Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg chystá nový levný model, má stát „jen” 12-14 milionů Kč
26.4.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Všechno je relativní, slýcháme nezřídka. A platí to i v případě toho, co je levné - u Koenigseggu chtějí tímto slovem častovat model s cenou přes 10 milionů Kč.
Byly časy, a není to tak dávno, kdy se auto s cenou mezi 20 a 30 miliony Kč zdálo být extrémně drahým, obtížně prodejným špásem. Mluvíme v tomto případě o Bugatti Veyron, jehož historie svou délkou jen o málo přesahuje dekádu. Jenže poslední roky jako by bylo všechno jinak. Žene se na nás až nepřeberné množství supersportů malých, někdy zcela neznámých automobilových značek, které vyrážejí lovit zákazníky s cenovkou, která v dolarech či eurech přesahuje milion Kč. Jak jsou úspěšné, se někdy ani nedozvíme, v případě švédského Koenigseggu s podobnou pozicí na trhu ale o neúspěších mluvit nelze.
Jeho poslední dílo jménem One:1 přijde skoro na 60 milionů Kč, přesto je jeho, třebaže velmi omezená, produkce dávno rozprodaná. A to je v případě značky pouze špička ledovce, i neomezeně vyráběné modely jako Agera S stojí přes 20 milionů a s trochou specifických úprav svou cenu snadno vyženou nad 30 „mega”. Nic menšího firma dnes ani nenabízí, a tak vlastně nezní až tak nemístně, když další, poněkud skromnější model s předpokládanou cenou mezi 12 a 14 miliony Kč označuje Koenigsegg za „levnější” či „levný”.
Právě takové auto Švédové aktuálně chystají, tedy alespoň dle slov zakladatele a šéfa firmy Christiana von Koenigsegga. Další detaily nejsou známé, s ohledem na současné portfolio firmy ale zřejmě půjde o poněkud „masovější” model, který se pokusí konkurovat spíše vozům jako je McLaren 650S, pochopitelně shora. Očekávat tedy lze výkon výraznějipod 1 000 koní, patrně méně exotických materiálů a tedy i vyšší hmotnost než u Agery nebo extrémního One:1. Kdy bychom se tohoto vozu mohli dočkat, není zatím známo ani v obrysech, s blížícím se datem odhalení ale bude von Koenigsegg jistě sdílnější...







Za „běžný model” dnes u Koenigseggu platí už tak šíleně silná a rychlá Agera, zde ve verzi S modelového roku 2013. Novinka zamíří s ambicemi i cenou níže, levná ale bude opravdu jen na poměry této značky - 12-14 milionů Kč jsou i v těchto sférách obrovské peníze...
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
USA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 2 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včeraMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub