémem pohonu všech kol 4RM. Oba typy byly do konce svých dnů k dispozici s 6,3litrovým dvanáctiválcem, třebaže se později stal alternativou i 3,9litrový přeplňovaný osmiválec.

I když se turbo-model dynamicky téměř vyrovnal dvanáctiválcovému provedení, atmosférické plnění mělo a má své nepřekonatelné kouzlo. To je nejlépe patrné z níže přiloženého videa ukazující let Ferrari FF nejen po německém Autobahnu. Logicky jde o úseky s neomezenou rychlostí, kde je možné naplno popustit uzdu 659 koním, k nimž se přidává 683 Nm točivého momentu.

S touto silou pod přední kapotou zvládá vůz zrychlit na stovku za 3,7 sekundy a jeho maximum leží na 335 km/h. Dle Ferrari šlo v době uvedení na trh o nejrychlejší čtyřmístný vůz na světě a setkal se slušným zájmem. I při základní ceně přesahující 7 milionů korun se hned první rok prodalo 800 exemplářů, zároveň FF sbíralo jedno ocenění za druhým včetně Nejkrásnějšího supersportu roku 2011 a Kombíku (sic) roku 2011.

I 11 let po jeho zrodu stále působí magicky, s ohledem na atmosférický motor doplněný o zakázkový výfuk Capristo pak ještě rozkošněji zní a jede jak z praku. Udávané nejvyšší rychlosti sice na videu nedosáhne, ovšem k rychlostem okolo 300 km/h se přiblíží bez mrknutí oka. To je opravdu působivé na Ferrari, které sveze čtyři lidi či případně pouze přední dvojici, za kterou se při složení zadních sedadel může naskládat 800 litrů nákladu.

Přeletět půl Evropy za pár hodin jde zjevně i bez letadla, kterým v posledních letech okolnosti moc nepřejí. Jsme zvědavi, jak bude v tomto ohledu působit už odhalené první SUV značky, které model FF resp. GTC4Lusso ve výrobním programu značky nahradí.


Jedno z mála Ferrari pro čtyři i se zavazadly na Autobahnu ukázalo, že po Evropě jde létat i bez letadla - 1 - Ferrari FF Autobahn ilu 01Jedno z mála Ferrari pro čtyři i se zavazadly na Autobahnu ukázalo, že po Evropě jde létat i bez letadla - 2 - Ferrari FF Autobahn ilu 02Jedno z mála Ferrari pro čtyři i se zavazadly na Autobahnu ukázalo, že po Evropě jde létat i bez letadla - 3 - Ferrari FF Autobahn ilu 03Jedno z mála Ferrari pro čtyři i se zavazadly na Autobahnu ukázalo, že po Evropě jde létat i bez letadla - 4 - Ferrari FF Autobahn ilu 04Jedno z mála Ferrari pro čtyři i se zavazadly na Autobahnu ukázalo, že po Evropě jde létat i bez letadla - 5 - Ferrari FF Autobahn ilu 05Jedno z mála Ferrari pro čtyři i se zavazadly na Autobahnu ukázalo, že po Evropě jde létat i bez letadla - 6 - Ferrari FF Autobahn ilu 06
Už 6 let nevyráběné Ferrari FF ukázalo na německém Autobahnu svou stále okouzlující dynamiku. Jeho zvuk není o nic méně působivý, zvláště pak se výfukem Capristo, podívejte se na to níže. Ilustrační foto: Ferrari

Zdroj: AutoTopNL@Youtube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše