Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg Regera bude k mání ještě letos, svou cenou vás ohromí
4.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédský hybridní supersport zrychlí z klidu na 400 km/h za dvacet sekund. Na jeho pořízení si ovšem musíte připravit takřka 58 milionů korun.
Švédská automobilka Koenigsegg nikdy nepatřila mezi značky, které bychom mohli považovat za lidové. S novým modelem Regera však již dříve vysoko nastavenou laťku ještě pozdvihla. Oficiálně sice datum uvedení do prodeje ani cenu nezveřejnila, na webu mobile.de se ale objevila nabídka oficiálního dealera značky, podle níž si hybridní supersport můžete pořídit ještě letos. A známa je i cena - nemalých 2 100 010 Eur (cca 57 661 000 Kč). Tedy suma, která by vám vystačila hned na dva členy „Svaté trojice“, i když bez příplatků.
V případě skandinávského stroje si budeme muset vystačit jen s jedním vozem, který se navíc musí obejít bez klasické převodovky. Místo toho Regera dostala do vínku ústrojí Koenigsegg Direct Drive, které zjednodušeně řečeno předává na kola veškerý výkon hybridního ústrojí bez jakýchkoliv třecích ztrát. Kromě toho váží osmaosmdesát kilogramů, načež se hmotnost vozu s trojicí elektromotorů vyšplhala jen na 1 420 kg.
Vyjma oněch drátů a cívek se Regera spoléhá na pětilitrový osmiválec, přičemž celkový výkon narostl na 1 510 koní a točivý moment na 2 000 Nm. S touto silou přitom akcelerace ze 150 na 250 km/h zabere pouhé 3,2 sekundy. Vyjma toho máme k dispozici i údaj o sprintu z klidu na čtyřstovku, ke kterému vám postačí pouhých 20 s. Takové LaFerrari přitom potřebuje o pět sekund méně k dosažení mety 300 km/h.
Mimo mechanické ústrojí vám pak ona astronomická cena zaplatí rovněž zakázkový výfuk z produkce firmy Akrapovič či třeba plně robotizovanou karoserii, kdy otevírání dveří, kapot a zdířky pro dobíjení či nastavení křídla zvládnete na dálku skrze aplikaci. Zmínit můžeme také audio aparaturu se systémem Apple CarPlay nebo odlehčená sedadla s karbonovou skořepinou, jež lze elektricky nastavit v šesti směrech.
Ke svým majitelům se první vozy dostanou po prvním prosinci letošního roku, přičemž Koenigsegg dodává, že k mání bude pouze 80 exemplářů. To sice na první pohled vypadá jako velmi malé množství, na druhou stranu však Švédové celou svou dosavadní produkci mohou počítat jen na desítky kusů. Až tak omezenou sérií tedy Regera ve výsledku není.









Koenigsegg Regera se pyšní dramatickou vizáží, výkonným hybridním ústrojím a nově také astronomickou cenou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
před 10 hodinamiLahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včeraŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.02. 22:37 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 19:01 - jerry
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB