Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jsou elektromobily vážně tak rychlé? Srovnání Tesly s Porsche až do extrému odpoví
3.10.2018 | Petr Prokopec
Když se vedle špičkové Tesly postaví konvenční konkurent jakéhokoli typu, obvykle není co řešit, Tesla vítězí. Jenže to jsou sprinty na 400 metrů, na Autobahnu je situace trochu jiná.
Pokud přijde řeč na elektromobily, pak jako velká výhoda je v jejich případě často zmiňována akcelerace, jíž se vozy se spalovacím ústrojím nemohou rovnat. Dáno je to tím, že jejich výkon je dostupný prakticky od nulových otáček a kontrola trakce může pracovat tak efektivně, že ho maximum přenese na asfalt. Není tedy vlastně až tak překvapivé, že třeba Tesla Model X P100D by podle automobilky měla navzdory hmotnosti 2 441 kilogramů zvládnout sprint na stovku již za 3,1 sekundy a mezi SUV být v případě akcelerace naprostým králem.
Je ovšem taková i realita? Přesvědčit se o tom můžeme na novém videu, kde crossover z Kalifornie nastoupil do souboje s Porsche Cayenne Turbo na německé dálnici. Porsche papírově vypadá jako naprostý outsider. Ačkoliv váží o dvě stě kilo méně, disponuje „pouze“ 550 koňmi oproti 680 elektrickým ořům. Tento výkon navíc přichází až po překročení 5 750 otáček, což v případě sprintu na stovku vede k udávaným 4,1 sekundám.
Teoreticky by tedy mezi Teslou a Porsche měl být sekundový rozdíl, v praxi je tomu ovšem výrazně jinak. Ve chvíli, kdy Cayenne Turbo jede 99 km/h, svítí na tachometru elektromobilu pouze 96 km/h. Poté ovšem dochází u německého SUV k přeřazení, kvůli čemuž nakonec stovku zdolává jen o malý chloupek za Teslou. Jde sice o data odečtená z tachometrů, nicméně ani GPS by jistě sekundový rozdíl neobjevilo.
Podstatnější ovšem je, co se děje pak, protože... kolikrát v životě akcelerujete z klidu na stovku v maximálním tempu? Po překročení stovky tedy začíná Cayenne Turbo získávat náskok, od nějakých 180 km/h výše odsouvá Teslu do pozadí a po překročení 240 km/h už je to part jen pro něj. Porsche se dokáže rychlostně propracovat až k 300 km/h, na což si Tesla kvůli limitům akumulátorů ani netroufne. Pravda, ani jízda třístovkou není to, co byste použili každý den, dynamiku od stovky výš ale na Autobahnu „prodáte” snadno.
Německé SUV kromě toho může pyšnit nejen zajímavějším zvukem, což by člověk i čekal, ale také mnohem tišší kabinou. Po překročení dvoustovky je na palubě Tesly opravdu rušno, zatímco Cayenne si drží úroveň i o 100 km/h výše. Tesla z tohoto klání tedy nevychází bůhvíjak skvěle, a to ještě můžeme dodat, že je v Evropě daleko dražší. Třeba v Německu za ni zaplatíte 153 100 Eur (3 949 600 Kč), Cayenne Turbo je ovšem tamtéž k mání od 138 850 Eur (3 582 000 Kč).








Je Tesla Model X P100D rychlejší než Porsche Cayenne Turbo? Záleží na konkrétním sprintu. Nicméně tak obří rozdíl, jenž mají naznačit technické parametry, rozhodně nečekejte a ve vyšších rychlostech je Porsche jasným králem
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejčtenější články
Šéf Xiaomi přiznal, jak firma dala tak rychle dohromady své vlastní auto. A není to to jediné, čím překvapil
2.10.2025
Příklad VW táhne: Americké automobilky prodaly spoustu elektrických aut samy sobě, aby na poslední chvíli ohnuly dotační mechanismy
3.10.2025
Unikla podoba i cena na kost oholené základní Tesly, se Škodou Fabia Junior si může podat ruce
3.10.2025
Už i odboráři chápou, že nařizování elektromobilů nebude fungovat, šéf odborů v Boschi po masivním propouštění volá po změně
3.10.2025
Zámožný manželský pár koupil svému psovi vlastní Rolls-Royce, jeho podobizna uvnitř vznikala déle než zbytek auta
3.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
