Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg Agera One:1: nové detaily i skici unikátní Agery, má jet až 440 km/h
3.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ve Skandinávii vzniká čínský expres na míru. Vážit má 1 400 kg, produkovat bude 1 400 koní a nejvyšší rychlost by měla vrcholit hodnotou 440 km/h.
O limitovaných edicích Koenigseggu Agera se zmiňujeme poměrně často, což ostatně platí také o konkurenčním Pagani Zonda, jež se rovněž vyrábí přesně na míru klientele se zbytnými miliony dolarů na účtech. Ani v jednom případu ovšem nedošlo k tak výraznému odstupu od standardní produkce jako u novinky nazvané Agera One:1. Jak totiž dokládají první oficiální skici, byl design důkladně překopán. To samé se pak týká i motorového prostoru, který bude nabízet ohlášených 1 400 koní.
Samotný výkon, jehož produkci má na starosti přeplňovaný pětilitr V8, přitom v kombinaci s hmotností stál za názvem švédské novinky určené čínskému podnikateli. One:1 (čili jedna ku jedné) totiž označuje poměr mezi koňskou silou a kilogramy, díky čemuž nám jasně vyjde i výsledná hmotnost modelu, který vznikne pouze v jediném exempláři. Divit bychom se proto neměli ani změně jízdní dynamiky, jež počítá s nejvyšší rychlostí 430 až 440 km/h.
Právě kvůli navýšenému maximu musel být výrazně poladěn samotný bodykit, který nyní počítá s pevně uchyceným střešním panelem. Ten navíc směrem dozadu přechází v mohutné zadní křídlo, jehož tvar nám dává vzpomenout na již limitované Pagani Zonda 760 RS. Nové jsou ovšem také oba nárazníky, díky čemuž jediným standardem pro Ageru One:1 jsou celokarbonová kola. Ta jsou totiž součástí sériové výbavy každého modelu vyrobeného skandinávskou automobilkou.


Výkon 1 400 koní a pozměněný design karoserie stojí za novou nejvyšší rychlostí Koenigseggu Agera One:1, která má činit až 440 km/h
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Gonzalez si udržuje těsný náskok i po titulovém souboji s Moreirou na Phillip Islandu včera 19:34
- Test Superbike - Jerez, 2. den včera 18:55
- Triumph Scrambler 900 2026: s podvozkem Showa včera 13:34
- Test Superbike - Jerez, 1. den 21.10.2025
- Kawasaki Z650 S: s vylepšenou elektronikou 21.10.2025
Nejnovější články
Dodnes nikdy nepřihlášený Mercedes z roku 1982 je dokonalý stroj času o víc jak 40 let zpět, další osud má jasný
včera
Škoda jako by na chvíli zapomněla, za co dnes kope, zničehonic začala vyzdvihovat přednosti dieselového auta
včera
Toyota okouzlila sexy drsným offroadem pro dobrodruhy toužící po svobodě, vám ho ale neprodá
včera
Mercedes začal prodávat nové základní CLA. S baterií odpovídající 15litrové nádrži je to neuvěřitelně předražená absurdita
včera
Fotbalové hvězdy Realu Madrid si převzaly nová BMW zdarma. Ukázaly, že vkus buď nemají, nebo ho mít ani nemohou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
