Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Krádeže vnějších zpětných zrcátek drahých aut se někde staly tak četnými, že je majitelé začali chránit pomocí speciálních zámků
29.7.2024 | Petr Miler
Pohled, který se vám naskytne v bohatých čtvrtích některých měst, je opravdu pozoruhodný. Drahá auta mají na zrcátkách kevlarové pytle se zámky, aby se nestala obětí stále častějších krádeží právě tohoto dílu.
Pokud se vám někdy „podařilo” rozbít si vnější zpětné zrcátko auta třeba o zeď garáže nebo se tentýž díl stal obětí nepozornosti řidiče projíždějícího kolem vašeho vozu, jímž je něco modernějšího než Trabant 601, patrně víte, jak nepříjemná věc to je. Pochopitelně ztratíte výhled dozadu, záhy ale musíte zjednat nápravu. A ta může být velmi drahá.
Na Trabantu toho moc není, moderní vozy ale mají zrcátka, která jsou elektricky ovládaná, vyhřívaná, automaticky zatmavitelná, varují před vozy ve slepém úhlu a některé zahrnují i senzory, které dále pracují s elektronikou vozu. Náhrada takového zrcátka stojí snadno tisíce, na drahá auta klidně i o řád vyšší sumu. A pokud se vám nerozbije jen sklíčko, ale celé zrcátko i s plastovým krytem, který může být současně sklopný, obsahovat boční blinkr, je lakovaný v barvě karoserie... Tady se opravdu bavíme o tučných sumách, může jít snadno o desítky tisíc za nový kus.
Není tedy nakonec divu, že se z tohoto prvku stal už dávno předmět zájmu zlodějů. Taková zrcátka se rozbíjejí často a ráda a nikdo nechce platit výše zmíněné částky za nové díly, když použité mohou být k nerozeznání stejné, stoprocentně funkční, a přesto zůstat podstatně levnější. Je to v podstatě zákonitost, nevyhnutelný jev, někde se ale zjevně krádeže zrcátek staly tak četnými, že se jim majitelé začali bránit. Protože když se stanou obětí takové krádeže, jsou v úplně stejné situaci jako ti, který se zrcátko nedopatřením rozbije.
Následky jsou až bizarní, jak informují kolegové z Auto Weeku. Ti si všimli, že se v amsterdamské části Oud-Zuid, což je něco jako okolí Pařížské ulice v Praze, prostě velmi bohatá oblast, rozmohl takový nešvar. Lidé, kteří musí se svými drahými auty prestižních značek stát na ulici, si začali zrcátka balit do kevlarových pytlíků se zámky od firmy Prokelock. Svérázná věc od pohledu, ale zjevně funkční - zloděj sice dál může urazit celé zrcátko a odnést si ho i s pytlíkem, ale jen k jednoduchému a tichému vyloupnutí jeho skla se nedostane.
Považujeme to za velmi zoufalé řešení, však si představte, že pokaždé, když přicházíte k autu, strávíte minuty demontáží pytlů ze zrcátek, to bychom opravdu dělat nechtěli. Ale jsou-li krádeže opravdu časté, pak to chápeme - pořád lepší zmíněné než pak draze a složitě shánět náhradu.



Zrcátka drahých aut - ať už celá nebo jen skla z nich - se v Oud-Zuid v Amsterdamu stala tak populární kořistí zlodějů, že si je majitelé raději balí do „ochrany”, jak můžete vidět níže. Foto: Mercedes-Benz, Audi, BMW
Vroeger werd je autoradio gejat, tegenwoordig hebben dieven het op allerlei andere onderdelen voorzien. Buitenspiegels, bijvoorbeeld, en wie dat niet gelooft moet maar eens in Amsterdam Oud-Zuid gaan rondneuzen. https://t.co/5qe6AEayFY pic.twitter.com/PBLFJaRZjU
— AutoWeek (@AutoWeek) July 26, 2024
Zdroj: Auto Week
Bleskovky
Obří, zdánlivě nepotopitelnou výletní loď na moři silně vychýlil pouhý vítr. Podívejte se, co se dělo na palubě
včeraAudi si v reklamě začalo utahovat z Mercedesu, ten mu to vrátil. Nakonec oba konkurenty uzemnilo BMW
5.3.2025Drzí zloději ukradli díly ze sedmi aut přímo v sídle slavného úpravce, výsledkem je škoda za 7 milionů
4.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Audi znovu mění pojmenování svých modelů, uprostřed předchozí změny. Ukazuje tím hloubku svých problémů
4.2.2025Jsme uprostřed další vlny devastace motorů aut. Nová verze dieselu BMW je slabší o 37 koní, auto je pomalejší a „žere” stejně
4.2.2025Obě nejdražší auta světa jsou teď Mercedesy. Ferrari se nechytají, miliarda je málo na kterýkoli z nich
4.2.2025Tesly mají velmi neobvykle umístěný dobíjecí port. Bývalý viceprezident a šéf vývoje firmy řekl, proč to tak je
4.2.2025Elektromobily podle studie svou životností překonávají spalovací vozy, vydrží prý skoro 20 let v průměru. Je to výsměch, šlendrián a tmářství
4.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva