Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Karbonová kola Vitesse AuDessus jsou extrémně lehká, ale také nadmíru drahá
28.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za standardní ráfek z uhlíkových vláken vážící 6 kilo dáte 217 500 Kč. Sáhnout však můžete po zakázkovém provedení za 248 tisíc korun.
Karbon již nějaký ten pátek není nedostupným stavebním materiálem, s jeho stále hojnějším užitím začínají přicházet i mainstreamové automobilky. Ovšem pouze v rámci dekorů v interiéru nebo v případě doplňků na exteriéru. Kola z uhlíkových vláken ovšem i nadále patří mezi nedostatkové zboží, které lze ve standardu očekávat pouze u Koenigseggu. Nově pak s takovými ráfky začíná koketovat i koncern VW Group, nic konkrétního však dosud nebylo potvrzeno.
Pokud tedy nechcete čekat, než Němci osadí karbonovými koly nejspíše chystané Bugatti Chiron, pak byste možná měli hodit očkem po nabídce americké společnosti Vitesse AuDessus. Ta momentálně nabízí jednodílné ráfky z uhlíkových vláken, z nichž každý váží pouhých 6 kilogramů. Kola jsou dle přiložených snímků k dispozici až ve 20palcovém rozměru, úspora neodpružené hmotnosti oproti stejně velkým kovaným ráfkům tak může být až dvacetikilová.
Křehkosti materiálu se obávat nemusíte, firma Vitesse AuDessus použila na výrobu stejné technologie jako týmy Formule 1 či výše zmiňovaný Koenigsegg. Uhlíková vlákna jsou tedy spojena s pečlivě vysoustruženými hliníkovými úchyty, přičemž každé takové kolo je vyráběno na míru. Specifikovat lze tedy nejen velikost ráfku, ale rovněž rozteč mezi šrouby. Z toho důvodu se počítá s dodáním sady do tří až čtyř týdnů.
Standardně vychází jedno kolo na 8 875 USD (cca 217 500 Kč), za zakázkové provedení pak dáte 10 125 USD (248 tisíc korun). V takovém případě si ovšem nespecifikujete pouze velikost, ale také design i barevné zpracování. Firma pak dodává, že momentálně svým programem pokrývá stávající nabídku značek Aston Martin, Bentley, BMW, Bugatti, Ferrari, Lamborghini, McLaren, Mercedes-Benz a Porsche.



Karbonová kola Vitesse AuDessus jsou extrémně lehká, mezi nejlevnější ovšem nepatří
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
8.8.2025Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Šéf Mercedesu znovu vstoupil do stejné řeky, utopit v ní zkusí další bestseller německé značky
11.7.2025Chorvatský poník pro jeden trik stanovil hromadu světových rychlostních rekordů, všechny jsou na jedno brdo
11.7.2025To už dnes ani prestižní evropské automobilky neumí nabídnout lákavé auto? Na novinkách devastují vše, včetně designu
11.7.2025Renault udělal z Dacie další vlastní model. Stvořil tak hezčí, výkonnější a vybavenější auto, které bude pořád levné
11.7.2025Hyundai zaměstnává v Evropě slušné mimoně. Tento říká, že manuály „nikdo nechce” a spalovací sporťáky jsou vedle elektromobilů „zklamání”
12.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva