Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Karbonová kola Vitesse AuDessus jsou extrémně lehká, ale také nadmíru drahá
28.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za standardní ráfek z uhlíkových vláken vážící 6 kilo dáte 217 500 Kč. Sáhnout však můžete po zakázkovém provedení za 248 tisíc korun.
Karbon již nějaký ten pátek není nedostupným stavebním materiálem, s jeho stále hojnějším užitím začínají přicházet i mainstreamové automobilky. Ovšem pouze v rámci dekorů v interiéru nebo v případě doplňků na exteriéru. Kola z uhlíkových vláken ovšem i nadále patří mezi nedostatkové zboží, které lze ve standardu očekávat pouze u Koenigseggu. Nově pak s takovými ráfky začíná koketovat i koncern VW Group, nic konkrétního však dosud nebylo potvrzeno.
Pokud tedy nechcete čekat, než Němci osadí karbonovými koly nejspíše chystané Bugatti Chiron, pak byste možná měli hodit očkem po nabídce americké společnosti Vitesse AuDessus. Ta momentálně nabízí jednodílné ráfky z uhlíkových vláken, z nichž každý váží pouhých 6 kilogramů. Kola jsou dle přiložených snímků k dispozici až ve 20palcovém rozměru, úspora neodpružené hmotnosti oproti stejně velkým kovaným ráfkům tak může být až dvacetikilová.
Křehkosti materiálu se obávat nemusíte, firma Vitesse AuDessus použila na výrobu stejné technologie jako týmy Formule 1 či výše zmiňovaný Koenigsegg. Uhlíková vlákna jsou tedy spojena s pečlivě vysoustruženými hliníkovými úchyty, přičemž každé takové kolo je vyráběno na míru. Specifikovat lze tedy nejen velikost ráfku, ale rovněž rozteč mezi šrouby. Z toho důvodu se počítá s dodáním sady do tří až čtyř týdnů.
Standardně vychází jedno kolo na 8 875 USD (cca 217 500 Kč), za zakázkové provedení pak dáte 10 125 USD (248 tisíc korun). V takovém případě si ovšem nespecifikujete pouze velikost, ale také design i barevné zpracování. Firma pak dodává, že momentálně svým programem pokrývá stávající nabídku značek Aston Martin, Bentley, BMW, Bugatti, Ferrari, Lamborghini, McLaren, Mercedes-Benz a Porsche.


Karbonová kola Vitesse AuDessus jsou extrémně lehká, mezi nejlevnější ovšem nepatří
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejčtenější články
Z nejlepších motorů roku 2025 se stala jen další agitka, jen jediný se mezi nimi zdá být právem
29.9.2025
Max Verstappen si o víkendu namazal na chleba soupeře ve svém prvním závodě s Ferrari, jeho ostré kolo na vlhké Nordschleife bere dech
29.9.2025
Muž si koupil tři roky starý elektrický luxus původně za 2,5 milionu jen za 700 tisíc a myslel si, že udělal terno. Mýlil se
29.9.2025
Bývalá silniční stíhačka sultána Bruneje je na prodej, stát má až přes půl miliardy a zlomit všechny rekordy
29.9.2025
Šéf Mercedesu-AMG v posledním rozhovoru před propuštěním prokázal, že své pozici absolutně neměl co dělat
29.9.2025
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
